Lidl říká: Zákazníky neklameme

23. 2. 2012

Sdílet

Společnost Lidl se ohrazuje vůči informacím kontrolorů a médií. Tvrzení „Pravá česká zabijačka“ je prý marketing, ne označení země původu. Bez dalšího komentáře publikujeme reakci společnosti Lidl na informace uvedené v tiskové zprávě Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) i článku na našem serveru.

Společnost Lidl se ohrazuje vůči informacím kontrolorů a médií. Tvrzení „Pravá česká zabijačka“ je prý marketing, ne označení země původu.

Bez dalšího komentáře publikujeme reakci společnosti Lidl na informace uvedené v tiskové zprávě Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) i článku na našem serveru.

Vyjádření společnosti Lidl k závěrům kontroly Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) ze dne  22. února 2012

Společnost Lidl rozhodně neklame své zákazníky. „Pravá česká zabijačka“ je v tomto případě pouze název marketingové akce, nikoliv označení země původu jednotlivých produktů nabízených v rámci této tematické akce. Dle našeho nezávislého právního posudku jsme postupovali zcela v souladu s platnou legislativou.

Dle NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 178/2002 (kterým se stanoví obecné zásady a požadavky potravinového práva, zřizuje se Evropský úřad pro bezpečnost potravin a stanoví postupy týkající se bezpečnosti potravin), článek 16, nemůže být spotřebitel z definice uváděn v omyl, neboť chybí samotný předmět ochrany, tj. skutečnost, ohledně které by měl být v omyl uváděn. Není totiž uváděna mylná, klamavá nebo nepravdivá informace, např. že se jedná o výrobek „vyrobený v České republice“, pouze nabízené produkty v rámci této akce jsou v České republice známy jako produkt tradiční zabijačky.

Plné znění tiskové zprávy SZPI ze dne 22. února 2012 - Při kontrole provozovny řetězce Lidl Česká republika v.o.s v Ostrově nad Ohří zjistila potravinářská inspekce, že u vybraných výrobků na prodejní ploše je regálový štítek, který má upozornit spotřebitele na právě probíhající akci, s nápisem „PRAVÁ ČESKÁ ZABIJAČKA“. Inspektoři našli pod tímto označením i výrobky, které pocházejí od německého výrobce.

Šlo o tři druhy huspeniny s vepřovým masem a tmavou tlačenku.

Podle SZPI je tímto označením spotřebitel uváděn v omyl o původu zboží, protože se může podle označení domnívat, že kupuje český výrobek.

Inspekce uložila provozovateli opatření, podle nějž má zkontrolovat a pravdivě označit výrobky uváděné do oběhu s označením „PRAVÁ ČESKÁ ZABÍJAČKA“.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).