Souhlasím, jen bych dodala, že já osobně se u nových restaurací dívám i na to, jak mají udělaný web. Jestli tam mají jídelníček, jak často na web dávají informace, jestli jsou tam údaje nutné k rezervaci ap.
Většinou totiž stav webu koreluje se stavem restaurace (neexiustující web nebo jakákoli webová prezentace (fb) mne odradí od návštěvy.
Kazdy ... kdo je ochoten se podvolit tomuto nesvobodnemu tuposvetu FB sablony, ktery jde zcela proti myslence Internetu, tedy svobodnemu pristupu k informacim vsem. Lepsi nez profil na FB, kde se zatajenym dechem sledujete co noveho vam zase omezi ci zmeni, je snad nemit nic. Alespon se tolik neztrapnite.
Primitivni web o jedne strance se da dnes poridit opravdu zdarma a dokonce muze vypadat tak jak chcete Vy a ne nejaka vnucena uniformni sablona (pak podle toho vypada take uniformne i ta restaurace).
Ostatne treba na poledni menu existuji jiz take zavedene weby. Nejvetsi problem ovsem je, aby tam byla nabidka aktualizovana a odpovidala skutecnosti. Pokud tomu nekdo nechce venovat cas, at to radeji zrusi. Spatna informace je horsi nez zadna.
Je nutne si uvedomit, ze zijeme v zemi kde hlavni jidlo je obed. Vecer lide nikam nechodi, coz je dano castecne tim ze se tu stale "vstava se slepicemi", castecne tim ze neni kam a castecne tim ze je to tu predrazene. Tudiz restauracim nezbyde nez vydelavat na tech "menickach". CR neni jedina zeme kde tomu tak je, na Slovensku je ten "obedovy boj" take silny.
Jelikož znám velmi dobře následky takového "originálního tvoření" - kdy majitel webu považuje uniformní šablonu za něco pokleslého - a které v drtivé většině případů předchází nezřízené kreativitě v kuchyni, dovolím si s vámi nesouhlasit.
Lepší uniformní šablona, než exploze fontů, barev, zběsilých fotogalerií a chaosu v poskytnutých informacích.
Fb není povinný, je to jen jeden z nástrojů, jak o sobě dát vědět. Nechápu vaši předpojatost, ale zřejmě má pro vás hodnotu sama o sobě. Přeju vám ji.
Moje 'predpojatost' je v tom, ze mozna vidim dale nez do druheho dne a dokazu si predstavit nasledky jake bude mit to, ze se vsichni postupne stavaji zavisli na jedne jedine pochybne firme. Ostatne zrusit vam muzou profil kdykoli se jim zachce bez jakehokoli vysvetleni, moznost komunikace prakticky zadna. Uz o tom bylo napsano nekolik clanku napriklad na Lupe. Pokud vam toto vyhovuje a povazujete to za dustojny nastroj k vlastni prezentaci ...
Ja tedy radeji za sluzby zaplatim (jednoducha webova prezentace se dnes da hostovat v radu desetikorun mesicne) s tim ze mam pak take nejakou moznost zjednat napravu pri pripadnych problemech. Navic prezentace mimo FB neni omezena restrikcemi zamestnavatelu pro pristup na FB, coz muze byt vyhoda na nabidky polednich menu.
Kazdy sveho stesti strujcem.
Myslím, že na webu o jídle nemá cenu asi rozebírat výhody a nevýhody fb.
Vaše výhrady chápu, nicméně takový provozovatel restaurace, který do IT nevidí ani trochu, může začít v fb. Je to zadarmo, prakticky bez námahy a potenciálních klientů obrovské množství.
Tím bych to asi uzavřela, původně jsem totiž psala o výhradně svých preferencích a na těch si, pokud dovolíte, budu dál trvat.
FB je blbost, ale web je hlavne u mestskych restauraci podstatny marketingovy kanal, kterym si snadno vytvorite (samozrejme ne jenom tim) skupinu pravidelnych zakazniku. Kdyz na nej navazete aktualni a caste novinky v menu, nauci se jej sledovat i nepravidelni zakaznici (co kazdy den skenuji menu v okoli). Jiste bez dobreho jidla a obsluhy to bude k nicemu, ale v konkurenci mnoha podobnych podniku v okoli je kazda propagace dobra.