Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu

29. 4. 2010

Sdílet

Aby se porvala s problémem s přemírou obalů, zrealizovala jedna prodejna s biopotravinami v Londýně docela jednoduchý model nakupování. Veškeré zboží je v prodejně nabízeno volně, bez obalů, musíte si prostě přinést vlastní nádobu na odnos, píše informační portál Bio-info. Obaly se stále více stávají ekologickým problémem naší společnosti. Obaly často znamenají nadbytečné plýtvání zdrojů na každé úrovni dodavatelského řetězce: od výroby, přes skladování, přepravu, až po maloobchod a vlastní…

Aby se porvala s problémem s přemírou obalů, zrealizovala jedna prodejna s biopotravinami v Londýně docela jednoduchý model nakupování. Veškeré zboží je v prodejně nabízeno volně, bez obalů, musíte si prostě přinést vlastní nádobu na odnos, píše informační portál Bio-info.

Obaly se stále více stávají ekologickým problémem naší společnosti. Obaly často znamenají nadbytečné plýtvání zdrojů na každé úrovni dodavatelského řetězce: od výroby, přes skladování, přepravu, až po maloobchod a vlastní použití v domácnosti.

„Musí přece existovat lepší způsob prodeje potravin,“ řekla si Catherine Conway a založila svoji prodejnu s jednoduchým názvem „Bez obalu“ („Unpackaged“).

Koncept je velmi jednoduchý. V obchodě je zboží nabízeno bez obalů, namísto toho si zákazníci přinesou vlastní nádoby, která naplní produkty. Prodejna nabízí pestrou paletu zboží: od rýže a těstovin, po čerstvé a sušené ovoce, olivový olej či čaj a kávu, přírodní toaletní potřeby a mnoho dalšího.

Kromě toho je většina zboží certifikována jako bio nebo fair trade. „Pokud prodáváme výrobky, které nejsou bio, je to proto, že pocházejí od místních producentů nebo dodavatelů, u kterých prověřujeme udržitelnost jejich výroby,“ říká Catherine. Prodejna Unpackaged nenabízí žádné produkty, které byly přepravovány letecky.

Takto jednoduchý, ale revoluční model nakupování by mohl být realizován v kterémkoli evropském městě. Mohl by zaujmout zákazníky, pro něž jsou ekologické aspekty při nakupování důležité.

Fórum: Měl by podobný způsob prodeje šanci i u nás?

Chodili byste tam nakupovat? Zapojte se do diskuse …

Zdroj: Bio-info.cz

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).