Luxusní vyčůranost. Jak jsem tam byl naposledy u zubaře, tak mi právě doktorka říkala, že od nového roku už jen jedna prevence. Jak tak koukám, nebyla moc přesná.
A s tou ochotou přibírat víc pacientů si taky nejsem úplně jistý. Známého přes Vánoce rozbolel zub. Zašel na pohotovost, kde mu to otevřeli, dali provizorní léčivou výplň a řekli mu, ať si to dál řeší se svým zubařem. Tam pak zašel a bylo mu řešeno: "Co po mně chcete? 5 let jste tady nebyl, já už jsem vás vyřadila s evidence. Nashle!".
S takovým postupem naprosto souhlasím, akorát je problém, když teď mají za každého pacienta pravidelnou platbu, tak by byli sami proti sobě, kdyby je vyřazovali s evidence, takže si úplně nemyslím, že by jim tím vznikl prostor pro nové pacienty.
"má zubařům pomoci udržet chod ordinací v dobách slabší návštěvnosti."
Co je to slabší návštěvnost u zubaře? Možná tak u nějakého zoufalce, jako byl můj bývalý zubař, který dělal zubaře ještě v 73 létech, takže už nevrtal, paradentózu nepoznal a dělal jen protetiku, z které holt byl větší vývar. Lidi, zejména mladší, mu tam proto chodili čím dál méně...
Dobrý den,
při psaní této věty jsem myslela zejména na dobu nástupu nového typu koronaviru. Tehdy se lidé dost báli chodit k lékařům obecně, zubaře nevyjímaje. Prezident stomatologické komory Roman Šmucler mi už dříve říkal, že některé praxe odliv pojištěnců tehdy dost finančně zasáhl. Teď už to je lepší, ale obavy, že se podobná situace zopakuje, u části zubařů trvají.
Děkuji, pěkný víkend.
Hana Válková
redaktorka Vitalia.cz, autorka textu