Vyskakovali cestující z rozjetého vlaku, nebo ne – jak to tedy bylo?

7. 7. 2010

Sdílet

V článku Cestující vyskakovali z rozjetého vlaku, strojvůdce nic nevěděl jsem popsala svoji zkušenost z „výletu s ČD“ – v momentě, kdy cestující vystupovali, vlak se s otevřenými dveřmi rozjel. Zarazila mě především počáteční reakce Českých drah, kterou najdete v článku a z níž vyplývá, že za všechno vždy může cestující. Nyní se zdá, že to bylo přeci jen trochu jinak, za ČD odpovídá Ing. Petr Baroch:

V článku Cestující vyskakovali z rozjetého vlaku, strojvůdce nic nevěděl jsem popsala svoji zkušenost z „výletu s ČD“ – v momentě, kdy cestující vystupovali, vlak se s otevřenými dveřmi rozjel.

Zarazila mě především počáteční reakce Českých drah, kterou najdete v článku a z níž vyplývá, že za všechno vždy může cestující. Nyní se zdá, že to bylo přeci jen trochu jinak, za ČD odpovídá Ing. Petr Baroch:

Váš podnět, týkající se výstupu cestujících z vlaku na zastávce Kamenný Přívoz dne 12. 6. 2010 včetně Vašeho upřesnění byl opětovně prošetřen příslušnými vedoucími zaměstnanci naší společnosti.  Dotčená zaměstnankyně a celý průběh jízdy Vámi uvedeného vlaku byly podrobeny opakovanému protokolárnímu šetření. Zároveň byla v našich informačních systémech prověřena související data o jízdě vlaku a frekvenci cestujících.

Jak sama uvádíte, vlak Os 9059 byl toho dne z důvodu odstavování porouchaného vozu v železniční stanici Davle značně opožděn.  Při odjezdu z této stanice činilo zpoždění 41 minut.  V průběhu další jízdy se vlaková četa snažila vzniklé zpoždění zkrátit. V zastávce Kamenný přívoz tak došlo k situaci, kdy vlaková četa dala souhlas s odjezdem vlaku v okamžiku, kdy nikdo nevystupoval, nicméně dříve, než začal Váš výstup. Do Vámi popisované situace jste se Vy a Vaše rodina dostali nezaviněně. Jednalo se o pochybení naší zaměstnankyně, která neměla dostatečný přehled o cílových stanicích jednotlivých cestujících a neumožnila jim prodloužením pobytu vlaku v zastávce bezpečný výstup. Vlakvedoucí byla důrazně upozorněna na možné negativní důsledky jejího jednání a dále bylo vůči ní postupováno podle zákoníku práce a Pracovního řádu ČD. 

Přijměte prosím omluvu za rizikovou situaci, které jste byla ve vlaku Českých drah vystavena. Problematice informování cestujících a především zajištění jejich bezpečnosti věnujeme trvalou pozornost, přesto bude v nejbližší době na tyto oblasti zaměřena zvýšená kontrolní činnost. Také moderní vlakové soupravy vybavujeme systémem zavírání a blokování dveří, které by vznik podobné situace vyloučilo.

Doufám, že Vás tato zkušenost do budoucna neodradí od využívání služeb Českých drah. 

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).