Pane kolego,
odpověď na Vaši polemiku je pojem "umělá poptávka". V roce 1995 prof. Berezinsky zavedl poprvé do ekonomie pojem "tittytainment". Jde o název pro současné společenské zřízení, které stojí a padá s tím, že si z lidí dělá doslova do písmene "kozy" (angl. tits). Dělá si je především "umělou poptávkou", za kterou stojí reklamní průmysl.
Pokud by dnes lidé poptávali a spotřebovávali jen to, co je pro ně skutečně vhodné a užitečné, bude stačit necelých 40-45% pracujících aby tyto statky vyprodukovali. Vznikne 55-60% nezaměstnanost a to znamená konec každého sytému, který to záhy utopí (pravidelně historicky v krvi).
Spotřeba něčeho neužitečného, zbytečného, nebezpečného, hovadin, podvodných výrobků, slibů a lumpáren, (plus administrace a marketing k tomu všemu se pojící) dnes již ve vyspělých zemích dává práci více než 30% lidí v produktivním věku.
Buďme všichni rozumní spotřebitelé - a vyrobíme obrovskou spoustu nezaměstnaných v EU.
Na rozdíl od některých svých kolegů jsem přesvědčen, že tittytainment, ačkoliv jej asi potřebujeme k současnému přežití, do zdraví a léčby lidí nepatří. Tam jej osobně nechci vidět, a tam se mu postavím se svými kolegy v rámci všech našich možností. V jiných odvětvích bych byl asi liberálnější a "ekonomičtější"... (?)