Čím se Danone nechlubí, je pokuta za klamání spotřebitelů za klamavou reklamu na jeho výrobky.
V USA reklama na Activii tvrdila to samé, co tvrdí stále v Česku, za což byla pokutována. Čech může být v reklamě klamán, to je v pořádku, zde ochrana spotřebitele nefunguje, proto jsme také popelnice Evropy.
Dále Danone vytvořilo po pokutě fond 35 miliónů dolarů určený na odškodnění následnými hromadnými žalobami na Danone poté, co prokázalo, že v reklmaě uvádí nepravdivé údaje.
Ono není vcelku divu, Danone si to způsobil sám. Svá tvrzení v reklamě a na výrobcích nebyl schopen doložit a prokázat – jednoduše lhal jako když tiskne – a tak ho v USA jednoduše potrestali. Pak není žádný problém, že Danone už nikdo nic nevěří.
Jenže tohle je důkaz kruhem.
Jestliže firma Danone rve v miliónech kusů jogurtů do lidí tento druh baktérie, pak se vcelku nedivím, že se nakonec v lidech našla.
Takový důkaz dokážu také. Například Vás nechám vypít nějakou látku, následně jí chemickým rozborem va vašem těle najdu. Hloupý to vezme jako důkaz, že je to „lidská a v těle se vyskutující látka“, protože se tam našla.
Infikovat lidi baktériemi Bifidus regularis a následně tvrdit, že byla z lidí izolována – to není důkaz. To vcelku každý předpokládá.
Vim, ze je Vas prispevek stary dva roky, ale stejne. Chapete, ze jde o problem slepice-vejce? U mikroorganismu, ktery se vyskytuje napr. jak u lidi, tak i u kachen, nelze urcit, u koho byl drive. Navic u kultury, co se pouziva prumyslove, je v takovem pripade nesmysl patrat po puvodnim zdroji. Je to proste mikroorganismus a to, ze byl treba pred x lety ziskan ze slepice neznamena, ze bude mit nozicky od slepicince. Firma ho roky mnozi umele a pravdepodobne ho nekde puvodne koupila. Mozna, ze ten zdroj ani neni znam.
Ať už je to škodlivé či ne, faktem zůstává, že to je potravina s poměrně dlouhou trvanlivostí. Radší mám potraviny čerstvé. Na to, jak je to předražené, nevidím na tom žádné výhody oproti normálnímu jogurtu. A ten škrob sice zřejmě není škodlivý, ale jeho přítomnost svědčí o tom, že je to asi nějak šizené. Nebo si do doma udělaného jogurtu přidáváte škrob?
Protože právem a regulacemi kolem potravin se zabývám již více než 12 let, dovolil bych si položit k článku jinou otázku:
Kdo a proč chce společnost DANONE poškodit částečně skutečně absurdními a tak snadno vyvratitelnými informacemi o jejich výrobcích?
To je buď velký blázen a nesmyslotvůrce - když tohle mohl udělat 100 a 1 jiným způsobem mnohem lépe (obzvláště poté za současné situace, pokud by o ní něco skutečně věděl).
Proto položím druhou otázku, tak základní v kriminalistice: Ku propspěchu koho dopadne tato "střelecká" aktivita a její mediální dementi? - Nu zcela jednoznačně ku prospěchu společnosti DANONE. Tohle opravdu nemůže dopadnout jinak (viz i tento článek). Produkty DANONE budou bombasticky očištěny a bude kolem toho dost mediálního humbuku (čekám ještě k článkům také TV zpravodajství a diskusní pořady, případně reportáže v rádiích).
Co víc si může společnost DANONE, jejíž zdravotní tvrzení (Actimel, Activia) používaná více než 15 let všechna do jednoho u vědeckých přezkumů nyní "propadla". (Společnost DANONE dokonce raději i stáhla některé své žádosti o posouzení některých konkrétních marketingových tvrzení, aby nikdo nemohl autoritatovně dár na papír, že to byla celou dobu jenom klamavá bublina.)
Takže já bych viděl zcela raálnou i tu možnost, že tyhlety z větší části nesmysly a ze zbylé části "zabsudrnělé" argumentace proti výrobkům DANONE a jejich veřejné šíření, vymyslel, objednal a řídí možná z pozadí někdo, na koho nikdy nemůže společnost DANONE finálně ukázat prstem... :-)
Tolik jenom do diskuse o našich subjektivních názorech a dojmech.
Ano, to mě okamžitě napadlo při čtení článku.
Že Danone si dělá úspěšnou reklamu na základě vyvracení blábolu.
Vzhledem k tomu, že v zahraničí má Danone jeden soud a jeden problém za druhým a notně pošramocenou pověst – jednak z důvodů lhaní o zdravotních účincích svých jogurtech a oo bakteriích, druhak z důvodů kartelových praktik – potřebuje nějakou pro ní příznivou zprávu.
Danone už vydal desítky miliard dolarů, tedy kolem miliardy Kč v přepočtu na soudní pokuty a odškodnění v žalobách vůči němu.
Napadlo mě okamžtě, že Danone potřebuje vyrobit úspěšné zprávy a potřebuje hlavně zprávu typu „dementování pomluv vůči Danone“.
Z hoaxu to přímu svítí, je to tak hloupé, že mě okamžitě napadlo, že Danone je autorem, aby si mohl hrát na hodného.
To, že Danone má jeden průšvih za druhým kvůli lžím o svých výrobcích i baktériích, a že po soudním vyzvání není schopan doložit jejich pravdivost produkuje asi zoufalé strategii, které Danone provádí. Kdy si sám vypouští do éteru nesmysly, které dementuje a chová se jako hodný.
Mimochodem, s tím že Danone si asi píše vlastní hoaxy, které pak vyvrací, to bude asi pravda.
Protože hoax proti Danone se také vyskytl ve španělských zemích, a rozhodně pod tím není podepsána žádná MUDr. Rašková ani MUDr. Charvátová, ani žádné české centrum.
Zřejmě Danone používá generování hoaxů, které následně vyvrací je zřejmě taktikou Danone. Má to tu výhodu, že hoax jde napsat tak, aby se Danone při vyvracení nedostal do úzkých.
A po vyvrácení článkem jako je na vitalii zde se pak všichni semknout proti těm, co plivou špínu na Danone.
Mimochodem, když jsem prohledával zahraniční materiály, nevěřil jsem množství problémů a soudů, které Danone mělo. Zřejmě to je motivace, proč Danone asi generuje hoaxy.
Soud za lži měl nejenom v USA, ale také v Rakousku, dále v Německu.
Osobně od francouzských firem čekám podvody ve velkém měřítku, ať už se jmenuje Danone nebo Kunín.
Jednou jsem si sám udělal doma chemickou analýzu kunínského jogurtu a našel jsem tam spoustu látek, které na etiketě vůbec nebyly. Na etiketě bylo jen „jogurt, ovocná složka a cosi“. Pak mi došlo, že těch spoustu éček, modifikovaných škrobů a dalšího co jsem nalýzou našel je prostě shrnuto pod „ovocná složka“.
Francouzské výrobky lžou, stejně jako jejich etikety. To je jedna velká lež. Není divu, žejedna francouzská firma Danone prohrává soudy kde může za lži o jejich výrobcích. A že se neštítí ani generování hloupých hoaxů.
Je to vzácná shoda IP adres u MJ a tady Gioiaji :-) 193.105.221.---
Já opravdu ty reklamní agenty v diskusních fórech nemám rád... získávám na to už skoro alergii.
A pak taky ty agenty komunikující přes různé cizokrajné servery. To opravdu není u nás právě obvyklé. To je hnusné povolání.... ta dnešní reklama....
Jednoduše.
1) Když se to hodí, tak Danone tvrdí, že jeho baktérie jsou přirozené.
2) A na druhé straně jsou patentované, což s přirozenými baktériemi neuděláte.
Jinak řečeno, v České republice mohou firmy lhát jako když tiskne a trestné to není. Podle vnitřní morálky firem, některé firmy, jako třeba Danone, lžou jako když tiskne, protože můžou a protože ochrana spotřebitele v Česku je nulová. Ne nadarmo nám říkají popelnice Evropy.
Takže lež je běžný marketinkový nástroj firem jako Danone. Danone ovšem zapomnělo, že ne všude si to nechají líbit, a tak Danone má za sebou nesčetné problémy a soudy za lži i jiné nekalé praktiky v mnoha státech. Ale jak říkám, v Česku je lhát spotřebitele naprosto beztrestné, zde jde i to, co neprojde ani v Rusku či Kambodži.
Jednoduše si dejte dohromady ad 1) a ad 2) a přidejte si, že pro Danone je lež běžnou taktikou, což je objektivně dokázáno mnoha soudními procesy, které Danone prohrálo, a předpokládejte, že řeči Danone nejsou čistá pravda, ale také lež či pololež.
Vážení kolegové,
dovolte mi se drobně podělit o názor. Za poslední rok jsem sečetl asi 12 bakalářských či diplomových prací na téma reklama a to nejen od studentů, ale také od zkušených marketingových odborníků z praxe, kteří u nás studují. Všechny závětry vyznívaly stejně.
Bez nelegální reklamy to dnes vůbec nejde. Dodržování zákonů si nemůže v obrovském převisu konkurence nikdo dovolit. Názory se však liší v jedné zajímavé otázce:
Je důsledkem všudypřítomné klamavé a protiprávní reklamy spíše to, že lidé kupují více (absolutní spotřeba) nebo to, že lidé kupují od jiných obchodníků (přetahovaná o jistého zákazníka). Úvahy studentů na toto téma mne velmi zaujaly a v mnoha ohledech i překvapily.
Otázka tedy zní? Můžeme Danopne vyčítat to, co dělá možná jen "v jiném kabátku" úplně každý její konkurent? (Nebo si myslíte, že nedělá?)
možná by vám neškodilo přečíst si tento článšk a I dnes.
http://schoupal.blog.idnes.cz/c/353419/Aluskaorg-Prvni-cesky-esotericky-bulvar.html
Vy odborníci.