Vlákno názorů k článku Vakcinace proti HPV je očkování proti hlouposti (3. díl) od AAA - Pravidelne prohlidky, ktere se provadi jiz dnes a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 5. 2013 12:18

    AAA (neregistrovaný)

    Pravidelne prohlidky, ktere se provadi jiz dnes a jejichz vyznam ostatne nikdo nepopiral. Tak to je objev na Nobelovku, gratulujeme.

  • 24. 5. 2013 12:26

    Autor (neregistrovaný)

    To vše doplněné jednou za 3 roky HPV DNA testací (!!!), kterou dnes nikdo v rámci screeningu nikomu neprovádí.

    To je potom úplně jiný informační režim pro následná medicínská rozhodnutí a postupy (viz výše případ paní Jany). Milý AAA, vy čtete pravidelně moc rychle a ještě rychleji potom děláte své závěry. Vy byste se měl přenickovat na BBB a trošku se zpomalit. Nebo - už to mám! - Že vy asi nebudete žena? :-)

    Už si ale na vás milý AAA zvykám a Váš styl bude určitě i nadále veselým kořením těchto diskusí i pod dalšími tématy seriálu.

  • 24. 5. 2013 15:31

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Dobrý den pane doktore
    V tomto článku se hodně oháníte pojmy hloupost , odpovědnost a nezodpovědnost a z toho vyvozujete své závěry. Nezáleží ovšem jen na vaší ani našich dcerách , to bych byl celkem klidný. Nezodpovědný člověk přechází silnici v zatáčce , zodpovědný dojde na přechod. Myslíte že tomu zodpovědnému se nic nestane ? Věřím trochu na osud a tak si myslím ,že ani vaše rady nejsou všespasitelné, Jinak souhlasím s vaším pesimistickým přístupem k tomuto konkrétnímu očkování. Ostaním očkováním na rozdíl od vás ale celkem fandím.
    VB

  • 24. 5. 2013 18:39

    Autor (neregistrovaný)

    Vážený pane kolego,

    nikdo tady nemůže lidem dávat všespasitelné rady. Takové právě u očkování neexistují. Pevně doufám, že ty články takto ostatním nevyznívají. Jde pouze o optimalizaci a rozumnější řízení zdravotního rizika a prospěchu. Nevyčítám si však ohánění se emotivními pojmy. Ono to k věci patří. Pokud to člověk nedělá účelově a úmyslně, ale skutečně takto věci chápe a vnímá - pak je to fér. Polekala mne však Vaše poslední věta ... "fandím očkování". Obávám se, že jsem mu kdysi taky takhle fandil. Neumím si ale dnes už moc vysvětlit proč vlastně.

    Uvedu tady pro Vás a pro čtenáře jeden příběh, který mne dodnes velice děsí. Jde mi z něj taková tichá hrůza. (Možná se k němu ještě v nějakém dílu vrátím.)

    * * *

    Jistý rozumný, spolehlivý, vzdělaný a velmi slušný praktický lékař, jednou "k nám" promluvil takto: (Pokusím se o věrný přepis myšlenky, slova už netrefím.)

    "Ta vakcína je úplně zbytečné svinstvo. Ale když za mnou přijdou u rozhodnutí s tím, že to chtějí, tak co mám dělat?

    Když jim to začnu rozmlouvat postaví se na zadní, protože to podvědomě berou tak, že jim vysvětluju že jsou hloupí a že nic nepochopili, když oni jsou přece ti informovaní a odpovědní. A když by se, nedej bože, někdy něco náhodou stalo - tak za to ponesu plnou odpovědnost já a ještě mě dají k soudu.

    Zatímco když jim to napíšu a dítěti to píchnu, budou šťastní jak dobře udělali, já budu za moudrého, protože budu stejně moudrý jako se cítí být oni sami. A když se, nedej bože, něco stane - tak za to nenesu žádnou odpovědnost. Všichni přece vědí a mají to všude napsané, že vakcíny nežádoucí účinky mají. Nebudou mi to ani v duchu vyčítat, protože si to sami vymysleli a vyžádali. Já jim to nevnucoval..."

    * * *

    PZN: Tento příběh prosím nevztahovat automaticky k vakcínám proti HPV, netýká se jich.

  • 24. 5. 2013 19:33

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Pane doktore
    Já mám také jeden příběh ,který zní jako pohádka , ale je to realita.
    Bylo nebylo, ale není to tak dávno . V Indii ochrnuly a umírali stovky dětí na Polio ( pro ostatní dětská obrna ). Pak přišel moudrý král a rozkázal (upozorňuji "rozkázal" neboť u nás by ho asi ukamenovali ) naočkovat miliony nevňátek .A stal se zázrak . V Indii byla vyhlášena eradikace Polia.
    Vy tomu nefandíte asi je vám jedno , že ty děti zkutečně umírali. Zkuste jim doporučit zdravější životní styl třeba to pomůže.
    Tato pohádka se odehrává téměř všude v rozvojových zemích , ale těch s dobrým koncem je jako šafránu.
    Bohužel za vším jsou peníze ať se nám to líbí nebo ne.
    Ale vysvětlovat v situaci ,kdy lidé umírají a očkování jim zachraňuje život , že by mohli mít v mizivém procentu vedlejší účinky je mimo mísu.
    Když někdo umírá hlady asi těžko bude pátrat kolik masa je v klobáse kterou dostal.
    Proto fandím očkování .
    VB

  • 24. 5. 2013 19:53

    AAA (neregistrovaný)

    Jojo ... mam pocit ze tito aktiviste si budou za chvili stezovat, ze jim byla uprena svobodna moznost zemrit na prave nestovice.

    Blbci jako Bill Gates prostrednictvim Unicefu prispivaji na vakciny pro rozvojove zeme, kdyby tam radeji poslali pana Vavrecku, ten by jim vysvetlil rad a zadarmo jaka je to blbost, ze.

    http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/na-vakciny-pro-deti-z-chudych-zemi-se-uz-vybraly-pres-dve-mld-dolaru--907132

  • 24. 5. 2013 20:01

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Milý AAA
    Jste jeden z mála "retardovaných a zaostalých " , kteří nevyznávají moderní myšlení. Tím jste mi ovšem sympatický. Vítejte do party.
    VB

  • 24. 5. 2013 21:46

    Autor (neregistrovaný)

    Kolego 3A Vám není opravdu pomoci,

    umíte si představit, že bych v rozvojových zemích také rozhodně nechal očkovat? Že bych to určitě doporučil a přidal se k Vám? Že bych byl jako lékař určitě pro. (Pan Beneš VB si to také u mne neumí představit.) Ale ono to tak je ... Ale tady u nás k tomu dnes už nejsou důvody.

    Dokáže Vaše teorie o protiočkovacích aktivistech tohle "zrádné vyjádření" zvládnout? Ono to tak totiž milý 3A je. Já s Vámi NAPROSTO SOUHLASÍM. Očkujme v rozvojových zemích. Například v Afghanistánu a Nigerii (nebo Nigeru?) je dle epidemiologických dat ještě určitě rozumné očkovat například i proti poliomyelitidě.

    Prosím nepodsouvejte mi už ty vaše podivné dedukce, co údajně zastávám a hájím. Nezastávám takové hlouposti a nehájím je. Srovnejte se s tím... Půjde Vám to? Pan kolega VB má tuším stejný problém a myslí si, že bych na jihu Afriky vakcíny raději sám vypil, než je podal dětem. Plete se. Tam do dětí vakcíny opravdu patří. Myslíme si to totiž všichni. :-)

  • 24. 5. 2013 22:07

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Pane doktore
    Když zcela správně uznáváte , že v některých případech je i očkování přínosem ( viz Afrika apod.) a já vám uznám , že očkování proti rakovině děl. čípku je nepřínosné a jak říkám "přehnaně rychlokvašené" , pojďme se zamyslet nad tím , co by se stalo kdyby se odpůrcům očkování v naší zemi podařilo zrušit povinné i ostatní očkování. Já osobně vidím v horizontu 10-15 let prudký nárůst a epidemické výskyty nyní vzácných případně eradikovaných chorob. Statistika se přiblíží číslům nyní obvyklým v rozvojových zemích a nastane oprávněnost použití očkování. Ale to asi není správně ,že! (A ještě si představte problém s migrací lidí)
    Nebo si ponecháme alespoň základní strukturu proočkovanosti a udržíme nynější stav a budeme neustále poslouchat jak je očkování zbytečné a škodlivé , ale s tím se mi bude žít lépe . Co vy na to.

  • 27. 5. 2013 12:21

    Peter (neregistrovaný)

    Očkovanie nemalo podiel na poklese úmrtnosti na tieto ochorenia. 90% poklesu totiž nastalo v prvej polovici 20.storočia, čiže ešte PRED zavedením očkovania.

    Takže ak neklesne životná úroveň do dôb predvojnových, a nezničíme si prirodzenú imunitu, tak nemá prečo nastať "prudký nárast a epidemické výskyty" ochorení. A ak životná úroveň klesne do dôb predvojnových, tak očkovanie nás nezachráni. V epidémii záškrtu v 90.rokoch v krajinách bývalého Sovietskeho zväzu najväčšia chorobnosť bola u generácie 40-50, ktorú zjavne neochránilo to, že boli dôkladne socialisticky zaočkovaní. Epidémiu spôsobil totálny kolaps životnej úrovne a 68% zomrelých boli chronickí alkoholici.

    V Pakistane už 25% chorých na obrnu boli najmenej 7x očkovaní, a už aj vedúci zdravotníci pripúšťajú, že u podvyživeného človeka jednoducho ani očkovanie nemá efekt. A sme znovu pri tom, že k zvládnutiu ochorenia je najdôležitejším predpokladom výživa.

  • 27. 5. 2013 14:19

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Drahý Petře
    Skutečně se nestačím divit. Tak podle vás stačí mít vysokou životní úroveň a jste imunní proti všemu. To snad nemyslíte vážně.
    Když jsme například u té dětské obrny tak eradikována byla až dlouho dlouho po válce a to jen díky povinnému očkování. Nemyslím , že by pojídání ovesných klíčků a nebo třeba hamburgerů a mytí se denně v pitné vodě aj. mělo výrazný vliv na vaši imunitu ( spíše naopak )
    To tvrzení o Pákistánu, no nevím kde jste to vzal , můžete nám prozradit zdroj ( pokud to není tajné ).
    Dám vám jeden příklad o účinnosti očkování.
    Na ostrově Bali vypukla v roce 2008 epidemie vztekliny , která se zde do té doby nevyskytovala ale byla importována ze Sulawesi. Do roku 2010 to stálo 104 životů. Na vakcinaci nebyly peníze a tak začali v prosinci 2008 vybíjet psi (asi 110 000 ). Moc to nepomohlo a lidé umírali dál. V roce 2009 uvolnila vláda peníze na vakcíny pro psy a ve třech očkovacích vlnách naočkovali a přeočkovali celkem asi 300 000 psů. Teprve potom začala epidemie ustupovat a v r. 2012 je hlášeno celk. 4 úmrtí . a vypadá to , že do 2015 bude vzteklina eradikována. ( Zdroj WHO ,CDC )
    Toto vše se týkalo psů, ale princip je stejný.
    Nemyslím , že by se výskyt vztekliny snížil použitím klimatizovaných psích bud.
    Jak jsem se dozvěděl přímo v nemocnici v Denpasaru stálo to hodně úsilí a peněz a práce dobrovolníků. Takhle tedy vypadá očkování v praxi . Až půjdete se svým psem na povinné !!! očkování proti vzteklině , klidně si můžete zanadávat , že je to zbytečné , ale to si mysleli Balujčané taky.

  • 27. 5. 2013 15:48

    Clubbed man (neregistrovaný)

    Jenže vy jste nepostřehl, že se nevyjadřuje šmahem ke všemu. Nemá jednotný metr a jen jeden úhel pohledu na vše.

    Vyjádřil se k dětské obrně a záškrtu. Což neznamená, že to neplatí i pro jiné nemoci. Ale zároveň to neznamená, že nelze získat specifickou imunitu proti těmto i jiným nemocem. Pouze se snaží položit na misky vah přínos očkování a ostatní podmínky, u konkrétních očkování.
    Protože jde evidentně o Petra T., jehož zdroje informací mi jsou alespoň částečně známy, musím jen konstatovat že s jeho závěry souhlasím.
    Otázka je zda, pokud by vám tyto zdroje uvedl by jste se jimi vůbec zabýval. On již jen výtah informací je složitý, natož přemýšlení a činění závěrů. Navíc všechny tyto zdroje máte jako lékař již celou dobu k dispozici.

    Kdybyste měl totiž otevřené oči tak vám to teď nemusím mlátit o hlavu a dávno byste chápal o čem mluví. Stačí se podívat zpět do historie lidí, alespoň pár století, nebo alespoň pár desetiletí.

    Nikde není psáno, že nemůžete brzy vidět i v současnosti a třeba i v Evropě. Stačilo by kdyby tento rok vydrželo počasí jaké zatím panuje a už příští rok byste patrně mohl vidět a možná i pochopit jak výživa a okolní prostředí souvisí se zdravím člověka.

    Zdám-li se vám nevrlý, tak mne prosím omluvte. Kvůli těm kundám létajícím (letadlům) a dálnici jsem se už týden nevyspal. Také negativní vliv prostředí.

    P.S.
    Jen by mě zajímalo, jak byste reagoval na zprávu že i vzteklina lze vyléčit, navíc pouhou změnou stravy. A určití šamani (například v Brazílii) to na svém území dokáží i pro nás neznámým způsobem. Zabýval se tím už někdo? Ne! Brání vám se něco přiučit? Ano, ale to bych radši dál nekomentoval...

  • 27. 5. 2013 16:20

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Vydržel jsem to číst až do konce , ale vaše P.S. to je opravdu silný kafe. Už se těším jak si příští NOBELOVU cenu za medicinu odnáší šaman , vědma a léčitel.
    Ale klidně si věřte čemu chcete , jen to proboha nešiřte a neoblbujte lidi.
    Jednou by vám mohl nějaký pozůstalý po chudákovi , který dal na vaši radu zazvonit u dveří a hezky poděkovat,
    VB

  • 27. 5. 2013 16:43

    t (neregistrovaný)

    Ještě pár seriózních informací o dětské obrně :

    První epidemie v Československu vznikla v roce 1939 po příchodu nacistických vojsk a k největší došlo v roce 1948, kdy onemocnělo více než 2000 osob (viz tabulka). V letech 1939 až 1956 bylo hlášeno celkem 12868 onemocnění s průměrnou smrtností 9 procent. K epidemickému vzplanutí docházelo přibližně v pětiletých intervalech a narůstající nemocnost v roce 1956 byla signálem další epidemie v roce 1957. Proto se na jaře 1957 v Československu uskutečnilo masové očkování dětí 3 dávkami inaktivované vakcíny, které zastavilo rozvoj této epidemie. Po úspěšné terénní studii, provedené s živou oslabenou očkovací látkou poskytnutou jejím objevitelem A. B. Sabinem ve 4 krajích ČSR, bylo na jaře 1960 realizováno celostátní očkování. Sabinovou vakcínou bylo očkováno 94 % dětí do 15 let věku. Od srpna 1960 se v ČSR nevyskytl žádný případ nezavlečené paralytické poliomyelitidy. Z klinických materiálů, ze stolice zdravých dětí ani ze vzorků odpadních vod od té doby nebyl izolován divoký poliovirus.

    Československo se tak v roce 1961 stalo prvou zemí na světě, kde byl přerušen proces šíření divokých poliovirů v populaci a poliomyelitida zde byla eradikována.

    Více zde: http://www.polio.cz/news/vanista/

    Toje trochu v rozporu s tvrzením pana Petra i vaším .
    co vy na to?

  • 27. 5. 2013 17:27

    Clubbed man (neregistrovaný)

    Já v tom zásadní rozpor nevidím. Nikdy jsem netvrdil (i když to podle mne nestojí za riziko, radši si v klidu umřu), že nelze očkováním získat specifickou imunitu. Jenže musí být i jiné příznivé podmínky. Klidně se s vámi vsadím, že například v Africe, by pitná voda a jídlo zmohli mnohem více než jakékoli očkování.

    Ale spíše mne udivuje, že samotného vás netrkne za jakých okolností k epidemiím došlo, jaké byly podmínky, všechny souvislosti máte před sebou a sám je uvádíte.
    To že příjde epidemie, vůbec nic ještě neznamená. Ta může přijít vždy. Otázka je zda by přišla po první vlně někdy nějaká další větší vlna... Narážím na skutečnost, že ohledně epidemí obrny někteří lékaři předpokládají, že k neustále dalším a dalším vlnám dochází právě kvůli očkování.
    Jak byste reagoval třeba na to, že ještě než se začalo ve velkém proti obrně očkovat již existoval způsob jak obrnu vyléčit během pár dní a odborná lékařská veřejnost se tímto způsobem léčby odmítla zabývat. Tento postup byl opakovaně vyzkoušen a funguje.

    Také nesmíte přemýšlet vždy jen směrem hodně jídla = málo nemocí, kvalitní a dlouhý život. Lidé kteří stihli dospět a plně se vyvinout ještě před válkou ještě mnozí žijí. Tvrdé podmínky některé naopak zocelily. Ale mezi lidmi, kteří vyspět nestihli, protože se narodili později, starší ročníky (přinejmenším s pevným zdravím) nenajdete. Kolem mne až nezdravé množství chlapů po šedesátce odchází rovnou na krchov, ani důchodu nedožijí. Myslím, že teprve ročníky 70 a starší budou mít šanci dosáhnout podobných výsledků jako ročníky předválečné.

  • 27. 5. 2013 17:42

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Zkuste si malý test
    Jste možná mladší, zdravý, sportovec.
    Odjíždíte na cestu po centrální Africe , ale risknete to a pojedete bez doporučené vakcinace a malarické profylaxe.
    Máte o řád věší šanci dostat malarii , nebo žlutou zimnici , o žloutence ani nemluvím.
    Tutéž malarii , kterou tam je nakažena většina místních , vyhublých a podvyživených černochů. Vaše kondice , hygienické návyky vám nebudou nic platné.
    Zaručuji vám , že když se dostanete do blízkého kontaktu s nosičem hepat.A , dostanete ji ať jste v Africe nebo v ČR a předtím zcela fit a v péči celostního lékaře.
    A víte jak se dnes po světě masově cestuje ?
    S pozdravem
    VB

  • 27. 5. 2013 17:42

    Clubbed man (neregistrovaný)

    Jen jsem chtěl ještě upozornit, že na tom jak "kvalitní" (po zdravotní, genetické, a jistě i dalších nám skrytých stránkách) jsou rodiče, záleží i jak kvalitní budou potomci.

    Zcela evidentně nejde o skokové a zcela nezávislé stavy. Některé vady se daří v následující generaci eliminovat.

  • 27. 5. 2013 14:42

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    A ještě malou připomínku.
    Srovnávat úmrtnost na inf. choroby z počátku 20. století a dnes je stejné jako srovnávat první Fordku s Formulí 1.
    Uvědomte si , že následná péče o nakažené je někde úplně jinde. Počítejte příště raději onemocnění a ne mrtvoly , dojdete k objektivnějším číslům.
    VB

  • 27. 5. 2013 20:36

    Peter Tuhársky (neregistrovaný)

    "Srovnávat úmrtnost na inf. choroby z počátku 20. století a dnes je stejné jako srovnávat první Fordku s Formulí 1."

    Presne tak, a práve preto je veľmi zaslepené, pripisovať pokles očkovaniu, keďže životné podmienky sa radikálne zmenili, a najmä keď štatistiky ukazujú pokles počas celého minulého storočia, dávno pred zavedením očkovania, s prudkým výkyvom v čase hospodárskej krízy a svetovej vojny. Mne neverte, overte si to u Statistického úřadu: http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/obyvatelstvo_hu

    Pre lepšiu názornosť som si dovolil znázorniť to graficky na str.5:

    http://rizikaockovania.sk/dok/Statistiky_infekcne_ochorenia_a_ockovanie.pdf

    Úmrtnosť je lepším ukazovateľom než chorobnosť, pretože vypovedá o závažnosti ochorenia a podlieha precíznejšiemu hláseniu.

  • 27. 5. 2013 20:46

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Přečetl jste si zprávu o vývoji obrny v Československu?
    Tak co mi to tady tvrdíte.
    VB

  • 28. 5. 2013 16:37

    Peter Tuhársky (neregistrovaný)

    Prečítal. Výcuc ste písali klasicky tunelovým videním: sčista-jasna prišla epidémia, potom očkovanie, a potom vďaka očkovaniu epidémia zmizla.

    Vôbec Vám nedochádzajú súvislosti? Prečo epidémia vypukla práve v rokoch hospodárskej krízy a svetovej vojny? A prečo v týchto rokoch dramaticky vzrástla celková detská úmrtnosť (nielen na polio)? Hovorí Vám niečo pojem podvýživa?

    Vy vymedzujete kontext do intervalu 20+ rokov a len vo vzťahu k očkovaniu. Ja tvrdím, že kontext je omnoho širší a potrebujeme poznať vývoj za aspoň 100 rokov, aby sme mohli identifikovať dlhodobé trendy. Ak dokážete získať štatistiky úmrtnosti a ak chcete, aj chorobnosti, za obdobie aspoň celého 20. storočia, iste pochopíte, čo tým chcem povedať. Budem Vám vďačný, ak sa o dáta podelíte, nech sa na to môžu pozrieť aj čitatelia.

  • 24. 5. 2013 22:25

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Ještě pro zlehčení
    Citace ze známé písně J.Ježka
    Nikdo nic nemá mít za definitivní , protože nikdo neví co se může státi.
    V tomto úhlu pohledu je ta naše a podobné diskuze pouze virtuální ekvilibristika.
    VB

  • 24. 5. 2013 21:25

    EC (neregistrovaný)

    Byl by, ale chytri vakcinolovove vam zcela altruisticky a na realnych cislech vysvetli, ze to neni potreba, takze holt maji smulu..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).