"To by však u nás musely seriózně fungovat soudy specializované na známkoprávní problematiku..."
Právě kdyby fungovaly jak mají, tak si nikdo ochrannou známku "České pivo" zaregistrovat nemůže. Je to jako kdybych si zaregistroval ochrannou známku "Čerstvé máslo" a pak se domáhal toho, aby nikdo nemohl prodávat čerstvé máslo.
A ještě je dost pochybná ta definice, co to vlastně České pivo je. Asi jako kdybych si udělal ochrannou známku "Sýr" s tím, že se vyrábí z kravského mléka, protože "historicky se většina sýrů na našem území vyráběla z kravského mléka". A pak poukazoval na to, že plno výrobců podvádí spotřebitele, protože jim prodává sýry ovčí a kozí.
Ochrannou známku "České pivo" si nikdo zaregistrovat nemůže, protože to je chráněné označení původu, které může používat každý výrobce, který splňuje příslušná kriteria (viz článek). Myslím, že ta definice je poměrně slušná.
Ostatně soudím, že pro spotřebitele z ČR takové označení význam nemá, protože těm, co jdou po nejnižší ceně, je srdečně jedno, jaké "pivo" pijí, hlavně že je "levné", a fajnšmekři vědí, co pijí, a zvolí si to i bez nápovědy. Problém ale může být v zahraničí.