zmiňované obchodní řetězce prodávají biobavlnu jenom ve svých PR, pokud budete mít to štěstí a objevíte v každém jejich obchodu dva tři kousky, bude se jednat buď o spodní prádlo, nebo o pánské tričko. tím ta legrace končí. nevím, čím asi tak prospěji světu, když si v HM zakoupím tričko z biobavlny. změní tento můj nákup nějak strategii obchodního řetězce, která je založená na levné práci, byznys matrixu, používání mnoha dalších rizikových látek a mnohonásobném umělém navyšování cen prostřednictvím zapojení dalších segmentů do výroby (doprava z jednoho místa světě na to druhé nejvzdálenější, obaly, design atd.)? je to samozřejmě jen řečnická otázka, na níž odpověď znám a celý tento humbuk není nic jiného než greenwashing – stejně tak jako např. úsporné zářivky a další. naštěstí pro všechny příznivce přírodního oblečení existují i v čechách již nyní designové krámky, které se specializují na módu tohoto druhu – a jsou to krásné a kvalitní kousky, na jejichž úroveň HM, Zara a další jmenované nikdy (už jenom díky své strategii) nikdy nedosáhnou. souhlasím s tím, že jsou to zcela nové možnosti, které dříve neexistovaly – také pamatuji doby, kdy v bioprodejně viselo jedno béžové tričko, ale to už je naštěstí tatam. takže – stávající situace naštěstí není důvodem k tomu propagovat prostřednictvím biobavlny nákupy v těchto šimpanzích řetězcích – tím zdraví Země rozhodně v každém případě spíš uškodíme, než abychom prospěli. chce to – jako vždy – zkrátka jediné – selský rozum do hrsti a vlastní hlavu.