Farmáři obejdou řetězce, čerstvé potraviny dodají přímo zákazníkům

24. 3. 2016

Sdílet

Čtrnáct středočeských farmářů a zpracovatelů se spojilo v projektu Nákup z farmy. Unikátní systém výroby a prodeje kvalitních českých potravin rozvíjí službu „Mléko z farmy“, která prostřednictvím známých bučících dodávek dodává čerstvé mléčné výrobky již šestým rokem.

Lidé si již zvykli na „bučící dodávky“ s mlékem a mléčnými výrobky, které postupně rozšířily svůj sortiment. V tomto trendu nyní výrazně pokročily. „Za tu dobu si na naši službu zákazníci zvykli jako na rychlou a jednoduchou cestu, jak se dostat k čerstvým výrobkům přímo z farmy. Je nám ovšem jasné, že člověk potřebuje i širší sortiment než pouze mléčné výrobky,“ říká farmář Tomáš Němec. Ten je jedním z autorů nového projektu Nákup z farmy a jeho Němcova selská mlékárna Radonice je garantem a provozovatelem této nové služby.

Nákup přímo z farmy – a přitom z pohodlí domova

Stejně jako přibývá zákazníků, kteří nechtějí kupovat anonymní potraviny plné konzervantů a „éček“, přibývá i farmářů a zpracovatelů, kteří odmítají podléhat tlaku velkých obchodních řetězců a snaží se najít cestu, jak své výrobky nabídnout spotřebitelům přímo z farmy. Čtrnáct středočeských farmářů a zpracovatelů se tak spojilo v projektu Nákup z farmy.

Projekt nabídne podle svých autorů prakticky kompletní portfolio čerstvých farmářských produktů počínaje již známými mléčnými výrobky, přes vyzrálé hovězí a uzeniny v bio kvalitě, vepřové maso a uzeniny z klasického chovu, farmářská kuřata, vejce, zeleninu až po za studena lisovaný stolní olej či farmářský chléb. „A jako třešničku na dortu najdete v naší nabídce i pivo z farmářského pivovaru,“ doplňuje Tomáš Němec.

Systém v sobě propojuje jak výrobu od prvotních surovin až po konečný produkt, tak i přímý prodej konečným zákazníkům prostřednictvím „farmářského tržiště na kolech“. „Namísto nákladných marketingových projektů prezentujících anonymní potraviny anonymním spotřebitelům je mnohem lepším řešením prezentovat konkrétní potraviny konkrétním lidem – a právě v tom je bonus projektu typu Nákup z farmy,“ komentuje počin agrární analytik Petr Havel.

Jak funguje Nákup z farmy

  • Část sortimentu lze zakoupit bez objednání přímo z prodejních dodávek.
  • Další výrobky, u kterých je třeba zajistit tu nejvyšší čerstvost, si zákazníci mohou objednat prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.nakupzfarmy.cz. Vyberou si zastávku nebo výdejní místo, kde si pak vyzvednou hotový a zkompletovaný nákup podle vlastního výběru.

Kam přijede Nákup z farmy

  • Službu budou moci využívat nejen obyvatelé Prahy a středních Čech, ale také třeba Hradecka, Pardubicka, Liberecka nebo Ústecka.
  • Od pondělí do soboty na 1700 prodejních zastávek.

Co přiveze Nákup z farmy

  • Výrobky zahrnuté do projektu dodává pevně vymezený okruh ověřených dodavatelů bez překupníků.
  • Potraviny musí splňovat nejpřísnější kritéria kvality, neobsahují žádné nepřirozené přídatné látky, chemická barviva či konzervanty.
  • V nabídce jsou mléčné výrobky, maso a uzeniny, farmářská kuřata a vejce, zelenina a bylinky, ovocné mošty, stolní oleje, čerstvý chléb podle tradiční receptury i pivo ze selského pivovaru

„Jedná se tedy o uzavřený systém, kdy například konkrétní farmář chová podle předem domluvených pravidel prasata, z nichž pak konkrétní řezník vyrobí podle opět pevně domluvené klasické receptury masné produkty, a ty se prostřednictvím našich prodejních zastávek dostanou okamžitě přímo ke konečnému zákazníkovi. Do našeho systému pustíme jenom takového výrobce, u něhož máme naprostou jistotu, že dostojí našim požadavkům,“ uzavírá Tomáš Němec.

Projekt Nákup z farmy tak nabízí výhody farmářských trhů (jejich přehled včetně termínů najdete v databázi farmářských trhů), kam lidé chodí pro potraviny s jasným původem, a současně trendu online prodeje potravin, který je nyní na vzestupu. (Kdo u nás prodává potraviny online? Přečtěte si, jak vidí svoji budoucnost v oboru Potravinydomů.cz, Tesco, Rohlík.cz a Košík.cz.)

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).