Často nakupuji v Lidlu a v sortimentu mletých mas mají více výrobků. Stoprocentně mají mlété vepřové (100% masa) a pak mají mix vepřové a hovězí (45% vepřové a 55% hovězí - tj. 100% procent masa). Proč je tedy v tabulce uveden neúplný výčet výrobků.
Připadá mi to jako lehce odfláknutý článek. O kvalitě některých výrobků z Albertu, Billy a Tesca si nedělám iluze, ale pokud jste pominuli u Lidlu podstatnou část jejich sortimentu, co jste vynechali v případě ostatních řetězců?
Nemáš pravdu. Pozri si galériu a obrázok č. 87: http://www.vitalia.cz/galerie/mlete-neznamena-mlete-maso/#87
Mňa však prekvapilo, že im to mäso nedodávajú Kostelecké uzeniny ako doposiaľ, ale Poliaci! Ešte pred krátkou dobou to bol český výrobok :-(
A redakcií patrí veľká vďaka za cvaknutie etikiet. Myslím, že mnoho etikiet bude totožných i na Slovensku. A tak si vie človek urobiť dobrý obraz, čo sa predáva v obchodoch a vhodne si vybrať a byť verný konkrétnemu výrobku.
A ešte doplním, že podobným "šampiónom" (s tým víťazným) je i 1 výrobok v Tescu. Obsahuje samé chuťovky, dokonca aj dáku vlákninu :) Výrobca samozrejme Poľsko.
A v čem nemá pravdu? Tvrdí, že nebyly zahrnuty všechny věci z nabídky Lídlu a nepravdivost tohoto tvrzení přece ta fotka nijak nedokazuje... Sám si nejsem zpaměti jistý, vím jistě, že v Lídlu mají v nabídce tu "Sekaná mix", kterou docela rád kupuji, protože mi chuťově vyloženě sedí na jednu úpravu, kterou rád dělám, ale taky mám pocit, že kromě tototo mixu a "Vepřové sekané", která je v článku zmíněna, tam mají minimálně ještě jeden druh mletého.
Hádat se nebudu, kolem Lídlu asi půjdu zítra, tak se pak mrknu do regálu a kdyžtak doplním.
Jinak ale dodávám, že se mi tento článek docela líbí, i kdyby někde něco opravdu chybělo, tak pořád je to informací docela hodně a zajímavých.
Zajímavé je, že z vlastní dlouhodobé zkušenosti vím, že zrovna "nastavované" masné polotovary se z Lidlu poslední dobou vytrácejí a u100% mletého masa (ať už se jedná o čisté 100% vepřové, hovězí, mix, nebo třeba i 100% mleté maso z konkrétní části prasátka) naopak neustále rozšiřují nabídku.
Tuto zkušenost mám z hned několika prodejen a daný trend mi velmi vyhovuje. Nejsem si jist, ale asi jsem nezažil, že by za poslední rok někdy neměli 100% mleté maso.
Je škoda, že vlastně jediné "mleté maso" z našich velkých řetězců, které dokonce dané označení jako jediné používá, jste prostě vynechali.
Každopádně při pohledu do Vaší tabulky mě jako první proběhlo hlavou, že si článek asi zasponzoroval jiný řetězec ... ;-)
Masu zdar!
Dobrý den, Karle,
možná jste si nevšiml, že článek je více než dva roky starý. A samozřejmě mapuje situaci v době svého vzniku. Pokud se - jak píšete - "nastavované masné polotovary z Lidlu poslední dobou vytrácejí", je to jen dobře. Je spíš ostuda, že tam kdy byly. A to v době vzniku článku byly. Naopak nic jsme nevynechali, v nabídce jiné mleté (tehdy) nebylo.
Článek nikdo nesponzoroval, jedná se o redakční materiál.
LK, Vitalia.cz
Dobrý den, Milo, jak je uvedeno hned zkraje článku, nakoupili jsme vždy kompletní nabídku daného sortimentu. To platí pro všechny prodejce. (Pouze v případě Kauflandu byly ty samé polotovary se stejným složením k mání ještě ve větším balení). Nevynechávali jsme nic. Netvrdíme, že jindy v daném obchodě či řetězci není k mání jiný či širší sortiment. Nicméně zákazník taky vybírá z momentální nabídky. Vidím to jako problém daného řetězce, že, pokud má bohatší sortiment, není schopen ho na prodejně nabídnout, ne náš. Zdravím LK, Vitalia.cz
Děkuji za odpověď. Ovšem musím si trochu rýpnout, je vidět, že jste si s článkem nedali příliš mnoho práce a založili ho jen na jediné návštěvě daného obchodu. Z toho pak plyne, že výsledná tabulka nemusí příliš odpovídat kompletnímu prodávanému sortimentu ve zkoumaných obchodech.
Některé obchody pak mohou se svým sortimentem vypadat lépe a jiné zbytečně hůře. V mnoha obchodních řetězcích se prodávají dražší a levnější řady potravin. Např v mnou "protěžovaném" Lidlu jsou to v oblasti uzenin - lacinější a méně kvalitnější řada Baroni, pak lepší Pikok a nejlepší Dulano (vyrobeno v Německu :) ). Ve Vámi řešené oblasti mletých mas a mletých polotovarů je na tom Lidl opravdu lépe něž mnozí ostatní konkurenti a proto se mi nelíbí Vaše "trochu odfláknutá" novinářská práce.
Nemůžu souhlasit. Když bude mít obchodní řetězec v jedné prodejně nějaké zboží a bude se jím chlubit v letáku, taky to není košer. Jestli chce třeba Lidl příště dopadnout lépe, ať nefláká zásobování.
Článek asi neměl být stoprocentní sondou do sortimentu všech obchodů a všech druhů zboží co se kdy kde objevilo. Navíc v navštívených obchodech brali všechno, co tam bylo. Podle mě to lépe udělat nešlo, aniž by tomu věnovali dalších pár týdnů a hromady peněz.
On je to spíše problém dnešní novinařiny, tj. rychlé chrlení článků, bez většího tlaku a snahy na kvalitní přípravu podkladů.
Z článku pouze vyvozuji, že obchody autorka navštívila pouze jednou a na základě té jedné návštěvy sepsala článek. Ten pak má trochu problémy s objektivitou.
A máte pravdu v tom, že Lidl by měl v dané navštívené prodejně vylepšit doplňování zboží.
a to ja zase stoprocentně vím, že u svého řezníka to nejlepší dostanu po celý týden, pak v pátek ráno, odpoledne to už bude horší a v sobotu to budou zbytky a až v pondělí zase ok, to takové tesco bude mít patrně zásoby stabilní, takže když tam nakluše "tester novinář" v sobotu odpoledne, zjistí, že v obchodě, kde je k mání opravdu kvalitní maso mají prázdný regál (0 masa) a v tescu mají alespoň krabičky s 50ti procenty masa, 50 procent je více než nula, takže tesco prodává podle "objektivního testu" nejlepší maso....