Pod značkou Česká farma bude řetězec supermarketů BILLA od začátku července do konce září prodávat výhradně české produkty ze sortimentu ovoce a zelenina.
Půjde především o sezónní zboží, jako jsou okurky nebo rajčata a dále cibule nebo česnek. České zboží s tímto označením bude exkluzivně do BILLY dodávat jako svou značku velkoobchodní společnost Hortim. V některých filiálkách bude dle prostorových možností umístěno na klasických dřevěných trakařích.
Přečtěte si: České potraviny nám chutnají víc
Řetězec uvádí, že celkový podíl všech českých produktů na pultech BILLY činí v současné době 65 procent.
Billa nechce podporovat cestování produktů
„V naší obchodní strategii hrají české produkty hlavní roli,“ uvedl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA v České republice a na Slovensku. „Neplatí to jen tady, ale na všech trzích, kde působíme. Naši zákazníci české zboží cíleně vyhledávají a to je dobře. Ani my nechceme podporovat cestování produktů napříč světem.“ Současně dodává, že v sortimentu ovoce a zeleniny z České republiky je pro místní dodavatele poměrně složité vyhovět požadavkům na celoroční zásobování všech více než dvou stovek prodejen.
BILLA dlouhodobě zvyšuje také podíl nabízeného ovoce a zeleniny v kvalitě bio. Zatím mají mezi bioprodukty na jejích pultech zhruba jednoprocentní podíl.
„České dodavatele stále hledáme, ale bohužel je jich u nás nedostatek. Díky spolupráci s Agrární komorou ČR se nám na konci loňského roku podařilo získat českého dodavatele bio brambor,“ říká Jaroslaw Szczypka. Stala se jím společnost EURO AGRAS z Havlíčkova Brodu, která nahradila původního italského dodavatele tohoto zboží. Brambor v kvalitě bio prodá BILLA ročně zhruba 20 000 kg.