Já bych jen vypíchnul toto:
"Podstatné je to, aby prodejce vydělal, aby do kuchyně narouboval svoje oblíbené drahé doplňky."
"Nezajímala se o to, jaké chceme úchytky, panty, zda preferujeme tiché dojezdy u šuplíků, jestli chceme kuchyň v lesku a zda vůbec stojíme o vestavěnou lednici."
Kuchyň jsme řešili před rokem a šli rovnou do IKEA, protože tam jsme ji měli za 135k i s instalací, což bylo asi o 100k méně než ve studiu. Žena strávila měsíce úpravami v jejich designéru, který teda v té době stál za starou bačkoru. V obchodě jsme pak s jejich pracovníky doladili detaily. Na poprvé jsme neměli moc kliku a pán byl spíš k ničemu. Na podruhé paní věděla co dělá a šlo to v pohodě.
Zvažovali jsme spoustu možností a variant, takže vím, že obklad může stát 500 za metr, ale taky podle toho vypadá. Nicméně mi připadá, že si paní může za ledasco sama a svým přístup tomu výsledku spíš pomáhala než mu předcházela. Ze 119k se stane 105k, aby v další smlouvě došlo zase k navýšení a nakonec ke snížení ceny za montáž. Spíš mi to připadá, že docházelo k chaotické komunikaci a prodejce takového zákazníka nezvládl.
Paní navštívila tři studia a u všech našla nějaké problémy, přitom se zjevně jedná o firmy, které se tím uživí. Vyprávění v článku pak vyvolává spoustu otázek a pro autorku je jen dobře, že se tu druhá strana nemůže vyjádřit. Společným jmenovatelem všech tří příběhů totiž jedno kuchyňské studio, ale jeden zákazník.
Odklady u řemeslníků jsou úplně běžná věc, stačí aby se pozdržela jedna zakázka nebo někdo onemocněl a už to nabíhá.
"nemusíme bát umístit myčku vedle lednice, protože teplota z mytí už dávno nezvyšuje její spotřebu"
Aha, to si někdy při mytí dejte ruku do vedlejší skříňky. Osobně bych to neřešil, ale to neznamená, že ten výrok není nesmysl.
"co nejblíže vývodu vody ve zdi"
Záleží na vzdálenosti od ventilu (baterie), ne jak to je daleko od zdi. Pokud byla myšlena teplá voda, tak je jedno jestli to na druhej konec místnosti protáhnete zdi nebo hadicí, bude to pořád trvat stejně dlouho.