Proč by ČD pořizovaly Regionovy kdyby to byly šmejdy? Inu proto, že v podstatě všichni, kdo se v ČR motají profesionálně okolo železnic jsou staří kamarádi ještě z dob společného působení u ČSD a současný stav je jen pokračování ČSD jinými prostředky. Oficiálně jsou ty party dnes rozestrkané po mnoha (polo)soukromých firmách, protože tam jejich kšeftíky tolik nebijí do očí, ale jinak to funguje pořád stejně.
Ona ani původní 810 není žádný zázrak pokud je o poměr výkon mezi výkonem a hmotnostmi (vlastní, užitečné zatížení apod). Jenže Regionovou tomu dali na frak totálně – s těmi třemi dělňasy na ráno do kolbenky se neveze už jen 20 tun železa, ale rovnou 36 (nebo 60 u dlouhé verse). Míst k sezení je tam o cca 20 méně než v 810+010. Kravál to dělá v podstatě stejný jako 810
Přestavbou 810 na Regionovy tedy ČD vlastně snižují přepravní kapacitu. Kdyby dráhy ty peníze věnovaly na dokoupení nějakých dalších vozů, mohly by na některých tratích výrazně zvýšit hustotu provozu a tím zatraktivnit cestování po železnici lidem, kteří dnes místo hodinového čekání na dlouhou klasickou soupravu radši jedou autobusem nebo autem.
Žvásty o úsporách jsou opravdu jen žvásty – kolik km by musel ten vůz či jednotka najezdit, aby se projezdilo 20 milionů Kč? Samozřejmě, že aby to bylo fér, muselo by se počítat s tím, že nové vlaky taky nejezdí zadarmo a těch 20 milionů by se tedy muselo počítat proti rozdílu v provozních nákladech, ne proti jejich výši.