Názory k článku Další peníze pro české potraviny. Utrácíme účelně?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 9. 2014 9:12

    Pavel (neregistrovaný)

    No nevím. Jaký je rozdíl v dopadu neúčinné kampaně a žádné kampaně? Podle mě jen ty prošustrované prachy, na odbyt to má efekt stejný (žádný).

  • 17. 9. 2014 13:36

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Není to můj obor, ale když vidím v některých řetězcích marketingové kampaně, při kterých se rozdávají body na nákup šmoulů, plyšáků a podobné dětské havěti a jaký to má úspěch, pak mne napadá, proč agentury nejdou také touto cestou. Při nákupu vybraných českých výrobků dostaneš body na Maxipsa Fíka nebo krtečka. Vím není to systémové, ale lepší něco, než nic. Snad by to zabralo lépe než apelovat na národní hrdost a odpovědnost. V obchodě je lepší využít těch horších lidských vlastností než spoléhat na ty dobré a vznešené.
    VB

  • 17. 9. 2014 19:16

    P2010 (neregistrovaný)

    Proc by hypermarket zahranicnich vlastniku na uzemi CR mel podporovat "Při nákupu vybraných českých výrobků dostaneš body" ? To prece vubec neni v jeho zajmu. A jakakoli regulace je prece "socialisticka".

    A my tu zadne jine nemame, vzdyt se jim nabidli pozemky za 1 Kc a dalsi vyhody, o kterych si mohl cesky (jich zkrachovaly) prodejce nechat jen zdat.

  • 17. 9. 2014 22:57

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    To máte pravdu. Ale nemyslím si, že kdyby supermarket vlastnil Čech, že to něco změní. Bude lacino nakupovat (nejspíš v Polsku) a nakonec přemístí sídlo firmy na Kajmanské ostrovy. A český dodavatel a výrobce a i stát zase ostrouhá. Pomohlo by vrátit se v myšlení a životním stylu o pár desítek let zpět a zvyknout si, že pro mléko a sýr půjdu do mlékárny a pro ovoce a zeleninu k zelináři a ráno pro rohlíky k pekaři. To ale sám cítím jako utopickou i když krásnou myšlenku. Svět se změnil a zbláznil a žije se rychle, jen nevím kam pořád pospícháme.
    Teď sklízíme ovoce "pokroku", globalizace a integrace Evropy. Jestli má někdo nápad jak proti tomu bojovat, sem s ním. Tuším, že pomocí stejných metod jaké používají ONI, jen nevím jak.
    VB

  • 18. 9. 2014 1:16

    P2010 (neregistrovaný)

    že pro mléko a sýr půjdu do mlékárny a pro ovoce a zeleninu k zelináři a ráno pro rohlíky k pekaři

    To v CR taky nejde, protoze ani jeden z nich nemuze co do placeni predrazeneho najmu za prostory prodejny konkurovat (povetsinou prazdnym) "bezproblemovym" hernam. A protoze okamzity zisk je prece na prvnim miste ...

  • 18. 9. 2014 16:42

    JB (neregistrovaný)

    Taky jsem se rozčílil, když jsem si přečetl, že projekty jako je KLASA, nazývá autor OSVĚTA :-)

    Ale není to všechno tak strašné, jak se píše v těch komentářích výše. Hodně lidí už chápe, že dneska jim svobodu neomezují ostnaté dráty, ale lživé informace, většinou skryté pod pojmem marketing a propagace. Je potřeba méně nadávat na osud nebo na lidi kolem a uvědomit si, kolik toho máme ve svých vlastních rukou.

    Sami si rozhodujeme, jestli před volbami budeme poslouchat volební debatu, nebo se podíváme na záznamy hlasování poslanců a zastupitelů v uplynulém období. Je rozumnější hodnotit jejich činy, nebo jejich billboardy připravené marketingovou agenturou?

    Sami si rozhodujeme, jestli naplníme ledničku tím, co je na letáku v akci, nebo s troškou nepohodlí budeme hledat "správné" potraviny. Pro někoho je správné složení bez chemie, pro jiného je důležitá krátká distribuční cesta a bude hledat lokální potraviny blízko u zdroje místo importovaného zboží v hypermarketu. Dalšímu stačí, když se vyhne lepku, mléčným výrobkům nebo rafinovanému cukru a průmyslově ztuženým tukům. Všechno jsou to dnes dosažitelné informace, jenom je to méně pohodlné, než si vzít do ruky leták a do košíku dávat to, co je v akci.

    S panem Havlem nesouhlasím, pokud jde o tento článek, ale například v článku o citrónech se "dopustil" celkem pěkné osvěty. Citrón určitě ani na sklonku léta není tak nepostradatelný, aby se nedal nahradit něčím, co vyrostlo i v našich zeměpisných šířkách.

    A myslím, že se zde Vitalii objevilo v poslední době i pár dalších osvětových článků, třeba ten s návodem, jak poznat skutečně český česnek. A občas se člověk dozví zajímavé věci i v diskusi pod článkem.

  • 18. 9. 2014 17:36

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    V něčem máte pravdu, něco mi zní stejně utopicky jako můj návrat do dětství.
    Pokud nevěřím na pohádku o dvanácti měsíčkách je mi jasné, že v zimě všechno tropické ovoce případně i jahody aj. pochází z plantáží na druhém konci světa. Když uvidím vedle sebe vybarvený pomeranč a moučné české jablko tak se dlouho rozhodovat nebudu. A jestli ty pomeranče jsou stejně drahé a nebo i levnější, mám to rozhodnutí ještě jednodušší.
    Bylo by bláhové si myslet, že je to mé rozhodnutí. Ne on za mně rozhodl ten marketingový specialista, protože mne dostal tam kam chtěl a pro mně je výhodnější sebe sama přesvědčit o té volbě, že je správná.
    Proč bych měl dostat od ženy vynadáno?
    (kromě toho rafinovaný cukr býval českou doménou, pokud chcete ten zdravější přírodní, musíte stejně sáhnout po dovozu, nejspíš z Mauriciu tak to taky nezafunguje) těch příkladů se dá najít něúrekom.
    VB

  • 19. 9. 2014 13:23

    JB (neregistrovaný)

    Co je utopického na tom, že si nekoupím pomeranč a koupím si jablko? Já sám si stanovuji priority.
    Priorita je chuť na citrusy a pohodlnost? Koupím si pomeranč.
    Priorita je jíst, co vyroste za humny? Koupím si to jablko. Nemám rád zimní jablka ze supermarketu? Musím mít chladné místo na uskladnění, anebo si je musím na zimu nasušit, zavařit, atd.

    Stejně tak sladit se dá místo cukru ovocnou šťávou, ale taky medem, který není problém si koupit přímo od včelaře.

    Vždy si určujete priority sám. Samozřejmě když je na prvním místě pohodlí, akční cena a pak dlouho dlouho nic, vezměte si do ruky leták nejbližšího HM. Ale netvařte se přitom, že vám jde o zdravou výživu nebo o ekologii.

  • 19. 9. 2014 14:58

    thr

    Zase si nedělejte iluze o zdravé výživě v době "předhypermar­ketové"... V zimě byl určitý nedostatek vitamínů celkem běžný, protože čerstvé ovoce se v přirozené podobě prostě nepořídí a skladované se s pokračující zimou horší. Mimochodem skladování jablek ve sklepě či třeba mrkve v bedničce písku moc dobře pamatuji, ale žádný zázrak to taky nebyl.

    Zajímavé téma byl i nedostatek některých minerálů, zejména jódu - tohle se do jisté míry vyřešilo umělým přidáváním jódu do soli, před tím ale byl výskyt lidí s "voletem" výrazně vyšší (problém se štítnou žlázou). A podobných zádrhelů bylo až dost.

    Podle mě je to celé spíš o zachování jisté míry zdravého rozumu - pokud je česká potravina stejně kvalitní (občas i kvalitnější) než dovážená, tak je opravdu trochu zvrácené ji nahrazovat dovozem, na druhé straně by se ale nemělo sklouzávat ani k opačnému extrému a tlačení domácí produkce i v případě, že upřímně stojí za prd...

  • 19. 9. 2014 16:53

    JB (neregistrovaný)

    Máte pocit, že někoho nabádám k extrému?

    Nabádám každého k akci ve svůj prospěch a ne ve prospěch obchodních řetězců, spolků sdružujících velkopěstitele a velkozpracovatele a politiků reprezentujících zájmy jednotlivých skupin.

    Marketingová svodidla se občas dají překročit snadno, jindy hůře. Je na každém, zda si dá tu námahu, nebo raději půjde jako ovce vymezeným koridorem a přitom bude jen bečet, co všechno se mu nelíbí.

  • 23. 9. 2014 9:30

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Mně se na vás líbí jak se statečně prodíráte proti mainstreamovému proudu bečících ovcí. Nad hlavou transparent "STAŇTE SE VLKY A JDĚTE TĚM LUMPŮM CO VÁS OVLÁDAJÍ PO KRKU"
    Myslím, že byste měl také vstoupit do politiky. Není to vtip ani ironie. Stačí se podívat na kandidátky a je vidět, že každý si najde své příznivce.
    Já bych vás nevolil, protože bych si rád koupil na vánoce banány a mandarinky. ( a bez front )
    VB

  • 20. 9. 2014 14:33

    bez přezdívky

    Bojím se, že veřejné peníze se obecně neutrácejí účelně. Dokážu si představit řadu jiných projektů (vždělávání, zdravotnictví, podpora zaměstnanosti), kde peníze budou prospěšnější než takovéto rádoby osvětové kampaně...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).