Češi si dobře všímají data spotřeby

22. 5. 2012

Sdílet

 Autor: SZPI
Možná za to mohou potravinové skandály poslední doby, ale v každém případě z nezávislého výzkumu agentury Médea Research plyne, že většina Čechů při nákupu kontroluje data spotřeby.

Výzkum probíhal v březnu a zaměřil se jak na sledování dat spotřeby u kupovaných potravin a kvalitu značení minimální trvanlivosti, tak na možná rizika spojená s konzumací prošlých potravin. Koupit zkažené nebo prošlé potraviny se v uplynulých 12 měsících „podařilo“ 36 procentům lidí, kteří potraviny nakupovali. Pětině z nich se to stalo dokonce opakovaně.

Které potraviny jsou nejčastěji zkažené?

Jednoznačně vedou z hlediska rizikovosti mléčné výrobky. Celkem 56 procent osob, kteří si domů přinesli zkažený nebo plesnivý produkt, má tuto zkušenost právě s mléčnými výrobky. Na dalších místech se umístily masné výrobky a ovoce a zelenina.


Podívejte se, co se také prodává (více Nakoupila jsem plíseň za sedm set. Řetězce to nevzrušuje)

Většina obyvatel Česka ve věku 18 a více let při nákupu potravin datum spotřeby kontroluje. Ze zdravotních rizik spojených s konzumací prošlých potravin má obavy přes 60 procent osob, které alespoň občas potraviny nakupují.

Jak na to reagují čeští výrobci?

Tak například potravinářská společnost Hamé v současné době upravuje etikety svých výrobků tak, aby uváděné datum spotřeby a písmo na nich bylo zřetelné a čitelné.

Každý zákazník se z etiket a obalů dozví, co kupuje. U novinek zaváděných na trh je to už automatické,“ říká Marcela Mitáčková, marketingová ředitelka společnosti Hamé a dodává: „Společnost se snaží podobným situacím předcházet kontrolou, která zahrnuje i systém plánování a evidenci výrobků. Například výrobky na skladě nesmí být starší než třetina doby jejich trvanlivosti, v některých případech i čtvrtina.“

A co vy? Kontrolujete si také datum spotřeby na etiketě? A znáte rozdíly mezi datem minimální trvanlivosti a datem spotřeby?

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).