Názory k článku Cenovky v Lidlu se mění. Už nejsou oranžové ani papírové

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 5. 2023 10:19

    Vacatko

    Do Lidlu už 2,5 roku nechodím poté, co mne z obchodu Na Poříčí v Praze násilím vvedli, protože jsem odmítal si vzít košík. Předtím byla moje útrata cca 1000Kč měsíčně. Díky tomu jsem objevil jiné a vstřícnější obchody.

  • 11. 5. 2023 10:08

    vmicho

    No ja tam nechodim uz ovela dlhsie. Tam sa uz neda kupit ani slovensky jogurt alebo maslo. Vsetky sunky a salamy napustene polyfosfatmi, v regali s pecivom sa nedozviem z kade to je a z coho (akurat listuju alergeny), ... atd. To je vyslovene buda pre vychodnu europu.

  • 10. 5. 2023 12:29

    Pavel Šrubař

    Při rozhodování o koupi se neřídím procenty slevy, podkladovou barvou cenovky ani přeškrtnutým číslem, ale měrnou cenou v Kč/kg, a ta je již tradičně titěrná a téměř nečitelná :-(

  • 12. 5. 2023 14:22

    :václav:

    Zrovna jsem na ně dneska koukal. Technicky zajímavé, ale pro mě je podstatné spíš to zboží pod cenovkou - jestli v tom budou chrousti a podobné "dobroty", nic od nich nekoupím.

  • 16. 5. 2023 16:06

    kapr

    Nová elektronická cenovka dobře zobrazuje cenu za balení. Bohužel většina zboží skrývá nejdůležitější informace o nabízeném balení pouze na zadní straně. Pokud mne zajímá nabízené množství, pravidelně mi nezbývá než uchopit do ruky a balení otočit. Samozřejmě tento úkon provádím pouze tehdy, kdy se domnívám, že by mi ono balení mohlo pravděpodobně vyhovovat. Z toho si můžete odvodit, že devět z deseti položek minu, aniž bych si cokoliv zjišťoval.
    Informace cena / výkon, tedy cena za 100 gramů a podobně je na nové elektronické cenovce potlačena do rohu cenovky, a je uvedena snad nejmenším vůbec možným fontem. Pro mne to představuje zaměnit brýle na čtení za brýle na dálku. Asi si domyslíte, že tento úkon dělám opravdu pouze tehdy, když jsem již napůl rozhodnut si zboží pořídit. Opět nejméně devět z deseti nabízených položek tím pádem pominu bez povšimnutí.
    Perlou jsou cenovky v BILLE, kde tento údaj bývá téměř nečitelný i těmi čtecími brýlemi. Navíc nasvícení některých regálů reflektorovými svítidly často ponechává některé regály ve stínu. Nezbývá nežli cenovku oddělat a donést pod lampu.
    Konkrétní příklad - BILLA Praha 6 Petřiny - regál s čajem.
    Opačným příkladem jsou cenovky v Lídlu v Praze 8 Karlíně, kde reflektorky míří místo na zboží svítí nad regál, takže osobě stojící v následující uličce svítí přímo do očí tak, že má opět potíže s rozluštěním informací na cenovce.
    Vrcholem všech perel jsou cenovky v prodejnách NORMA. Opravdu mne pobavila cenovka uvádějící cenu za dejme tomu 6 párů ponožek. V ceně za jednotku nějaký chytrák začal před časem uvádět cenu nikoliv za celý pár, ale cenu za jedinou ponožku.
    Pravidelně tyto cenovky vídám v prodejně NORMA v Praze 6 Na Petřinách, ale domnívám se, že cenovky jim zadává nějaký chytrák na ústředí.
    U nové digitální cenovky v Lídlu si můžete povšimnout, že hýří prázdnou bílou plochou, ale podle zákona povinné zobrazení jedině porovnatelných cen za jednotku je opět potlačeno téměř do nečitelnosti ad absurdum. Zřejmě se za tuto informaci provozovatelé stydí natolik, že povinnost plní, ale její čitelnosti brání všemi silami.

  • 17. 5. 2023 8:20

    Ink

    V poslední době mám tendenci v podobných řetězcích nenakupovat. Zejména Lidl se výrazně zhoršil; přepálil ceny tak, že je dražší na uzeninách atd. než farmářské obchody s výrazně kvalitnějším sortimentem. Navíc má Lidl salámy i sýry naschvál nakrájeny dost na tlusto.

    U obchodů, které mají i pultový prodej, nakupuju tam - pak je jednotková cena jasná, výběr lepší atd. Ovoce a zeleninu raději koupím u Vietnamců, za srovnatelné ceny lze, jak jsem psal výše, nakoupit v malých, farmářských, obchodech. Nemíním dotovat majitele vydřidušských řetězců na úkor sebe a své rodiny.

    A ano, pokud jsou jednotkové ceny nečitelné, je to schválně! Velké řetězce mají na to, aby vyřešili design ve prospěch zákazníka, tohle je obcházení předpisů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).