Názor k článku Blbec pacient, když nerozezná leták od receptu od JV - Princip (potřeba) regulace reklamy Rx léčiv vychází z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2014 11:26

    JV (neregistrovaný)

    Princip (potřeba) regulace reklamy Rx léčiv vychází z toho, že pacient si stejně z poskytnutých informací objektivní názor na vakcínu a její užitnou hodnotu udělat vlastně nemůže. (Již bez znalosti související mikrobiologické a epidemiologické problematiky to v principu nejde.) Podívejte se jaké spory tady vedeme mezi sebou my, kteří tomu rozumíme mnohem více, než kdy jaký laik z reklamy a SPC bude moci. Je to velmi složitá a komplexní problematika. Proto je velmi rozumné předpokládat, že se v ní ani "informovaný pacient" zkrátka nevyzná. - A je to pravda. Reklama formou pouhého názvu vakcíny dle mého názoru nevadí, ale byla by okamžitě zneužita v rámci PR (byla by doplňována o pseudoredakční nezávislé články.) To také všichni vědí. Ta dvířka k této reklamě zůstavají v EU zavřená úmyslně a dosud všechny komerční snahy o jejich otevření neuspěly. To má svůj důvod. Uvědomte si, že dnes proti tak silné komerci mohou uspět jen opravdu velmi, velmi, velmi dobré a rozumné důvody. Nemusíte je sám vždy vidět, ale předpokládejte, že jiní je opravdu vidí. Proto ten zákaz existuje.

    Informace, které sděluje pacientovi jeho terapeut, se nepovažují za reklamu a za obchodní sdělení. (Lze činit výjimky, ale pouze na základě individuálních okolností, nikoliv generálně.) Proto sdělit ústně může terapeut cokoliv. Má za to totiž odpovědnost za to, co následně učiní. Autor reklamy nemá žádnou odpovědnost za to, jak se na jejím základě kdo nakonec rozhodne, a zda je to pro něj dobře nebo špatně. U autorů reklamy se logicky předpokládá, že chtějí hlavně prodat. U terapeuta se předpokládá, že si vydělává tím, že lidem maximálně pomáhá, tedy že volí optimum dle svého vědomí, svědomí a odborného vzdělání. (Je to dnes velmi idealistický předpoklad, chápu, ale nelze z něj v principu nevycházet.) Proto se reguluje pouze reklama jako rizikový zdroj informací a nikoliv obsah terapeutem sdělených informací. Co můžete říct vy zkrátka nesmí úplně všechno viset ve vaší čekárně. Jsou tam důvody, proč tomu tak má být.

    Všichni pacienti, kteří mají zájem o určitou informaci o léčvém přípravku dnes mají možnost si ji dohledat i jinde, než v reklamních sděleních. Kdo tohle nechce využít - je to s priominutím trošku jeho prblém a kvůli němu nebudeme deregulovat reklamu, což by ve svých důsledcích mohlo zase nevyhovovat mnoha jiným, kteří se reklamou ovlivňovat dát nechtějí.

    Demokracie je střetem protikladných zájmů. Zájmy vaše na veřejné, otevřené a rizikové reklamě vakcín, dnes v EU prohrávají v legitimním střetu. Je nutné to respektovat. Proti vašim zájmům opravdu nestojí jen hromada unijních bezmozků...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).