Názory k článku Do auta jedině bez bundy. Snižuje bezpečnost pásů

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2020 14:16

    neřeknu

    vždy se musím smát, když vidím někoho v bundě. A jsou i tací jedinci, kteří mají rukavice, čepice i sluchátka... Proč nejdou nastartovat auto o 10 min dříve, aby se prohřálo a mohli sednout do auta v košili? To fakt nechápu. Nejen, že je nepohodlné řídit nabalený jak pumpa, ale člověk vypadá jak k..t

  • 29. 1. 2020 15:31

    karlgustafuztomam

    1) Je třeba nezávisle topeni

    " Proč nejdou nastartovat auto o 10 min dříve "

    2) Ohřívánim motoru na volnoběh ? Ničíte ho !
    Podle všeho a odborníci na motory to potvrzují, platí první zásadní pravidlo: studené motory mají nejvyšší možné opotřebené. Jednoduše proto, že jsou v něm pohyblivé a pevné části z různých materiálů, které se různě podle chladu nebo tepla smršťují a naopak roztahují. A přes vysokou kvalitu současných olejů a maziv se v chladných motorech pohybují bez dostatečného mazání. Což motoru přirozeně škodí.

    Stejně jako snaha rychle ho zahřát, například vytáčením motoru na volnoběh. Prostě proto, že se jeho díly různě rychle roztahují. Navíc na volnoběh se sice ohřívá samotný motor, ale ne už olej v převodovce atd.

    Takže rada odborníků ÚAMK zní: nastartovat, nechat běžet motor doslova jen pár sekund na volnoběh, zařadit rychlost a pomalu a plynule se rozjet. Právě klidná a rovnoměrná jízda bez šlapání na plyn je nejvhodnější cestou, jak motor a další pohyblivé a mazané díly postupně ohřát na provozní teplotu. Ostatně i dnešní oleje se pod mírnou zátěží ohřejí rychleji než při volnoběhu. Navíc dnešní nízko viskózní oleje si zachovávají svoji konzistenci, tedy hustotu i při mrazech kolem -20 stupňů Celsia. Jejich hustota se velmi podobá bezmála vodě. Až při zhruba -40 stupních Celsia houstnou natolik, že jen špatně mažou pohyblivé části.

    Motoristé musí brát v potaz i další fakt, a to, že při volnoběhu se motor nezahřívá dostatečně rychle, takže se přece jen opotřebovává více. Plynulá jízda je mnohem vhodnější. Takže odpověď na otázku z titulku zní: Ne nezahřívejte motor na volnoběh.
    https://www.uamk.cz/garaz/2031-ohrivat-motor-na-volnobeh

    3) Dle mého, pokud nemám bufik, jet nabalený, včetně dětí, a jak je vytopeno tak zastavit a bundy hodit do kufru.

    4) Nechat stojící auto nastartované, je v rozporu s vyhláškou. ( Ale to bych asi neřešil ).

  • 30. 1. 2020 14:19

    neřeknu

    ad 1) chápu, že češi si kupují levná auta, kde Webasto není...

    ad 2) :-D Jakékoliv používání něčeho jen danou věc ničí. Nastartovat a nechat motor chvíli na volnoběh je rozhodně menší zlo, než začít motor tůrovat, což delá většina lidí. "Odborníci" z UAMK, jo tak to je dobrý vtip, ještě bych dodal "odborníky a experty" z Besipu. Podobné plky so trvdí UAMK či Besip jsou k smíchu, lidi mimo realitu. Proč tedy luxusní vozy umožňují vzdálený start? Tak to jste asi podobný řidič, jako ty co potkávám v zimě, kdy mají na zamrzlém předním skle jen malý průzor a ještě se jim mlží sklo ze vnitř. Já klidně nastartuji, pozor na volnoběh a nechám interiér zahřát. Popravdě, pustím dálkově bufíka a nic nemusím řešit.

    ad 3) jo, však ano. Je to vaše volba, sice vypadáte jak burani, v autě a v bundě, ale proti gustu žádné dišputáty

    ad 4) :-D tak to bych už musel sedět hodně dlouho... :-D Už vidím, jak mi nějaký policista dá pokutu, za to že mám zaparkované auto nastartované. Dělám to běžně, zastavím před barákem, nákup si hodím domu, auto nechám nastartované. Do 2 min jsem zpět a strčím auto do garáže.

  • 31. 1. 2020 14:52

    karlgustafuztomam

    jejda...to je Ego...

    Nemá smysl na toto reagovat více než takto :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).