Vidím, že se tu zatím neozval žádný rodič s vlastní zkušeností. Ani já takový nejsem. Jsem pouze učitel na vysoké škole. Moje žena několik let na WS učila. Pravidelně jsem tedy pozoroval při různých besídkách, jaké jsou ty děti z W. školy. Ano, také mi přišlo, že někdy ve třídách příliš řešili spíše sociální vzorce chování než výuku a učení se nové látky. Jenže potom jsem přišel do práce a hle. Zkušenost mi ukázala, že největší problém není to, že studenti toho moc neví. Nejhorší mi přijde, že jsou nesamostatní. Za celou dobu co studují nepochopili, že učitel je nic nenaučí, že všechna práce je na nich. Chybí jim iniciativa a chuť se něco nového dozvědět. A to je přesně to, co si odnesou děti z W. školy. Chtěl bych mít studenty, kteří prošli W. školou, protože mít inženýry, kteří si nejsou jisti co je logaritmus je nebezpečné, co když budou navrhovat třeba bezpečnostní pás a budou to dělat stejně špatně jako výpočty v mých hodinách?
Pro ty z vás, co dočetli až sem mám otázku. Je ten článek víc o Waldorfské škole, nebo o Steinerovi a antroposofii? Škoda, že si autor článku nevybral o čem píše.
Já si nikdy nevšiml, že by W. učitelé byli velcí propagátoři antroposofie. Spíše to byli praktičtí sympatičtí lidé, kteří svou práci dělali s láskou. Stejně jako spousta učitelů z „normálních“ škol.
Ačkoli se rozhodně nepočítám mezi příznivce antroposofie, chci aby mé děti vyrůstali v W. škole. Chci to být já, kdo jim bude vyrábět čítanku a chci aby bylo samostatné, veselé a především šťastné.
K hodnocení W. škol může příště autor článku použít údaje Scio testů a porovnat tak žáky W. škol s ostatními. Proti tomu by snad neměl mít námitek ani slavný skeptický spolek (i když jeho název sám vyvrací spokojenost s čímkoli).