Jednu dobu jsem ráno jezdíval vlakem a přesedával jsem cestou do vláčku Regionova, který vždycky zrovna poprvé ráno vypravovali. Často tam bylo nakouřeno – zřejmě někým z posunovačů nebo co. Vadilo mi to a napsal jsem mail na ČD. Kupodivu mi odpověděli a chlácholili o nápravě. Ta se nedostavila a i potom tam bývalo někdy nakouřeno. Přestal jsem pak tím vlakem jezdit, mimo jiné i proto, že ačkoli jsou to celkem nové vozy a je v nich teplo a pohodlno, jsou neuvěřitelně hlučné a rozhrkané. Velmi nepříjemný zážitek. Vyhněte se jim, kde je to možné. To musel být zase nákup.
Po rozdrobení firmy a úsporných personálních opatřeních jsou vlaky skoro stejně špinavé a zanedbané jako dříve (jen někdy přestříkané namodro). Na stanici, kde vždy sloužilo několik lidí, řídí dnes provoz jediný člověk, prodává lístky a hlásí nádražním rozhlasem. Dost se divím, že se neobjevují ve větší míře takové průšvihy jako srážka vlaků za Říkonínem někdy v 70. letech, kdy si ženská odskočila pro uhlí… Nedobré vedení a šetření, kde se dá, se projevuje i tím, že přesluhující mašinky se rozpadají na cestě – třeba začnou hořet nebo si jen tak tiše umřou… Zato průvodčí chodí častěji než dříve a většinou, když je průšvih, řeknou aspoň, co se děje a kdy pojede něco dalšího.
Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.
Je to zkrátka vždycky malé dobrodružství (nevím, zda o ně stojím), ovšem budu tu hru s nimi ještě chvíli hrát, protože stále je pro mě vlak nejmenší zlo. Asi zatím nezbývá, než abychom byli hodně trpěliví.
Pohoda, hezký den
>Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.
Brečíte na nesprávném hrobě – JŘ zadávají kraje a MD ČR.
Zároveň existuje podivné uspišování. Během několika málo let se odjezdy posunuly z „celá“.20 na „celá“.19 a letos jsou na „celá“.13. Podobně opačným směrem z Brna. Když se k tomu přidá posunutí odjezdů autobusů z průmyslové zóny do centra (výjimečně pro změnu opoždění), vyjde z toho nestíhání a hodina čekání na další vlak. Jak jsem zjistil, v podobné situaci jsou i jiní a reakce dopravců jsou převážně vyhýbavé až chlácholivé ve stylu „My víme nejlíp, jak potřebujete jezdit“. Abych si jen nestěžoval – ten integrovaný systém je v mnohém velmi příjemný. Jen škoda že je to na úkor delších meziměstských spojů a další zkracování se nedá dobudoucna vyloučit. Holt když se něco nakumuluje těsně kolem Brna (zmíněné dvojice vlaků kratince po sobě z Tišnova), někde jinde to musí chybět. A vezme se to těm vzdálenějším, kterých už tolik nejezdí, tak se to asi nevyplatí. A že nám zrušili „flamendr“ – poslední vlak kolem 23. hodiny z Brna, s tím se taky hodně těžko smiřuji. Vždyť by stačil ten malý motorový vagónek, co koneckonců kdysi ten spoj jezdil… Škoda těch koncertů a divadel. Vím, je nás málo, co jezdíme dále než do Tišnova. Promiňte mi dlouhé řeči, prosím.
Zkrátka tomu asi nerozumím nebo si ze mě někdo dělá dobrý den. Zajímalo by mě, nakolik je v tom hloupost, neschopnost, záměr, jaké jsou důvody či pohnutky autorů. Zatím jsem vyloučil logiku, dobrou vůli a zdravý rozum…
Pohoda, hezký den