Dáme jídlo je největší česká platforma, která doručuje zákazníkům pokrmy od svých partnerů z řad restaurací a obchodů, a to již od roku 2012. Společnost nyní spolupracuje s téměř 6000 partnery ve 170 obcích po celé České republice a svou nabídkou pokrývá přes 60 % tuzemské populace. Během denní špičky doručí více než 10 000 jídel a dalších položek za hodinu. Od pátku 26. listopadu zpřísnila pravidla doručování kvůli šířící se nemoci covid-19. Zákazníci ale o dodávky nepřijdou, informuje firma v tiskové zprávě.
Možnost bezkontaktního doručení
Intenzivnější kontrolu a dodržování bezpečnostních a hygienických podmínek znovu zavádí Dáme jídlo nejen pro rozvoz jídel z restaurací, ale i nákupů z vlastního online supermarketu Dáme market a partnerských obchodů. Reaguje tak na aktuální vládní opatření spojená s pandemií.
Mezi kurýry Dáme jídlo a jejich zákazníky nyní probíhá osobní kontakt za přísnějších podmínek. Služba na své platformě ponechává i nadále možnost bezkontaktního doručení objednávky.
I pro osoby v karanténě
Znovuzavedení pravidel, jež platila začátkem tohoto roku během omezení volného pohybu osob, je reakcí na nově oznámená vládní opatření vycházející ze stávající epidemiologické situace. Rozvoz nákupů a hotových jídel sehrál během posledních dvou let důležitou roli. Zákazníci jej mohli využít v případě obav z pohybu na místech s větší koncentrací lidí nebo dokonce v případě, kdy museli zůstat až několik dní v nařízené karanténě.
„Zdraví a bezpečí všech našich zákazníků i kurýrů je pro nás absolutní prioritou. Věříme, že i naše, již rok spuštěná služba rozvozu nákupů nejen potravin přispěje ke zlepšení současné pandemické situace,“ uvedl výkonný ředitel služby Dáme jídlo Filip Fingl.
Samozřejmostí je i důsledná hygiena kurýrů spočívající v častém mytí rukou a pravidelném používání dezinfekce před doručením objednávky i po něm. Naprostým standardem jsou rovněž ochranné pomůcky v podobě respirátorů.
Pomoc pro zákazníky i pro restaurace
Služba může pomoci jak lidem, kteří se třeba za současné situace nemohou nakoupit nebo zajít na jídlo, ale také provozovatelům stravovacích provozů:
„Zpřísněním hygienických opatření se snažíme přispět k tomu, aby nemuselo dojít k situaci z jara letošního roku, kdy byli naši partneři z řad restaurací odkázáni pouze na prodej skrze výdejní okénka a rozvoz,“ vysvětluje obchodní ředitel Dáme jídlo Petr Indra (na úvodním snímku).
„Dlouhodobě se snažíme pomáhat jim v rozvoji jejich podnikání, a tak chápeme, že tento omezený provoz je velmi náročný a dlouhodobě neudržitelný. Situaci budeme i nadále monitorovat a pokračovat v diskusích s obchodními a gastro institucemi.“
Dáme jídlo posiluje nábor kurýrů
S rozšiřujícími se službami Dáme jídlo, jako je například rozvoz potravin a jiných produktů z obchodů do pár minut, roste i potřeba počtu kurýrů. Jejich nábor Dáme jídlo posiluje nejen v návaznosti na nadcházející vánoční svátky, ale také s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci.
Ta může dále zvýšit poptávku po online nákupech, stejně jako vést k dočasnému nebo trvalému rušení pracovních pozic ve vybraných oborech. Dáme jídlo tak pro lidi, kteří čelí pracovní nejistotě, vytváří na trhu nové pracovní pozice s flexibilní pracovní dobou.
Vedle služeb nabízejících rozvoz hotových pokrmů z restaurací stoupá také zájem o online nákup potravin; více o možnostech a situaci u jednotlivých obchodníků naleznete v sekci online potraviny.