Jednu dobu jsem ráno jezdíval vlakem a přesedával jsem cestou do vláčku Regionova, který vždycky zrovna poprvé ráno vypravovali. Často tam bylo nakouřeno – zřejmě někým z posunovačů nebo co. Vadilo mi to a napsal jsem mail na ČD. Kupodivu mi odpověděli a chlácholili o nápravě. Ta se nedostavila a i potom tam bývalo někdy nakouřeno. Přestal jsem pak tím vlakem jezdit, mimo jiné i proto, že ačkoli jsou to celkem nové vozy a je v nich teplo a pohodlno, jsou neuvěřitelně hlučné a rozhrkané. Velmi nepříjemný zážitek. Vyhněte se jim, kde je to možné. To musel být zase nákup.
Po rozdrobení firmy a úsporných personálních opatřeních jsou vlaky skoro stejně špinavé a zanedbané jako dříve (jen někdy přestříkané namodro). Na stanici, kde vždy sloužilo několik lidí, řídí dnes provoz jediný člověk, prodává lístky a hlásí nádražním rozhlasem. Dost se divím, že se neobjevují ve větší míře takové průšvihy jako srážka vlaků za Říkonínem někdy v 70. letech, kdy si ženská odskočila pro uhlí… Nedobré vedení a šetření, kde se dá, se projevuje i tím, že přesluhující mašinky se rozpadají na cestě – třeba začnou hořet nebo si jen tak tiše umřou… Zato průvodčí chodí častěji než dříve a většinou, když je průšvih, řeknou aspoň, co se děje a kdy pojede něco dalšího.
Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.
Je to zkrátka vždycky malé dobrodružství (nevím, zda o ně stojím), ovšem budu tu hru s nimi ještě chvíli hrát, protože stále je pro mě vlak nejmenší zlo. Asi zatím nezbývá, než abychom byli hodně trpěliví.
Pohoda, hezký den
>Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.
Brečíte na nesprávném hrobě – JŘ zadávají kraje a MD ČR.
Zároveň existuje podivné uspišování. Během několika málo let se odjezdy posunuly z „celá“.20 na „celá“.19 a letos jsou na „celá“.13. Podobně opačným směrem z Brna. Když se k tomu přidá posunutí odjezdů autobusů z průmyslové zóny do centra (výjimečně pro změnu opoždění), vyjde z toho nestíhání a hodina čekání na další vlak. Jak jsem zjistil, v podobné situaci jsou i jiní a reakce dopravců jsou převážně vyhýbavé až chlácholivé ve stylu „My víme nejlíp, jak potřebujete jezdit“. Abych si jen nestěžoval – ten integrovaný systém je v mnohém velmi příjemný. Jen škoda že je to na úkor delších meziměstských spojů a další zkracování se nedá dobudoucna vyloučit. Holt když se něco nakumuluje těsně kolem Brna (zmíněné dvojice vlaků kratince po sobě z Tišnova), někde jinde to musí chybět. A vezme se to těm vzdálenějším, kterých už tolik nejezdí, tak se to asi nevyplatí. A že nám zrušili „flamendr“ – poslední vlak kolem 23. hodiny z Brna, s tím se taky hodně těžko smiřuji. Vždyť by stačil ten malý motorový vagónek, co koneckonců kdysi ten spoj jezdil… Škoda těch koncertů a divadel. Vím, je nás málo, co jezdíme dále než do Tišnova. Promiňte mi dlouhé řeči, prosím.
Zkrátka tomu asi nerozumím nebo si ze mě někdo dělá dobrý den. Zajímalo by mě, nakolik je v tom hloupost, neschopnost, záměr, jaké jsou důvody či pohnutky autorů. Zatím jsem vyloučil logiku, dobrou vůli a zdravý rozum…
Pohoda, hezký den
Mno, já naštěstí v poslední době jezdím výhradně vlaky Pendolino, které připomínají spíš letadlo než vlak. Do normálního vlaku bych se asi bál :) Jsem celkem přesvědčen, že ČD patří mezi nejhorší firmy v ČR, spolu s Telefonicou O2 a ostatními podobnými socialistickými pohrobky minulosti.
Ty pohrobky (nebo ti pohrobkové? – to asi ne) minulosti dávno nemají se socialismem nic společného. Příčiny té bídy jsou zřejmě jiné (soc.: lenivost, šlendriánství a nedůsledné řízení, × nyní: naftařská a autařská lobby, zlodějina shora, tedy nedostatek peněz, nedostatek lidí), jen důsledky pro cestující zůstávají. Navíc za neúměrný peníz.
Pohoda, hezký den a šťastnou cestu
Taky jsme jednou zastavili rozjizdejici vlak, kdyz jeste lide vystupovali. Strojvudce byl pak pekne nastvany, ze to musi odvzdusnovat :-D Ale radsi utekl, nez by zjistoval kdo zatahl, protoze za to jak tahnul tak 80letou babicku jednou nohou po perone by ho dav nejspis zlyncoval.
Toto se mi stalo v Rakousku taky – a dokonce s těmi moderními dveřmi.
Seděl jsem v první třídě vepředu za mašinou – když jsme chtěli vystoupit, tak ty elektrické dveře nešly otevřít ani když jsme s nimi usilovně lomcovali.
Začali jsme tedy přebíhat přes vagon. Pán přede mnou otevřel zadní dveře vagonu, ale to už byl vlak v pohybu (!) Rozhodl se ale skočit, jenže dveře se zavřely během jeho skoku a chytly mu batoh. Takže on zůstal viset venku s přiskřípnutým batohem vevnitř. V panice šíleně zabral a vytrhl ho, ale vlak už měl celkem rychlost, tak jak vypadl, tak udělal celkem šílenej kotrmelec – naštěstí pod vlak nespadl. Já zůstal uvnitř vlaku…
V té panice a rychlosti mě ani nenapadlo záchrannou brzdu hledat – a mám dojem, že v prostoru dveří ani není…
Tak toto jsou ty bezpečné elektrické dveře…
Já jsem takhle kdysi nastupoval taky do vlaku, když vtom se vlak rozjel. Byla to moje chyba, přišel jsem pozdě a průvodčí, kterého jsem neviděl, již asi odmávl.
Začal jsem otvírat dveře a oni se mi začali větší silou zavírat. Zrychlování bylo velké, brzy končil peron a byl průjezd takovým portálem, prostě nebezpečné seskakování, zvlášť s báglem na jednom rameni, a zároveň nebezpečí zachycení toho batohu.
Pár vteřin jsem se s dveřmi přetahoval, při stání na stupínku a držení jednou rukou madla žádná sranda.
Pomyslel jsem si, pneumatika dveří, rychle než zaklapne zámek a zabral vší silou. Hádejte co? Málem na mě vypadl průvodčí, který to prutké trhnutí neustál a vrávoral ven z vlaku. DEBIL, kterej se se mnou o ty dvěře z druhý strany přetahoval. Já ho okýnkem neviděl, bylo špinavé, já přilepený na něm, v okýnku tma a „odraz“, ale že on nevěděl, že se s někým přetahuje mu nevěřím.
Bylo to opravdu jen o fous a už jsem tady nemusel být. Toho chlapa jsem chtěl v té vteřině zabýt, nebo alespoň pořádně zmlátit, ale byl jsem dost vyčerpanej a musel jsem se napít a sednout si. Tak jsem ho aspoň seřval jak jsem mohl, což stačilo aby zmizel. Později jsem ho už neviděl, ale to jsem byl už stejně klidný…
pokud chcete v tomto neco udelat, tak misto psani dopisu s „zeleznicarem“ Stahlavskym je lepsi podat tresni oznameni na podezreni z obecneho ohrozeni. Tresni kvalifikaci toto jednani splnuje, byt je zrejme ze bude odlozeno (o to se postaraji CD), ale mezitim dle principu pedajiciho … nekolik nejnizsich pesaku to odsakce a ty dalsi budou alespon ochotnejsi a daji si vetsi pozor (byt je zcela zrejme, ze primarne vinu nese nekdo jiny – jako nedostatecna udrzba vozidel,…)
zase se plive jen na ČD, žé? .. klasika.. proč taky někdy se tu neobjeví plivací článek na autobusové dopravce? taky mají své mouchy (a ne zrovna málo, třeba jančura ted zase omezuje nějakou linku- praha-hradec viz.idnes, jestli by to takhle dělal i železnici tak poštěš koště, něco ve smyslu "já si to klidně omezím ČD at si v 810ce vízí klidně vzduch a jednu babičku co se musí dostat k doktorovi).. ale vlastně ono je to moderní plivat pořád na ČD, takže se není čemu divit
..a nikdo se ale nepodíval na to že od nástupu pana Žaludy v roce 2008 do funkce se ČD stále zlepšují a modernizují, před žaludou prakticky neinstovalim až Žaluda a nový management přinesl do drah pořádek, ale zároven s tím onjevili novináři internet a pořád se na ČD plive =/
modenizace 0? ale no tak, šířite bludy..
regionovy sou co? spousta rekonstruovaných motorových vozů které sou jak nové, ted nově započatá rekontrukce starších vozů řady B, takové ty zelenéé.. hlavně na rychlících..
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/index_CD.php
máte tam dost rekonstrukcí..
aha, a kdo špiní a ničí vlaky? nádraží? zastávky? no zaměstnanci to fakt nedělají, to dělají jen a pouze nevychovaní cestující! ..vy byste snad měl donekonečna náladu opravovat furt ty samé zničené vagony, nádraží? opravíte.. a třeba za dva týdny je to často v tom samém stavu.. =/
btw.a co říkáte na autobusové zastávky? většinou to je jenom malý přístřešek, nic víc.. tam je stav Ok? Hmm? v zimě čekat na autobus? v horku čekat na autobus?
taky si myslíte že pan Jančura spasí českou železnici jako jiní? xD .. nojo, ono je to lehčí budovat firmu na zelené louce než přebírat (08, žaluda) zaldužené ČD a žaluda se svými kolegy dokázali vyvést čd z dluhů, nastartovat modernizace vlaků a nádraží, nákup nových vlaků, zahájit komunikaci s médii (kolik článků o čd bylo před rokem 08?)
Zelené vozy – no budiž, ty jsou celkem fajn, jen by tam člověk umřel na skrčeninu, když jsou obsazena všechna sedadla a nemáte celou čtverku pro sebe nebo ve dvou.
Vychovávejte cestující. Více dohlížejte. Ke pěknému a čistému místu se chováme opatrněji než k zanedbanému a špinavému (to je konstatování, nikoli omluva těch neopatrných a poškozujících). Když se ale ČD silně zbavily zaměstnanců, ti zbylí to nemohou zvládat.
Argumentace s autobusovými zastávkami je jako v tom vtipu, že „…A vy zase bijete černochy“. Mně vždycky doma říkali, ať si beru příklad z těch lepších a neutěšuji se tím, že je někdo slabší a neschopnější než já.
Jestli se dobře dívám, Jančurou poprvé argumentujete vy, nikoli Pája. Proč to sem taháte? Pokus shazovat svou – tedy Českých drah – neschopnost na někoho jiného?
Vyvést ČD z dluhů: Možná nemám dostatek informací, ale připomíná mi to podobenství o tom, jak sedlák, aby se zbavil dluhů, prodá svůj poslední traktor. Jestli myslíte zbavením dluhů prodej/odštěpení nákladní dopravy, je to jako s tím traktorem. Ale možná se pletu. Nevidím do toho tolik a nemám dostatek informací, tož mě betre prosím s rezervou.
Aldiku, pokud chcete být ČD, jichž se „jako“ zastáváte (možná je ale jen parodujete a zesměšňujete, s tím si nejsem jistý) užitečný, raději přestaňte diskutovat. Takovými projevy jim děláte medvědí službu. A pokud by taková argumentace souhlasila s oficiálním vyjádřením ČD, je to trapas a bylo by mi to moc líto.
A úplně nakonec: Víte, jak se zdraví ajznboňáci u nás?
- „ČD“
- „ČD“.
A víte, co to znamená?
– „Čekáš dlouho?“
- „Času dost.“
Pohoda, hezký den a krásný prodloužený víkend. Už se sem asi nebudu vracet. Mějte se hezky a něco pro to dělejte.
a to je zajímavé, kdyby regionovy byli fakt špatné jak někteří říkají, tak proč by je ČD asi pořád kupovali, respektive předělávali jejich předchůdce na regionovy? Hmm? ..
nojo, na zelezné bečka si taky stěžujete..
tak co proboha chcete? jaký vlak je podle ideální?? .. v autě nebo autobuse je člověk daleko víc skrčený, háže to po děravých cestách, kravál to dělá… fujj
problém je v tom že cestující zničí i nové elefanty, už sem tam viděl malůvky fixem =/
nákladní dopravu snad oddělil od čd jeho vlastník, ne? tedy stát.. samotné ČD nemohli nic dělat že jim odtrhli nákladní dopravu..
nojo, klasické plivance na ČD.. nazdar!
Proč by ČD pořizovaly Regionovy kdyby to byly šmejdy? Inu proto, že v podstatě všichni, kdo se v ČR motají profesionálně okolo železnic jsou staří kamarádi ještě z dob společného působení u ČSD a současný stav je jen pokračování ČSD jinými prostředky. Oficiálně jsou ty party dnes rozestrkané po mnoha (polo)soukromých firmách, protože tam jejich kšeftíky tolik nebijí do očí, ale jinak to funguje pořád stejně.
Ona ani původní 810 není žádný zázrak pokud je o poměr výkon mezi výkonem a hmotnostmi (vlastní, užitečné zatížení apod). Jenže Regionovou tomu dali na frak totálně – s těmi třemi dělňasy na ráno do kolbenky se neveze už jen 20 tun železa, ale rovnou 36 (nebo 60 u dlouhé verse). Míst k sezení je tam o cca 20 méně než v 810+010. Kravál to dělá v podstatě stejný jako 810
Přestavbou 810 na Regionovy tedy ČD vlastně snižují přepravní kapacitu. Kdyby dráhy ty peníze věnovaly na dokoupení nějakých dalších vozů, mohly by na některých tratích výrazně zvýšit hustotu provozu a tím zatraktivnit cestování po železnici lidem, kteří dnes místo hodinového čekání na dlouhou klasickou soupravu radši jedou autobusem nebo autem.
Žvásty o úsporách jsou opravdu jen žvásty – kolik km by musel ten vůz či jednotka najezdit, aby se projezdilo 20 milionů Kč? Samozřejmě, že aby to bylo fér, muselo by se počítat s tím, že nové vlaky taky nejezdí zadarmo a těch 20 milionů by se tedy muselo počítat proti rozdílu v provozních nákladech, ne proti jejich výši.
Kravál dělají auta a autobusy? No nevim, pokaždé, když jdu kolem nádraží, musím si zacpat uši aby mi od pískání brzdících nebo rozjíždějících se vlaků nepraskly bubínky. Jinak jo, jsem fanda vlaků, ale ne neprůstřelných českých drah, na které není nikde metr. S pisatelkou úplně cítím.
Oblibena argumentace CD, ze vlaky nici cestujici a nebozi zeleznicari tomu muzou jenom prihlizet, jenom dokazuje, ze pocit odpovednosti za vysledek je v tomhle podniku stale vec neznama. Jak byste se tvaril, kdybyste prisel do hospody se spinavym nadobim na stole a hostinsky jenom pokrcil rameny, ze „ty prece uspinili hoste…?“
Problém Jančury vidím někde jinde. Ukázal by, kolik je v ČD zbytečných přísavek, které se tam drží i díky odborům, které si pěkně mastí kapsy z pravidelných měsíčních odvodů.
Jeden příklad za všechny. Asi před deseti lety jsem s kamarádkou seděl v kiosku na nádraží a přišla za ní známá a mezi řečí ji řekla, že vydělává 17 tisíc čistého a to se v práci v noci prospí a ráno vymění pár cedulek na vlacích. Paráda
Aldiku, když už narážíš na autobusový zastávky … zastav se někdy na stanici Plzeň – Křimice, trať Plzeň – Cheb. Je to takové běžné bývalé nádraží, zděná budova, žádná plechová bouda. Dřív tam byl výpravčí, který zároveň prodával jízdenky. Teď je trať po rekonstrukci … a výsledek? Stanice bez obsluhy, čekárna uzamčená a komfort horší, než v tý autobusový zastávce, protože tam obvykle bývá uvnitř lavička na sezení. Tady se můžeš posadit tak maximálně na schody k nástupišti! Pokud nejseš cimprlich na svoje kalhoty, protože si je zaručeně ušpiníš. Takže tolik k modernizaci.
A Regionovy? Hmm, poprvé jsme byl zvědavý, co je to zač, když to stálo ve Svojšíně a mělo mě to odvézt dál. Vystupoval jsem otřesen a ohlušen. Zlatý originální akvárko, od toho jsem věděl co mohu čekat, tohle mě dost zklamalo. Subjektivně je souprava akvárka s přípojným vozem mnohem tišší, než ten paskvil, co z toho vznikl po rekonstrukci.
… a pokud tomu nevěříš, odsuzuji tě k trestu 50 km denně tam a zpět v Regionově. Přešly by tě silácký řeci.
„trest“ přijímám :-)
.. no ony by ty čekárny mohli být otevřené déle(klidně i nonstop), to by ovšem se tam nesměli scházet bezdomovci a jiné pochybné existence, a námitky že je můžou zaměstnanci ČD vyhodit moc neberu, člověk nikdy neví co ta osoba schovává pod bundou… eště by došlo k úrazu(a to je ta „lepší“ varianta)…
a policie když přijede tak je sice vyžene, ale zachvilku jsou tam zas =/
nejlepší by bylo aby nádraží přešli do rukou soukromých firem (byli tam třeba penziony, restaurace, supermarket…) a dopravce by si pronajímal jen nutnou část pro provoz (provozní prostory, pokladny, čekárna -bacha neplést s hlavní halou, čekárna=místnost kde se může v pohodě čekat na vlak a je tam nějaký komfort) …
… v konkrétním případě by bylo naprosto úžasné, kdyby ta čekárna byla otevřená ALESPOŇ NĚKDY … třeba jen odpoledne, dopoledne tam obvykle nejezdím. Ale abys zase nekličkoval: ta čekárna je NONSTOP ZAVŘENÁ.
Jo a abych nezapomněl, jak se cítíš po dvoutýdenním drncání v Regionově? :-)
P.
Pohoda, hezký den
ale pan Gř petr žaluda ani nikdo jiný z vedení nemůže vědět co dělají ty tisíce zaměstnanců kteří zabezpečují provoz vlaků denně.. však kdyby byl na místě čd třeba jančura a jeho regiojet, měl tisíce zaměstnanců, stovky vlaků.. tak neuhlídá co který zaměstnanec dělá :-)
..regionova je náhodou povedený vlak vzniklý rekonstrukcí ze starých 810tek a přípojných 010tek, takové „horší“ desiro, ale za daleko menší cenu :-)
Když je šéf, tak přece musí vědět, co jeho podřízení dělají. To je řízení. Dělat, kontrolovat, rozhodovat, plánovat a stále dokola. Pokud něco z toho vynechá, vypadá to jako v ČD nebo třeba na poště.
Opakuji: Regionova je sice hezký, pohodlný, ale nejhorší vlak, protože nejvíce rozhrkaný a hlučný: Samotný hluk motoru, skřípání a hrkání při jízdě, pištění při brždění…
Pohoda, hezký den.
Dobrý den,
rád bych přispěl se svou troškou do mlýna. Vlaky ČD jezdím již pět let prakticky pravidelně, každý týden dvakrát. Od dob, kdy jsem začal vlakem jezdit, se řada věcí změnila – na naší trase z Českých Budějovic do Prahy přibylo kvůli stavbě koridoru množství výluk. Je to nutné zlo, to chápu. Naštěstí, alespoň v mém případě, vlaky začaly mít menší zpoždění (v roce 2005 si pamatuji na občas běžných 70 minut), nyní cca 15 min. zpoždění, se kterým prostě musí člověk u ČD počítat :-( Jinak si myslím, že kvalita služeb se za celou dobu příliš nezměnila – staré vlaky, které v létě topí a v zimě nikoliv. Je to stále bída s nouzí v křeči! No a co se týká otevřených dveří, jednou jsem koukal za jízdy z otevřených dveří přímo na okolní krajinu. Pan průvodčí naštěstí dveře po mém upozornění ochotně zavřel :-) Abych to shrnul, jsem rád, že vlak, kterým jsem cestoval, nakonec vždy dojel do cíle…
jo a eště něco, proč je u článku foto vlaku který má dveře za jízdy 100%tně blokované když článek pojednává o vyskakování za jízdy? xD .. aspon ty ilustrační fotky byste mohli dávat správné.. a eště něco, co má proboha Vitalia.cz společného se železnicema že tu je článek o ČD? xD
Pokud chcete zazit rozdil mezi ceskymi drahami zkuste se projet Regiosprintery u Viamontu nebo Zlutaskem. Regiosprinterem jsem jezdil kazdy vikend za pritelkyni. Je to takovy napul motoracek a salina(ve Zwickau prejizdi na tramvajove koleje). V zime i v lete se pekne jezdi. Mista habadej i na kolo/kocarek. Ma i plosinku pro vozickare. Strojvudci vidi nastupy i vystupy kamerami. Blokovani dveri funguje oboustranne a na stejnem principu jako treba v prazske mhd. Zastavky jsou oznamovany zvukove(cesky a nemecky) a na displayi. Vozy jsou klimatizovany.
Take jou vybaveny bezobsluhovym spojovanim. A to jsou obycejne regionalni motoracky! Jezdi na cas, kulturne a hladce. Posadky jsou vetsinou lide stredniho veku a ne staresinove nad hrobem jako v pripade CD.
Kdyz vedle stala libiva ale upachtena Regionova CD musel jsem se pousmat…
Nerozumím tomu, co se lidem na ČD a vlacích stále nelíbí. Zranili jste se někdy při jízdě vlakem? Zažili jste dopravní nehodu při jízdě vlakem? Myslím, že ne.
Vlak koná prostou funkci – dopraví vás bezpečně z místa A do místa B. Komu se nelíbí, že vlak nemůže zastavit někde v hospůdce u třech strašáků, tak je to jeho problém. Komu se nelíbí ceny za bezpečnou dopravu, ať jezdí ještě dráž autem a riskuje život!
A pak zjistime, ze kraje bez vyberoveho rizeni priklepli zakazku na dopravni obsluznost ceskym draham za drahe penize z dotaci. Ac Student agency nebizela daleko lepsi podminky.
http://brno.idnes.cz/brno-zpravy.asp?c=A091201_194422_brno_krc
Jestli chce ČD zabránit ničení vagonů cestujícími ( sprejerství, tagování, poškrábaná skla atd. ) existuje jednoduché řešení. Každému cestujícícmu, který chytne vandala při činu a bude proti němu svedčit dejte zdarma roční jízdné ( třeba inGold kartu ), a uvidíte že brzo bude s vandalismem konec a vyplatí se to oběma stranám.
Jen tak za nic nikdo z cestujících nebude riskovat usvědčení vandala, čekání na polici, zdržení celého vlaku atd.
Průvodčí nikdy nemůže uhlídat celý vlak. To prostě není možné, a osožíci už jsou historie…
České dráhy = šrot na kolejích + netečnost jejích zaměstnanců. Flákačství vedoucích, kteří problémy neřeší, protože je nechtějí vidět. Věčná zpoždění a drahota jízdného.Rychlost jízdy vlaků jako za C.K. Rakouska.Koleje, mimo několika modernizovaných koridorů, v dezolátu. Tratě zarostlé křovím.Zrušené lokálky, které se ČD nevyplácejí provozovat ale soukromníci by na nich vydělali. (Např. viz. Obrataň - Jindřichův Hradec nebo Trutnov - Svoboda nad Úpou).
Jen Pendolína jsou výjimkou.