Mám veliké obavy, že současné slevové akce de facto žádné slevové akce nejsou, protože (dle mého názoru) jsou současné ceny zboží "ve slevě" jeho reálné ceny (vzhledem ke kupní síle a průměrné mzdě), za které by mělo být zboží prodáváno stále a až teprve z těchto cen by se měly dělat občasné slevové akce.
Nejsem přesvědčen o tom, že by "zákaz prodeje pod náklady" vedl automaticky k růstu cen... V reálu totiž takto vyostřených je pár procent akcí a obchody celkem logicky kompenzují "nenápadným" zvýšením cen jinde a mimo akce.
Ve výsledku je to tedy skutečná úspora jen pro "extrémní slevožrouty", kteří opravdu cíleně vymetají podobné akce s maximální slevou, ale pro většinu zákazníků spíš ve výsledku nula z nuly pojde (a to je ještě ten lepší případ). Pokud by se omezily extrémy, tak by průměrná cena nákupu mohla i poklesnout. Opět v ideálním případě, v praxi by to asi bylo horší, nicméně nějaký podstatný nárůst bych opravdu neočekával.
"Tyhlety akce kazdeho jen otravujou. Ja bych vsechny ty slevy zakazala."
Aneb dobre by jiste bylo kdyby cenu urcovala vladni ci jeste lepe unijni komise. Ta by nejlepe vedela, jake jsou naklady, stanovila ceny. Ceny by se rovnou vytiskly na obal vyrobku a nemusel by nikdo sledovat cenovky v regalech a v letacich.
Dal bych tomu sanci. Minule se takovy system krasne osvedcil.
Soudruhu ministře, se*te se laskavě do věcí, které vám přísluší, a ne do toho, za kolik obchodník prodává. Možná vás to překvapí, ale třeba takový německý Kaufland má slevy úplně stejně jako u nás a Lidl měl (nebo možná ještě má) akce na nepotravinářské zboží jednotné ve většině Evropy.
Zkuste si to najít na jejich webech, pokud ovšem budete té cizí řeči rozumět...