Situace kolem koronaviru a protiepidemická opatření se průběžně mění, pro snazší orientaci existuje několik oficiálních informačních kanálů. Jsou jimi mimo jiné webové stránky státních institucí, například ministerstva zdravotnictví koronavirus.mzcr.cz, ministerstva zahraničí mzv.cz/cestujeme či vládní covid.gov.cz.
Ministerstvo zdravotnictví připravilo také přehled, který přibližuje, s čím může pomoci speciální „covidová“ linka 1221 a jaké předvolby zvolit při daných problémech:
Linka ke koronaviru – 1221
S čím vám může pomoci?
Volba 1 – očkování
- veškeré informace k procesu očkování
- informace k registracím a rezervacím, včetně pomoci s jejich provedením
- změna termínů očkování
Volba 2 – certifikáty
(o očkování, testu a prodělané nemoci)
- přihlášení do ocko.uzis.cz
- problémy s aplikací Tečka/čTečka
- špatně zadané kontaktní údaje
Volba 3 – mezinárodní cestování
- informace o cestování z ČR
- informace o cestování do ČR
- příjezdový formulář
Volba 4 – ostatní
- informace a řešení dalších situací včetně testování (rezervace termínů)
- informace ke karanténě a izolaci
- informace k platným protiepidemickým opatřením
Linka 1221 je k dispozici každý den od 8 do 19 hodin. Pro volání ze zahraničí lze využít telefonní číslo +420 226 20 1221.
Další tipy
Informace ohledně nově schválených opatření pro zahájení školního roku najdete v našem článku Nový školní rok: větrání, testování a dezinfekce.
Přehled aktuálně platných opatření mapujeme zde: Vláda schválila další rozvolnění. Týká se bazénů, kadeřnictví i diskoték.
Jak si poradit s aplikací Tečka a čTečka, poradí krok za krokem kolegové ze serveru Lupa.cz v materiálu Jak funguje aplikace na ukládání covidových certifikátů.