Žel, dle mé zkušenosti je "orientace zákazníka na cenu" jen obchodnické zaklínadlo a zákazníci nakupují spíše dle hesla "poptávka se řídí nabídkou". V obchoďákách prostě nabízejí hlavně "levné" šmejdy, takže zákazníkům nezbývá než je kupovat. Těch pár kvalitních výrobků, obvykle za výrazně vyšší cenu, jim pak zůstává na krámě, protože kdo hledá kvalitu, jde jinam...
Ale: v "naší sámošce" je kvalitní a dobrý chleba vyprodaný obvykle za dvě hodiny; kvalitních jogurtů se prodá stejně jako jedné značky "náhražkových"; máslo berou jen "levné" - a i ti kdo je nakupují se obrňují, že za ty prachy by mohlo být lepší.
(Pomíjím zvláštní kategorii seniorů. kteří přicházejí nakoupit pouze to nejlevnější - pakliže je to nejlevnější i mezi obchoďáky v dosahu MHD.)