Vlákno názorů k článku Antroposofie aneb Poznání nezná hranic od Berta - Článek je zajímavý, díky. Waldorfské školy měly kdysi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2010 10:32

    Berta (neregistrovaný)

    Článek je zajímavý, díky. Waldorfské školy měly kdysi mé velké sympatie, po šedi a nudě většiny socialistických i postsoc. škol působily lákavě, barevně, zábavně. Ale později jsem slyšela i četla několik zkušeností rodičů, kteří své děti raději přehlásili z Waldorfu zpět do „nudy“. Ano, děti byly moc spokojené, ale také toho prý moc neuměly. Nechci soudit, osobní zkušenost nemám, ale zajímalo by mě to, pokud ji někdo máte.

  • 8. 9. 2010 20:07

    alder

    Vetsinu veci co nas na ZS a SS uci stejne nikdy v zivote nepouzijeme pokud se jedna o vseobecne vzdelani a ne o odborne skoly. Mne pripada ze ucelem skolstvi je vychovat z deti sede stejne krychle a odnaucit je myslet a aktivnimu pristupu k zivotu.
    kdyz vidim jak hezke osobnosti jsou v prvni tride a jak tupe deti jsou v osme tride, tak si rikam ze skola v nich znicila co mohla.
    Podobny sok jsem zazil jako maly chlapec kdyz jsem videl poprve krestany katoliky. Normalni lidi to sice s premyslenim moc neprehaneji, ale u tech krestanu tam jsem videl ze ti nemysli vubec a nazyvaji to virou. Rikal jsem si co to s nima ti farari v tom kostele udelali, tohleto je jeste horsi nez kdyby byli ateiste. V te dobe jsem jeste neznal tohle:
    Matouš 23,15 Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami.
    ostatne nebylo mi jeste ani pet let a navic v komunismu moc bible studovat nesla. Nejdulezitejsi je ziskat duchovni vzdelani a to na dnesnich skolach a bohuzel i v mnoha cirkvich uplne chybi. Bez duchovniho vzdelani nelze vytvorit stastnou a prosperujici spolecnost.

  • 8. 9. 2010 21:33

    Richard (neregistrovaný)

    Osobní zkušenost nemám, ale řekl bych řekl, že to bude tak, jak říkáte: tyto školy rozvíjejí cit, fantazii, mnohem méně vědomosti. Čili poslat dítě do waldorfské MŠ – rozhodně ano, u 1. stupně ZŠ – snad. Ale 2.stupeň a SŠ – nevím, nevím… záleží, co preferujete.

  • 9. 9. 2010 14:25

    tormentor (neregistrovaný)

    Hm, byli jste se někdy podívat na waldorfskou výuku? To je takový oblíbený omyl, že waldorfské školství rozvíjí samostatnost a kreativitu. Reálně to vypadá tak, že děti se učí papouškovat a dělat všechno jako paní učitelka, dokonce i v hodinách výtvarné výchovy. Kritické myšlení žáků je waldorfskému pojetí výuky zcela cizí, naopak to podporuje stádnost. Na konci takového výukového procesu stojí dítě nejenom bez znalostí podobných těm z běžné základky, ale hlavně s vymytým mozkem :-(

  • 18. 10. 2010 18:27

    Aleš Zahrádka (neregistrovaný)

    Já mám teda uplně jinou zkušenost. Studoval jsem všech 9 let základní Waldorfské školy v Jinonicích. Pak se bez problémů dostal na gymnázium. Pak na architekturu. Teď studuju na výměnném programu na rok ve Frankfurtu v Německu. Tento semestr budu navrhovat základní školu. A nemohu ani vyjádřit, jak jsem rád, že svoboda mého myšlení nebyla poškozena klasickým státním školstvím. Waldorfské školství chápu jako dobrý krok ve školství. Jako další vidím intuitivní vyučování, pro které budu navrhovat školní projekt. Otázkou je, jestli je pro to dnešní lidstvo připraveno, nebo je ještě příliš brzy. Je založeno na myšlenkách o svobodě Rudolfa Steinera, ale jde ještě dál, než WŠ.

  • 3. 4. 2011 19:53

    máťa (neregistrovaný)

    Dobrý večer,

    jste první vysokoškolák, o kterém vím, že vyšel WŠ.
    Mám dceru na WŠ v Plzni a procházím právě různými obavami.
    Jaký máte např. názor na měsíc matematiky a měsíc češtiny na 1.stupni WŠ? Děti musí podle vzoru také přesně malovat písmenka do sešitu, rámečky v sešitě také, jinak to musí předělat. Paní učitelka má ráda děti, to cítím, ale systém se mi zdá striktnější než jsem si myslela. Dcera se vždy bojí do školy v měsíci, kdy je matematika, není to vůbec nějak "kreativní" učení, ale dril....
    Jinak dcerka už čte a to i malá písmena, ale oni stále procvičují jen velká a vůbec nepíšou. Nechci tím říci, že je to špatné, ale stejně jako v klasické škole jiní rodiče, tady mám dost výhrad zase já.
    MOžná je to také tím, že Plzeň teprve začíná a v Praze už mají fůru zkušeností.... Ale přes to všechno vím, že paní učitelka dělá, co může. Zdravím. M.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).