Albert nabízí bezobalový prodej. Nakupovat můžete i s vlastní nádobou

29. 10. 2021

Sdílet

 Autor: Albert
Albert na pražském Chodově nově nabízí systém prodeje bez obalu a pyšní se širokou nabídkou suchých potravin i drogerie.

Novinku v bezobalovém nakupování spouští Albert v prodejně v Praze na Chodově. Nakupování suchých plodů či luštěnin z násypníků již dříve otestoval v hypermarketu v pražských Butovicích. Nově představený systém je ovšem oproti předchozímu propracovanější, informuje prodejce v tiskové zprávě.

„Zákazníci na Chodově mohou vybírat a nakupovat z – na českém trhu – nejširšího sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob, v případě potravin i do vlastních obalů. Jde o další krok Alberta v oblasti udržitelnosti,“ uvedl ředitel komunikace Jiří Mareček. Bezobalový prodej a nové technologické řešení představuje Albert ve spolupráci s českou společností MIWA.

Více než 80 položek v prodeji bez obalu

Bezobalová stěna v Albertu na Chodově nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. Součástí tohoto bezobalového systému jsou také nádoby vybavené chytrou technologií, které odpovídají logistickým i hygienickým požadavkům zákazníků v maloobchodě.

Chodovský hypermarket Albert má nyní v nabídce více než 80 položek, ze kterých mohou zákazníci vybírat. U potravinového zboží si mohou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby u potravin jsou zálohované a je možné je vrátit. U bezobalové drogerie a kosmetiky značky jsou k dispozici opakovaně plnitelné nádoby pro sypké zboží a speciální dózy pro tekuté položky.

„Bezobalový prodej, který je založený na opakovaném používání stejných obalů, je dalším udržitelným krokem. S napětím očekáváme, jak zákazníci bezobalový nákup přijmou a začnou jej opakovaně využívat. S českými dodavateli a společnostmi MIWA a Tierra Verde představujeme koncept, který nechává nahlédnout do jedné z možných budoucností prodeje suchých potravin,“ popsala Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví v obchodech Albert. Daný koncept je ve světě českých hypermarketů zatím ojedinělý.

Jak systém funguje

Pro nákup potravinového zboží zákazník nejprve zvolí druh standardizované nádoby podle potřeby, nebo použije vlastní. U vlastního obalu je potřeba ho vždy nejprve zvážit. Z ventilu následně zákazník odsype požadované množství suroviny. Naplněná nádoba se následně opět zváží, načež z modulu vyjede etiketa s čárovým kódem, který se u pokladny načítá stejně jako u jakéhokoliv jiného zboží.

Bezobalový systém v Albertu nabízí hned několik modulů. V těch potravinových najdou zákazníci suché zboží od snídaňových směsí přes ořechy, vločky, obiloviny, těstoviny, luštěniny až po semínka. Většina surovin je k dostání v bio kvalitě a téměř polovinu tvoří produkty privátní značky Nature's Promise, která nabízí kvalitní suroviny pro zdravý životní styl. V bezobalový prodej věří i dodavatelé Alberta: „Bezobalovému formátu prodeje věříme, protože jeho potenciál pozorujeme již delší dobu na zahraničních trzích. Mnoho let již takto dodáváme naše bio mysli a ovesné vločky francouzskému zákazníkovi, který je prodává v řetězcích ze zásobníků. Doufáme, že se tato nabídka bude líbit také zákazníkům v tuzemsku,“ komentuje novinku Martin Jahoda, ředitel společnosti Emco.

Při nákupu drogerie zákazník využije připravených nádob s etiketami, které musí splňovat legislativní normy. U tekuté drogerie a kosmetiky vybere příslušnou nádobu, načte čárový kód a před naplněním ji odváží. U sypké drogerie pomocí čipu na spodní straně otevře ventil pro naplnění. Po naplnění tekuté i sypké drogerie a kosmetiky postupuje stejně jako u potravin, tedy zváží, vytiskne štítek s čárovým kódem a může jít zaplatit.

V sekci sypké drogerie je k zakoupení například prací prášek nebo jedlá soda, sortiment tekuté drogerie nabízí kromě pracích a čisticích prostředků také základní tekutou kosmetiku jako mýdlo nebo šampon.

Výsledky udržitelných aktivit

Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost MIWA. Ekologická stopa tohoto systému je podle analýzy expertů Vysoké školy chemicko-technologické o 71 % nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech. Systém pro tekutou drogerii dodala společnost Tierra Verde. Obě řešení jsou 100 % oběhová. „Naším hlavním cílem bylo přijít se spotřebitelsky přívětivým systémem, díky kterému bude možné zamezit vzniku jednorázových obalů a celkovému přetížení planety odpadními plasty. Vnímáme jako své hlavní poslání zamezit plýtvání omezenými zdroji, které naše planeta má. Jsme moc rádi, že Albert uvažuje stejně a chtěl bych jim poděkovat za jejich inovativní myšlení a odvahu, s jakou se pouštějí do v Česku dosud ojedinělého projektu,“ říká zakladatel společnosti MIWA Petr Báča.

Albert se problematice udržitelného maloobchodu věnuje po celou dobu svého podnikání u nás, tedy již od roku 1991, kdy otevřel první supermarket v tuzemsku, tehdy ještě pod názvem Mana:

Díky svým projektům v oblasti udržitelnosti za poslední tři roky dosáhl snížení uhlíkové stopy o téměř 20 procent. V oblasti redukce plastových obalů jen loni ušetřil 192 tun plastu u ovoce a zeleniny. Dále šetřil obaly také v logistice, například používáním inovací, jako jsou textilní dvířka na přepravních klecích, či zmenšováním plastových obalů u masa. Dalšími projekty v oblasti ekologie jsou kompostéry na organický odpad, které fungují v rámci dvou desítek prodejen, letos navíc Albert začal s testováním poddřezových separátorů na předčištění odpadní vody. V rámci digitalizace pak zavedl elektronické cenovky šetřící papír nebo možnost digitální účtenky v mobilní aplikaci Můj Albert.

Upravit možnosti bezobalového prodeje pro velký supermarket přitom není snadné, jak popisuje generální ředitel Tierra Verde Jan Čillík: „Náš koncept bezobalového prodeje drogerie a kosmetiky pro bezobalové obchody je velmi úspěšný. Nicméně v podobě, ve které jej využívají menší nezávislé prodejny, není použitelný pro velké obchody. Výzvou proto bylo zajistit uživatelský komfort jak pro zákazníka, tak pro obsluhu stáčírny, a v neposlední řadě zajistit legislativní požadavky na prodej drogerie a kosmetiky. Troufám si tvrdit, že se nám podařilo vyvinout stroj, který všechny tyto požadavky splňuje a zákazníci si bezobalový nákup užijí.“

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).