Názor k článku Autoři studie doporučují zákaz reklamy na alkohol. Stojí nás to miliardy, říkají od KarelE - Ach jo, to je zase studie. V zásadě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 12. 2018 13:12

    KarelE

    Ach jo, to je zase studie. V zásadě pravdivá, ale absolutně nereflektující současnou legislativní situaci a v důsledku stav zhoršující.

    "Z těchto údajů lze odvodit celkové náklady ve výši 3,42 miliardy korun, které jsou přímo spojené s konzumací alkoholu,"

    A teď to porovnejte s tím, že stát jen na spotřební dani z alkoholu vybírá 5 miliard korun ročně, plus DPH. Takže stav je hodně děsivý - pro stát je výhodné, aby se alkohol konzumoval. Sice zadotuje kdejakou studii, ale jakmile dojde na lámání chleba, tak vyhraje "ekonomické myšlení". Když se navíc podíváte na úmrtí v důsledku nadměrné konzumace alkoholu (zejména na věk), pak je bilance ještě děsivější - stát mnohem více ušetří na důchodech, než o kolik přijde smrtí plátce sociálního a zdravotního pojištění.

    A to je to u alkoholu ještě fajn. To u tabáku, kde stát každý rok na spotřební dani vybere přes 50 miliard korun, se nějaké změny hned tak nedočkáme. Uvědomte si, jak moc se všichni handrkují o miliardu na platy pro učitele. A pak se zkuste zamyslet nad tím, kolik politiků bude ochotných ohrozit příjmy státu o řádově větší sumu?

    Spotřební daně tvoří čtvrtinu příjmů státního rozpočtu. Já si myslím, že my spíš budeme rádi, když stát nezačne reklamy na alkohol podporovat. A že nepovolí zase reklamy na cigarety. Peníze teď budou hodně potřeba, protože ve státním rozpočtu rostou obrovské díry.

    Nechápejte mě špatně, mně současná situace hodně trápí. A moc bych rád, aby se to zlepšilo. Jen nevěřím tomu, že podobné studie, kde se něco spočítá, jsou ta správná cesta - protože tahle studie přímo svádí k tomu spočítat i příjmovou složku a porovnat výsledky. A ty mluví zcela jasně - podporovat spotřebu alkoholu. Tohle mi na podobných studiích vadí, že vlastně potvrzují, že teď je to ekonomicky správně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).