Dobrý den, s vedením zařízení to samozřejmě řeším. Podat stížnost a požadovat změnu ale bohužel zdaleka nestačí, k tomu je třeba změnit vnímání a chování některých lidí působících ve zdravotnictví. A vzhledem k tomu, že pacienti si obvykle nestěžují a nechají si všechno líbit, nebo jim to připadá normální (a u nás to často je normální ve smyslu běžné), tak i vnímání tohoto stavu mezi pacienty. Proto si myslím, že by se o tom mluvit či psát mělo. Zdravím, LK, Vitalia.cz
Souhlasím, musí se o tom psát, musí se o tom mluvit. Pacienti jsou z velké části spíše starší lidé, kteří mají mnohaleté zkušenosti se socialistickým zdravotnictvím a nepříliš uctivým přístupem k člověku, takže je mnohdy ani nenapadne, že to či ono není v pořádku a že by si mohli stěžovat. Jsou zvyklí všechno trpně snést, hlavně ti nejstarší, kteří nemají sílu ani žaludek na to, aby se bránili, když se k nim někdo chová s neúctou. Všichni bychom se měli tak nějak "převychovat," jak zdravotníci, tak pacienti. Ale zdravotníky mohou převychovat hlavně pacienti. Když si nenechají všechno líbit, když se nebudou bát komunikovat, klást otázky atd. Ty tam jsou doby, kdy zdravotník byl pacientovi jaksi formálně nadřazen. Jsme rovnocenní, jsme lidé a měli bychom se k sobě chovat slušně a s respektem na obou stranách. Vždyť to snad není tak těžké... :)