Holit, neholit a čím? 5 % žen v ČR se neholí vůbec

20. 5. 2021

Sdílet

 Autor: Bruce Mars / Unsplash, podle licence: Public Domain
Dvě třetiny Češek se holí alespoň jednou týdně, část naopak vůbec. Strojek s žiletkou je stále nejčastější volbou, ukázal průzkum dm drogerie markt. Ten zjišťoval nejčastější motivace, techniky i pomůcky.

K péči o pokožku patří i otázka odstraňování chloupků, použitá metoda a následná péče. Jak vyplývá z nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt, 7 z 10 Češek se chloupků zbavuje alespoň jednou týdně, naopak vůbec se neholí 5 % žen. Coby motivaci k holení ženy udávají vlastní pocit hygieny a pohodlí, ale také pohled svých blízkých a okolí. Mezi nejoblíbenější techniky se jednoznačně řadí depilace žiletkou, s věkem pak roste preference jednorázových holítek oproti strojkům s výměnnou hlavicí, informuje dm drogerie v tiskové zprávě.

Žiletka stále favoritem

Regály drogerií v současnosti plní pestrá nabídka produktů k depilaci i epilaci. Přesto se holicí strojky s břity nacházejí ve výbavě celkem 93 % českých žen, pro bezmála 80 % z nich je pak holení žiletkou jednoznačnou volbou před ostatními metodami.

Druhé místo na žebříčku oblíbenosti patří elektrickému epilátoru, používá jej ale jen necelá třetina žen. Epilace, která chloupek odstraní i s kořínkem, sice ženám zajistí hladkou pokožku na delší dobu, hlavní nevýhodou této metody je však její bolestivost.

Mezi další epilační techniky patří například epilace voskem či cukrovou pastou, ty ale ženy volí jen ve 14 % případů. Depilační krém, který je podobně jako holení žiletkou zcela bezbolestný, používá 16 % žen. IPL přístroj na bázi světla, jenž by měl chloupky eliminovat trvale, preferují pouhá 2 % dotázaných.

S věkem roste obliba jednorázových holítek

Nejenže drtivá většina Češek volí holení břity, z průzkumu dále vyplynulo, že velké oblibě se těší holítka jednorázová.

„Ačkoliv preference strojků s výměnnými hlavicemi mezi českými ženami obecně mírně převažuje – u žen do 30 let v celých 57 procentech případů – ve věkové skupině od 45 do 60 let jsou holítka na jedno použití stále o něco oblíbenější. Preferuje je 45 procent žen z této skupiny. Jako hlavní důvod uvedlo 60 procent respondentek nižší cenu. Holicí strojky s výměnnou hlavicí dnes již přitom nevyjdou draho, holení je s nimi navíc komfortnější a při pravidelné výměně hlavic nehrozí podráždění pokožky,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm a vedoucí resortu marketingu a nákupu.

Nejdůležitější je pro ženy hygiena

Jak průzkum potvrzuje, holení patří k důležitým ženským kosmetickým úpravám. Třetina dotázaných se holí několikrát týdně nebo i častěji. Většinou to jsou ženy mladšího věku. Například alespoň jednou týdně se chloupků zbavuje 91 % žen pod 30 let, zatímco v populaci nad 45 let je to jen 52 %. Starší ženy také výrazně častěji odmítají holení úplně.

U větší části Češek je ale trend hladké pokožky v kurzu, a to hlavně v letních měsících. Téměř dvě třetiny respondentek uvedly, že se v létě holí častěji než v zimě. Většina z nich přitom holení v chladném počasí vynechává proto, že kůže pod hřejivou vrstvou oblečení není tolik vidět.

Není to však pouze móda, co ženy přiměje sáhnout po žiletce. Češky nejčastěji k holení přistupují kvůli vlastnímu komfortu (79 %) a hygieně (78 %). Důležitou motivací je také partner či partnerka (69 %) a pohled okolí (68 %). Tyto důvody však častěji zdůrazňovaly mladší respondentky. Naopak nejméně se ženy holí kvůli pracovnímu prostředí.

Důležitá je příprava i péče po holení

Před samotným holením je vhodné připravit svoji pokožku. Měla by být co nejvíce hydratovaná, lepší je holit se až po chvíli máčení nebo po umytí. Použitím holicího gelu nebo krému se sníží riziko poranění.

Holení může pokožku podráždit. Je totiž zasažena její přirozená kožní bariéra. Proto by ženy měly své kůži věnovat důslednou péči i po holení. V tom dobře poslouží například zklidňující krémy po holení, například s obsahem aloe vera a výtažkem z heřmánku, které pokožku dostatečně hydratují a zklidňují.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).