České dráhy letos nabízejí přepravu jízdních kol buď formou spoluzavazadla, nebo úschovy během přepravy v téměř třech a půl tisících spojů po celé republice a do zahraničí. Uvedl to v mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
„Nejjednodušší a mezi cyklisty nejoblíbenější je přeprava jízdního kola jako spoluzavazadla,“říká ředitel Odboru koncepce a obchodu osobní dopravy Jiří Nálevka. Takto lze přepravovat kola ve vlacích, které jsou v jízdním řádu označeny symbolem jízdního kola. „Cestující si sám kolo naloží do označeného vozu. Pokud je v jízdním řádu u vlaku uveden symbol kola, lze v něm přepravit několik kol. V opačném případě je možná přeprava vždy pouze dvou kol v označeném voze nebo u prvních a posledních dveří vlaku," uvedl Nálevka.
Druhou možností přepravy jízdního kola je úschova během přepravy.„Cestující předá a následně v cílové stanici si vyzvedne jízdní kolo u zaměstnance ČD,“ řekl Nálevka. Upozornil, že u většiny vlaků SuperCity, EuroCity nebo InterCity na přepravu jízdních kol povinná rezervace.
České dráhy jsou největší dopravce v Česku s komplexní nabídkou cestování pro cyklisty a téměř jedinou společností, která nabízí přepravu jízdních kol na větší vzdálenosti. V loňském roce ČD přepravily přes 350 000 jízdních kol.