Vážení kolegové,
dovolte mi se drobně podělit o názor. Za poslední rok jsem sečetl asi 12 bakalářských či diplomových prací na téma reklama a to nejen od studentů, ale také od zkušených marketingových odborníků z praxe, kteří u nás studují. Všechny závětry vyznívaly stejně.
Bez nelegální reklamy to dnes vůbec nejde. Dodržování zákonů si nemůže v obrovském převisu konkurence nikdo dovolit. Názory se však liší v jedné zajímavé otázce:
Je důsledkem všudypřítomné klamavé a protiprávní reklamy spíše to, že lidé kupují více (absolutní spotřeba) nebo to, že lidé kupují od jiných obchodníků (přetahovaná o jistého zákazníka). Úvahy studentů na toto téma mne velmi zaujaly a v mnoha ohledech i překvapily.
Otázka tedy zní? Můžeme Danopne vyčítat to, co dělá možná jen "v jiném kabátku" úplně každý její konkurent? (Nebo si myslíte, že nedělá?)