Vyzkoušejte unikát – burčák z burčákomatu!

22. 9. 2011

Sdílet

 Autor: Pražská tržnice
Burčáku je nyní všude plno, pouze v Pražské tržnici v Holešovicích si ho můžete načepovat ze speciálního zařízení, které uchovává jeho správnou chuť.

Nejenom na sobotních farmářských trzích v Pražské tržnici mohou návštěvníci ochutnat pravý burčák z moravského vinařství, který se jako jediný v Praze čepuje z burčákomatu.

Burčák prodáváme vůbec poprvé v Pražské tržnici v takzvaných burčákomatech. Abychom zachovali burčák opravdu čerstvý, tak ho dvakrát týdně přivážíme v cisternách přímo do tržnice a čerpáme ho do burčákomatů,“ říká vinař Petr Krejčík z Chateau Lednice. „Jenom v těchto zařízeních si burčák zachovává svoji předepsanou teplotu, tolik nekvasí a zákazníci si tak mohou vychutnat jeho pravou sladkou chuť.“

To, že o burčák načepovaný přímo z burčákomatu je opravdový zájem, svědčí bilance prodeje. „Ve všední den prodáme tak 100 litrů, v sobotu pak  až 400 litrů burčáku,“ dodává Petr Krejčík.


Autor: Pražská tržnice

Kdo se rozhodne koupit burčák odrůdy Müller Thurgau přímo do lahve, může si ho pak dle libosti doma nechat dokvasit a tak bude mít burčák ostřejší a silnější chuť.

Patent na burčákomat mají právě vinaři z Chateau Lednice, kteří se rozhodli poprvé v Pražské tržnici tímto způsobem burčák prodávat. „Našli jsme způsob, jak zachovat kvalitu burčáku až do okamžiku konzumace,“ vysvětluje Petr Krejčík.

Samotný burčákomat tvoří speciální kulatá nerezová nádoba s nepřerušeným chladicím systémem, z níž se stáčí burčák zchlazený na teplotu 4 až 10 stupňů Celsia. Tím burčák zůstává po celou dobu v chladu a temnu a kvasný proces je tak pozastaven. Nákupem a tím, že je burčák vystaven domácí teplotě, začne nápoj dozrávat. Pokud kupujete burčák už načepovaný do lahví, tak nemáte jistotu, zda je čerstvý a zda už neprošel do stavu, kdy o něm mluvíme jako o mydliňáku.

Tržnice se zaměřuje na gastronomii

Pražská tržnice je rozsáhlý památkově chráněný areál v centru Prahy vystavěný v secesním stylu v letech 1893 až 1895 jako městská jatka. Po zrušení jatek v roce 1983 se změnil v tržnici se zaměřením na maloobchodní služby. Záměrem provozovatele je postupně revitalizovat Holešovickou tržnici a nabídnout tak návštěvníkovi komplexní služby v oblasti maloobchodu i trávení volného času.

Jednou z oblastí, na kterou se provozovatelé výrazně zaměřují je gastronomie a trhy s potravinami. Minulý víkend tu proběhl první ročník festivalu Foodparade, jenž představil pražské restaurace a jejich šéfkuchaře, kteří na místě připravovali své speciality.

Návštěvníci tržnice si již zvykli na bohatou nabídku čerstvé zeleniny, ovoce a dalšího sortimentu v hale 22, kde najdete každý všední den a v sobotu největší zeleninové tržiště v Praze… více.

Od minulého roku pak každou sobotu běžný sortiment obohatí o domácí uzeniny, mléčné výrobky, pečivo, víno, mošty, medové produkty apod. speciální farmářské trhyvíce.

Vše o farmářských trzích najdete u nás:

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).