Každá cestovní kancelář musí disponovat všeobecnými smluvními podmínkami. Pokud cestovka přesvědčí klienta k nákupu zájezdu, uzavírá s ním cestovní smlouvu, jejíž součástí jsou také všeobecné smluvní podmínky.
Co musí obsahovat cestovní smlouva? „Podle zákona musí být cestovní smlouva písemná a musí obsahovat označení smluvních stran, vymezení zájezdu, zejména termín jeho zahájení a ukončení, uvedení všech poskytovaných služeb cestovního ruchu, které jsou zahrnuty do ceny zájezdu, místo a dobu jejich trvání, cenu zájezdu, včetně časového rozvrhu plateb a výši zálohy,“ odpovídá Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Vymezení zájezdu přitom může nahradit odkaz na číslo zájezdu nebo jiné označení v katalogu, a to v případě, že katalog obsahuje všechny informace, který musí být v cestovní smlouvě, a zákazník ho obdržel.
Čtěte téma: Proč si potřebujeme tak dlouho „válet šunky“?
Asiaté mají pár dnů dovolené ročně, v USA není její délka vůbec uzákoněna. To my v Evropě „jak poslušné stádo v ohrádce dychtivě očekáváme výběh na louku,“ říká psycholog.
Cestovní smlouva by měla obsahovat také všechny speciální požadavky, které si zákazník s cestovkou sjednal – ať už je to příkladně požadavek mít ze svého pokoje výhled na moře nebo požadavek umístění pokoje v prvním patře a výše apod. Ústní dohoda se následně při případné reklamaci nebo přímo sporu složitěji dokazuje, což může způsobit potíže i samotné cestovce.
Celý článek najdete na serveru Podnikatel.cz.