Pomazánkové máslo není máslo, vadí EU

4. 5. 2011

Sdílet

Podle Evropské komise je označení pomazánkové máslo klamavé, neobsahuje předepsaný podíl mléčného tuku. Česko narazilo v Bruselu se žádostí o uznání pomazánkového másla coby tradiční speciality. Po Tuzemském rumu, co není rum, tak jde o další produkt, jehož název je označen jako klamavý. Evropské komisi vadí, že pomazánkové máslo obsahuje pouze 31 % mléčného tuku, zatímco podle evropského předpisu ho má máslo obsahovat minimálně 80 %.

Podle Evropské komise je označení pomazánkové máslo klamavé, neobsahuje předepsaný podíl mléčného tuku.

Česko narazilo v Bruselu se žádostí o uznání pomazánkového másla coby tradiční speciality. Po Tuzemském rumu, co není rum, tak jde o další produkt, jehož název je označen jako klamavý.

Evropské komisi vadí, že pomazánkové máslo obsahuje pouze 31 % mléčného tuku, zatímco podle evropského předpisu ho má máslo obsahovat minimálně 80 %.

Podle českých předpisů je označení v pořádku, dovolují používat označení pomazánkové máslo pro výrobky, které obsahují alespoň 31 % mléčných tuků. EU má však pro takové produkty název „roztíratelný tuk“.

Přestože podle vyjádření europoslance Jana Březiny, který se ochranou českých výrobků dlouhodobě zabývá, je české pomazánkové máslo oblíbené i mezi zahraničními zákazníky právě pro svoji specifickou chuť, Evropská komise se prý obává, že používání označení pomazánkové máslo může mást spotřebitele v jiných členských státech EU.

Pomazánkové máslo se vyrábí již třicet let a zákazníci jsou na něj i na jeho název zvyklí. „Chceme zachovat označení, na které jsou spotřebitelé zvyklí už desítky let; pro zákazníka je to pojem, pro výrobce zavedená marketingová značka. Česká republika podporuje výrobu tradičních výrobků, a proto i nadále považuje za oprávněné užívat pro tradiční výrobek tradiční název,“ říká ministr zemědělství Ivan Fuksa.

iDnes dokonce vyhlásila soutěž o nejlepší nové jméno pro pomazánkové máslo: Jak by šlo přejmenovat pomazánkové máslo?

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).