Názor k článku Cestující vyskakovali z rozjetého vlaku, strojvůdce nic nevěděl od Efs - Jezdím vlakem do práce a mohu potvrdit, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2010 8:00

    Efs (neregistrovaný)
    Jezdím vlakem do práce a mohu potvrdit, že je to někdy zoufalé. Nebudu rozebírat situace, jako např. tuším 7. ledna 2010, kdy se nádražáci – poté, co napadlo těch -náct cm sněhu, probrali a vymysleli, že by mohli konečně odmést výhybky. Čekali jsme tehdy asi 500 m před brněnským hlavním nádražím a někteří jsme vystupovali okny, protože dveře byly zamknuté (ani průvodčí nás nepustil) a nechtěli jsme rozbíjet dekl na nouzovém vypínači.

    Jednu dobu jsem ráno jezdíval vlakem a přesedával jsem cestou do vláčku Regionova, který vždycky zrovna poprvé ráno vypravovali. Často tam bylo nakouřeno – zřejmě někým z posunovačů nebo co. Vadilo mi to a napsal jsem mail na ČD. Kupodivu mi odpověděli a chlácholili o nápravě. Ta se nedostavila a i potom tam bývalo někdy nakouřeno. Přestal jsem pak tím vlakem jezdit, mimo jiné i proto, že ačkoli jsou to celkem nové vozy a je v nich teplo a pohodlno, jsou neuvěřitelně hlučné a rozhrkané. Velmi nepříjemný zážitek. Vyhněte se jim, kde je to možné. To musel být zase nákup.

    Po rozdrobení firmy a úsporných personálních opatřeních jsou vlaky skoro stejně špinavé a zanedbané jako dříve (jen někdy přestříkané namodro). Na stanici, kde vždy sloužilo několik lidí, řídí dnes provoz jediný člověk, prodává lístky a hlásí nádražním rozhlasem. Dost se divím, že se neobjevují ve větší míře takové průšvihy jako srážka vlaků za Říkonínem někdy v 70. letech, kdy si ženská odskočila pro uhlí… Nedobré vedení a šetření, kde se dá, se projevuje i tím, že přesluhující mašinky se rozpadají na cestě – třeba začnou hořet nebo si jen tak tiše umřou… Zato průvodčí chodí častěji než dříve a většinou, když je průšvih, řeknou aspoň, co se děje a kdy pojede něco dalšího.

    Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.

    Je to zkrátka vždycky malé dobrodružství (nevím, zda o ně stojím), ovšem budu tu hru s nimi ještě chvíli hrát, protože stále je pro mě vlak nejmenší zlo. Asi zatím nezbývá, než abychom byli hodně trpěliví.

    Pohoda, hezký den

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).