Názor k článku Církev a sex – bez obalu od n.i.tai - > Sjednotit krutou realitu věčného zavržení s Božím milosrdenstvím...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2010 9:09

    n.i.tai (neregistrovaný)

    > Sjednotit krutou realitu věčného zavržení s Božím milosrdenstvím bylo a je těžko představitelné nejen pro kacíře všech dob, ale i pro moderní teology.

    Slovo často překládané jako ‚věčný‘ je v hebrejštině ‚olam‘, resp. ‚aionios‘ v koine řečtině.

    Aionios, přídavné jméno pocházející z „aion“ (věk, časové období, často neurčité délky), znamená „věku,“ „dlouhý jako věk,“ „věkovitý.“ Mohlo by být použito jako ‚věčně trvající‘ ve vztahu k Bohu, ale ne v primárním významu. V řecké verzi Starého Zákona (Septuagintě) – bežně používané mezi židy v Ježíšově době a z níž On a apoštolové obvykle citovali a jejíž autorita by tedy měla být v tomto bodě rozhodující – jsou tyto pojmy opakovaně používány pro věci, které dávno přestaly existovat. Árónské kněžstvo je tedy označeno za „věčné“ (Num. 25:13). Země Kanaán je dána jako „věčné“ vlastnictví a „navždy“ (Gen. 17:8, 13:15). V Deut. 23:3 je „navždy“ výslovně postaveno na roveň s „až do desáté generace.“ V Lam. 5:19 je „provždy a navždy“ ekvivalentem z „generace na generaci.“ Obyvatelé Palestiny mají být vazaly „navždy“ (Lev. 25:46). V Num. 18:19 jsou obětiny smlouvou „navždy.“ Caleb získává dědictví „provždy“ (Joz. 14:9). A Davidovo sémě má vydržet „navždy,“ jeho trůn „provždy,“ jeho rod „provždy;“ i pesach má vytrvat „navždy;“ a v Iz. 32:14 pevnosti a věže budou „doupaty navždy, dokud na nás nebude vylit duch.“ V Jud. 7 Sodoma a Gomorra tedy mají trpět pomstu věčným (aeonovým) ohněm, tj. jejich dočasné vypálení, neboť mají jistotu slibu konečné obnovy (Ez. 16:55).

    POKUD je aionios použito ve smyslu ‚věčný‘, nastávají tyto problémy:
    1 – Jak může mít aion plurál?
    2 – Jak vznikly fráze opakovaně užívané v Bibli, kde je aion přidáván k aionu, je-li aion sám nekonečný?
    3 – Jak vznikly fráze jako ‚po aion‘ nebo ‚aiony a DÁLE‘? (ton aiona kai ep aiona kai eti: eis tous aionas kai eti. – Sept. Ex. 15:18; Dan. 12:3; Mich. 4:5.)
    4 – Jak to, že opakovaně čteme o konci aionu? (Matt. 13:39,40,49; 24:3; 28:20; I Kor. 10:11; Žid. 9:26.)
    5 – Je-li aion nekonečný, proč je používán znovu a znovu na to, co je striktně konečné? (např. Mk. 4:19; Sk. 3:21; Řím. 12:2; I Kor. 1:20, 2:20, 2:6, 3:18, 10:11, atd.)
    Zde http://www.tentmaker.org/books/Aion_lim.html je podrobná studie užití slova aionios a zde http://www.studybibleforum.com/htm_php.php3?do=verse_search&srchstr=165&strongs=66 jsou všechny biblické odkazy na aion.

    > církevní dogmata se už ze své podstaty ani zde nemohou měnit, protože by se tím popřel jiný základní článek katolické víry – o neomylnosti církevního učení.

    Ne tak docela. Priklad: Asi pred rokem bylo oficialne zruseno uceni o limbu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).