Vlákno názorů k článku Cestující vyskakovali z rozjetého vlaku, strojvůdce nic nevěděl od Efs - Jezdím vlakem do práce a mohu potvrdit, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2010 8:00

    Efs (neregistrovaný)
    Jezdím vlakem do práce a mohu potvrdit, že je to někdy zoufalé. Nebudu rozebírat situace, jako např. tuším 7. ledna 2010, kdy se nádražáci – poté, co napadlo těch -náct cm sněhu, probrali a vymysleli, že by mohli konečně odmést výhybky. Čekali jsme tehdy asi 500 m před brněnským hlavním nádražím a někteří jsme vystupovali okny, protože dveře byly zamknuté (ani průvodčí nás nepustil) a nechtěli jsme rozbíjet dekl na nouzovém vypínači.

    Jednu dobu jsem ráno jezdíval vlakem a přesedával jsem cestou do vláčku Regionova, který vždycky zrovna poprvé ráno vypravovali. Často tam bylo nakouřeno – zřejmě někým z posunovačů nebo co. Vadilo mi to a napsal jsem mail na ČD. Kupodivu mi odpověděli a chlácholili o nápravě. Ta se nedostavila a i potom tam bývalo někdy nakouřeno. Přestal jsem pak tím vlakem jezdit, mimo jiné i proto, že ačkoli jsou to celkem nové vozy a je v nich teplo a pohodlno, jsou neuvěřitelně hlučné a rozhrkané. Velmi nepříjemný zážitek. Vyhněte se jim, kde je to možné. To musel být zase nákup.

    Po rozdrobení firmy a úsporných personálních opatřeních jsou vlaky skoro stejně špinavé a zanedbané jako dříve (jen někdy přestříkané namodro). Na stanici, kde vždy sloužilo několik lidí, řídí dnes provoz jediný člověk, prodává lístky a hlásí nádražním rozhlasem. Dost se divím, že se neobjevují ve větší míře takové průšvihy jako srážka vlaků za Říkonínem někdy v 70. letech, kdy si ženská odskočila pro uhlí… Nedobré vedení a šetření, kde se dá, se projevuje i tím, že přesluhující mašinky se rozpadají na cestě – třeba začnou hořet nebo si jen tak tiše umřou… Zato průvodčí chodí častěji než dříve a většinou, když je průšvih, řeknou aspoň, co se děje a kdy pojede něco dalšího.

    Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.

    Je to zkrátka vždycky malé dobrodružství (nevím, zda o ně stojím), ovšem budu tu hru s nimi ještě chvíli hrát, protože stále je pro mě vlak nejmenší zlo. Asi zatím nezbývá, než abychom byli hodně trpěliví.

    Pohoda, hezký den

  • 4. 7. 2010 22:59

    MaT (neregistrovaný)

    Ono ty soupravy Regionova nejsou nové vlaky – je to rekonstukce z takových těch starých motoráčků – myslím řada 810, nádražáci jim také říkají „akvárko“. Rekonstrukce v tom smyslu, že podvozek jim asi zůstal, proto je to prý tak rozhrkané…

  • 10. 7. 2010 19:32

    N/A (neregistrovaný)

    >Nejtragičtější jsou ovšem jízdní řády. Byť vlaků nejezdí o tolik méně, ztrácejí se návaznosti (přípoje), zatímco jinde vlaky jezdí zbytečně dva těsně za sebou. Dopisování s ČD nevede k ničemu – podobně jako zkušenost autorky.
    Brečíte na nesprávném hrobě – JŘ zadávají kraje a MD ČR.

  • 12. 7. 2010 21:29

    Efs (neregistrovaný)
    To dopisování nebylo jen s ČD. Ať už to vymýšlí kdokoliv, připadá mi zvrhlé/uvalené/po­divné…, aby někdo posunul odjezdy vlaků tak, že „zničí“ existující přípoje – šlo o několik málo minut a ač jsem se v tom chvíli hrabal, nenašel jsem, kde to mohlo být užitečné.

    Zároveň existuje podivné uspišování. Během několika málo let se odjezdy posunuly z „celá“.20 na „celá“.19 a letos jsou na „celá“.13. Podobně opačným směrem z Brna. Když se k tomu přidá posunutí odjezdů autobusů z průmyslové zóny do centra (výjimečně pro změnu opoždění), vyjde z toho nestíhání a hodina čekání na další vlak. Jak jsem zjistil, v podobné situaci jsou i jiní a reakce dopravců jsou převážně vyhýbavé až chlácholivé ve stylu „My víme nejlíp, jak potřebujete jezdit“. Abych si jen nestěžoval – ten integrovaný systém je v mnohém velmi příjemný. Jen škoda že je to na úkor delších meziměstských spojů a další zkracování se nedá dobudoucna vyloučit. Holt když se něco nakumuluje těsně kolem Brna (zmíněné dvojice vlaků kratince po sobě z Tišnova), někde jinde to musí chybět. A vezme se to těm vzdálenějším, kterých už tolik nejezdí, tak se to asi nevyplatí. A že nám zrušili „flamendr“ – poslední vlak kolem 23. hodiny z Brna, s tím se taky hodně těžko smiřuji. Vždyť by stačil ten malý motorový vagónek, co koneckonců kdysi ten spoj jezdil… Škoda těch koncertů a divadel. Vím, je nás málo, co jezdíme dále než do Tišnova. Promiňte mi dlouhé řeči, prosím.

    Zkrátka tomu asi nerozumím nebo si ze mě někdo dělá dobrý den. Zajímalo by mě, nakolik je v tom hloupost, neschopnost, záměr, jaké jsou důvody či pohnutky autorů. Zatím jsem vyloučil logiku, dobrou vůli a zdravý rozum…

    Pohoda, hezký den

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).