V zámoří nově koupíte třešňovou Cherry Coke v plechovkách magentové barvy a vanilkovou kolu Vanilla Coke v krémovém provedení, jak píše zahraniční CNN Business. A zatímco v Americe se společnost Coca-Cola snaží zaujmout novým vzhledem plechovek známého moku, v Česku sází na ekologii. Balení po šesti kusech začala nabízet v novém obalu. Prvně bylo k mání v Lidlu, a ne náhodou.
Proč je kola v novém právě v Lidlu
Nově jsou v řetězci skupiny Schwarz Group k mání plechovky Coca-Cola v kartonovém obalu, tzv. KeelClip™ v balení 6pack. Do akční nabídky je Lidl zařadil zhruba před čtrnácti dny.
Společnost Lidl se zeptala svých zákazníků na Facebooku, zda poznají rozdíl. Poznali
Lidl je zatím jediným řetězcem, který v tomto balení Coca-Colu nabízí. „S uvedením nového udržitelnějšího balení, tedy bez plastové fólie, nás oslovila společnost Coca-Cola. Dodavatel vnímá naši vlastní aktivitu v oblasti redukce plastů, a proto oslovil ze všech obchodních řetězců právě nás,“ pyšní se tiskový mluvčí řetězce Tomáš Myler.
Udržitelné? Jak se to vezme
Hlavní důvodem pro nový přebal je šetrnost k životnímu prostředí, nový obal je dle řetězce udržitelnější. Podle kupujících, kteří nové balení už měli v rukách, moc udržitelné není. Tedy pokud toto slovo vezmeme doslovně. „Včera jsem poprvé koupila, chytila za papírový vršek, než jsem přiložila druhou ruku raději na podepření, všechny byly na zemi a jedna mi rupla totálně,“ líčí na sociálních sítích Lidlu jedna z pisatelek.
Řada lidí se na sociálních sítích též zamýšlí nad tím, zda je papírový obal ekologičtější varianta než někdejší plastová fólie. „Je známo že i papírové tašky jsou na výrobu horší než igelitové a tohle bude podobné,“ píše další diskutér na Facebooku. (Testu nákupních tašek jsme se před časem věnovali, podrobnosti v článku Je lepší papírová, látková, igelitka, nebo polyester?)
Nové balení není jedinou novinkou
Lidl uvedené názory zákazníků na svých sociálních sítích nijak nekomentuje, pro náš server ale sdělil, že toto udržitelné balení brzy rozšíří:
„V následujících měsících plánujeme do stálé nabídky zařadit 4pack Regular a Zero ve stejném typu obalu,“ řekl pro Vitalia.cz tiskový mluvčí.
Coca-Cola s novinkou není sama, obdobný papírový držák namísto plastové fólie se má brzy objevit také na produktech Pivovaru Svijany.