Vazeny pane Giliku tedy...ac mam Vase clanky rad a obcas se v nich i neco zajimaveho dozvim, tentokrat mi to opravdu prijde site horkou jehlou a bez jakekoliv znalosti kontextu.
Priznam se, ze jsem neco v podobnem smyslu chtel psat uz u minuleho clanku o pustech, kde mi byla Vase neznalost kontextu take proti srsti, ale dostal jsem se k tomu az u tohoto.
Tedy ve zkratce:
Zaprve - modni casopisy nemaji se svatbami (!) temer nic spolecneho. Zkuste si otevrit (kdyz zustaneme v cechach) soucasna vydani magazinu Dolce Vita, Elle, Harper's Bazaar a Marianne a zkuste si spocitat, kolik v nich uvidite svateb. Cislo se bude velmi blizit nule - svatebni saty a svatby opravdu nemaji se svetem mody a modnimi trendy mnoho pruniku. Zadruhe - reklama urcite nezobrazuje to, co spolecnost postrada. Naopak se snazi napojit na neco, co uz v lidech je a co znaji - archetypy a vzory, se kterymi vyrostli a na aktualni trendy. Pokud tedy ubylo babicek a pribylo deti, je pravdepodobne, ze pozornost spolecnosti se presouva od ucty a pece o seniory k peci o budoucnost deti. Odpovidaji tomu Vase pozorovani?
Diky za pozornost a budu se tesit na Vase dalsi - doufejme zase zajimave - clanky.
Stanislav Petera
http://stanislavpetera.net/
Děkuji za připomínky. Oblast módy mi ale není zcela neznámá, už nějaký čas spolpracuji s jednou galanterijní firmou a poměrně nedávno jsem pro ni zjišťoval z různých zahr. zdrojů, jak jsou současné světové trendy, zvláště v bižuternictví. Zmínka o módních žurnálech je jenom v perexu (který nevytvářím), nicméně když si zadáte do vyhledávače např. "podléhají svatby módě", najdete spoustu zmínek o tom, že módě podléhají i svatební fotografie, kytice, účesy, dorty, šaty...
S reklamami je to míněno tak, že používá obrazy, které jsou pro diváka v daném období přitažlivé (a proto trendovní), přitažlivé je pro nás to, čeho si ceníme a v případě dětí si toho ceníme možná proto - a to už je spíš jenom úvaha - že jich je čím dál míň. A méně si společnost cení starých lidí (možná i proto, že jich je čím dál víc).