Kdysi jsem kupoval výborný lovečák od menšího výrobce. Pak najednou od stejného výrobce ve stejném obalu hnus. Jak jsem (bohužel pozdě) zjistil, onoho výrobce koupil Agrofert a zavedl tam své receptury. To aby si člověk před každým nákupem ještě prověřoval výrobce v obchodním rejstříku.
Amatér - analytik Havel opět neudrží myšlénku, a sám nechápe co vypráví. Například lidé prý kupují nejlevnější, když si mají možnost vybrat, což je zlé pro chudáky výrobce.... kteří co možno nejméně informují o složení výrobku....
A sakra už, když dá VÝROBCE na výběr dvě věci, kde jedinou informací pro výběr je cena a špatné zkušenosti s kvalitou náhražek, tak se jen Havel a ti pitomci, pro které dělá, může podivovat a brečet, že se zákazník chová logicky.
Chudák koupí levnější náhražku, šťastlivec koupí jinde.
Nějak mi hlava nebere, co si klade za cíl ilustrovat připojená galérie snímků...
Je to taková zajímavá směs, kde proti sobě někde stojí výrobky v podstatě nesouvisející (třeba mléko běžné a trvanlivé), u několika fotek mi to přijde spíš jako plus pro to "šizené" (pokles ceny výrazně větší než omezení "dražší složky"), první fotka s párky a pak další s luncheon meaty je taky poněkud demagogie, protože co by asi tak mělo dělat vepřové ve výrobcích, které jsou jasně nadepsány jako "kuřecí" (žádné malé písmo v koutku) a další divnosti.
Samozřejmě pár jasných příkladů tam také je, celkově mi to ale přijde jako slušný chaos,
Dobrý den, viz předchozí odpověď. Galerie se vztahuje k souvisejícímu tématu (http://www.vitalia.cz/clanky/nejlevnejsi-nakup/), nebylo to dostatečně uvedeno. Z kontextu článku pak již snad je zřejmé, proč Clever. Zdravím, LK, Vitalia.cz
To není chyba legislativy, ale toho člověka v podniku, který výrobek označoval.
Podle legislativy pokud název výrobku jasně odkazuje na alergen (což platí i v případě másla), pak není nutné nic dalšího o alergenech na výrobku označovat (kromě ztučnění "mléka" ve složení výrobku).
Žádné upozornění tam být nemuselo.
Otázka je, jak jasně je v té legislativě to slovo "jasně" definované, aby to pochopil i běžný ouředlník a spávně interperoval běžný soudce. Aby pak o tom, že název "máslo" je jasný odkaz na alergen nerozhodoval až Ústavní soud (jak už se nejednou stalo, viz případ, kdy pětiminutové pohlídání obchodu sousedkou vyhodnotil inspektorát práce jako práci na černo a až Ústavní soud toto rozhodnutí zvrátil).
Člověk, který už se setkal s iniciativním blbým ouředlníkem (což je bohužel většinový případ) a podobně kvalitním soudcem první instance (což bohužel jaké spíše pravidlo než výjimka) radši napíše i na krabici mléka, že obsahuje alergen mléko, než by riskoval soudní spor táhnoucí se až k ÚS.
Ale nemusime. Tyto podvody delaji nejvice zname znacky, ktere dodavaji temer vyhradne do hypermarketu. Majitel slusne vinoteky by se stydel neco takoveho prodavat. Vicemene vsichni vedi o jake "vinarstvi" (uz to je klamani, casto jde jen o prekupniky cisteren, ktery hrozen ani vinici nikdy nevideli) se jedna. Jde jen o penize. Proc nenakoupit cisternu patoku za 6 Kc / litr, nenalahvovat ji do hypermarketu v "akci" za 80 Kc, kdyz to uz leta prochazi. Narozdil od pancovaneho tvrdeho alkoholu to (zatim) nezabiji, tak to stat vlastne nezajima.
Jedine reseni, ktere je ovsem technicky nerealne, je prestat nakupovat potraviny v hypermarketech na uzemi CR (a to se tyka i mnoha vecerek, ktere je tam nakupuji take). Nakupovat vse jen v zahranici. Pak treba zjistite, ze se da koupit zmrzlina ze smetany za stejnou/nizsi cenu jak zdejsi napodobenina z rostlinneho tuku.