Tohle by ale měl být i článek pro sesterský web Měšec či Podnikatel.
Bez obalu stejně jako fairtrade obchody jsou dost specifické. Takže pro mnoho lidí bez klouzavé pracovní doby stejně jako farmářské trhy nebudou řešením pro někoho kdo v 5,6,7 odpoledně letí z práce nakoupit a domů případně ještě cestuje veřejnou dopravou XX minut.
Stejně nejsou dobrým podnikatelským záměrem pro někoho kdo to nebude mít jen jako koníček a už není "za vodou". Nebo ho nesponzoruje partner.
Protože další specifikum je cenové , zboží ač bez obalu je dražší, nebo přímo drahé. Tedy opět přitáhne specifickou a né velkou sortu zákazníků.
Pokud v některých lokalitách se neuživí pořádný normální obchod s potravinami. Bylo by opravdu velkou náhodou že by se tam sešel demografický vzorek který uživí tak specifický obchod.
Dobrý den, máte pravdu, že téma je zajímavé z mnoha různých pohledů. A proto neuniklo ani našim kolegům ze serveru Podnikatel.cz, kteří již před časem popsali zkušenosti zlínské prodejny "bez obalu": https://www.podnikatel.cz/clanky/ve-zlinskem-bezobalaci-prodavaji-jen-to-co-by-dali-svym-detem/. A my na Vitalii připravujeme porovnání nákupu "s obalem" a "bez obalu" z pohledu zákazníka. LK, Vitalia.cz