Vlákno názorů k článku Feminismus není sprosté slovo od BLEK. - Feminismus mi není sympatický. Feminismus není o rovnoprávnosti (kterou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2010 1:26

    BLEK. (neregistrovaný)

    Feminismus mi není sympatický. Feminismus není o rovnoprávnosti (kterou ženy už mají), jen o fňukání.

    Nic ženě např. nebrání, aby si sedla k počítači, stáhla si programátorské nástroje a učila se programovat. Doby, kdy by vzdělání bylo zakazováno ženám, jsou pryč. Feministky to však neudělají, místo toho začnou hledat pseudodůvody, proč to dělat nemohou: „že by ve společnosti vypadaly blbě“ (já jako muž taky vypadám blbě, když se umím bavit jen o počítačích), „že k tomu nebyly vychovány“ (já jsem k tomu taky nebyl vychováván) nebo dokonce „že se v článcích píše ‚programátor‘, a žena je tedy tím diskriminovaná“ — ničím diskriminovaná není, to slovo „programátor“ ženě nijak nezabraňuje, aby programovala, stejně tak slovo „policajt“, „hasič“ atd. nezabraňuje ženě, aby tyto činnosti vykonávala.

    Ale rozplzlý mozek feministky žádnou činnost kterou by se vyrovnala mužům vykonávat nechce, on chce jen fňukat nad tím, proč tu činnost provádět nelze. Asi třeba podobně, jako já fňukám nad tím, že styk se ženami nemohu provozovat, protože mám poruchu osobnosti a taky se o ten styk se ženami nijak nesnažím.

  • 20. 8. 2010 18:11

    prezdivka (neregistrovaný)

    Ale fuj, to byl osklivy a nenavistny prispevek.
    Rovnopravnost zeny zatim jeste nemaji, jak i Vas prispevek ukazuje. Stejne jako pred dvema sty lety vsem pripadlo, ze zeny maji vsechna prava, co potrebuji, proc by potrebovaly volit nebo se vzdelavat, tak i dnes mnohym pripada, ze maji vsechno, co potrebuji, mohou prece volit a vzdelavat se. Sam jste ukazal, ze kdyz muz rekne, ze umi programovat, tak holt umi programovat, ale pokud zena umi programovat, tak to musi dokazat, protoze se to u ni proste nepredpoklada. A presto jsou zeny programatorky, policistky a hasicky. Ale na pocatku to mely tezsi, kdyz se potrebovaly prosadit, protoze na ne kazdy koukal pres prsty: „Kdo vi, jestli to umi, je to prece zenska.“ Tohle je oblast, kde jeste feminismus ma smysl.
    A pokud prokaze, ze to opravdu umi, tak za to dostane mensi plat, protoze by si mohla poridit deti, o ktere by se pak starala, kdyz budou nemocne a tim by byla mene spolehliva, tak ji radsi dame min preventivne. Tohle mi prijde jako sprostarna.
    Ackoli i ja si myslim, ze kvoty mohou situaci jen zhorsit a lide pozadujici nasilne prechylovani slov, jako chirurga (nebo jak se to rekne) delaji feminismu medvedi sluzbu. Mas pravdu, ze to slovo ji v tom nebrani a jeho pitvoreni je neco strasneho. Zena klidne muze byt i programatorem a pokud jich bude hodne, prirozeny jazyk si cestu najde.

  • 20. 8. 2010 21:26

    Lenka (neregistrovaný)

    > Tohle je oblast, kde jeste feminismus ma smysl.
    To si zrovna nemyslím, problém je v zažitém myšlení lidí, které se mění pomaleji než zákony. S tím feministická legislativa ani osvěta nic nenadělá, jedině snad čas a pozitivní zkušenosti, které naruší zažité stereotypy. Zkrátka několik prvních generací programátorek, hasiček a podobně to bude mít těžší. Pak si lidé zvyknou, začne jim to připadat normální a nebudou s tím mít mentální problém. Žádný zásah shora to nezmění, lidé jsou prostě v tomto konzervativní a potřebují čas, aby novou situaci vstřebali.
    Smysl feminismu v dnešní době vidím úplně jinde. Často se zapomíná na to, že ta rovnost, kterou máme na západě, je pro ženy v jiných částech světa nedosažitelný luxus. Je spousta zemí, kde ženy nemohou studovat vůbec nebo nemohou studovat některé obory, nemohou si vybrat, za koho a v jakém věku se provdají, nedobrovolně podstupují kruté rituály (obřízka) a někde se o sobě nemohou vůbec rozhodovat. Jde zejména o země třetího světa a o země s převahou muslimského obyvatelstva. Nemyslím, že bychom měli těmto lidem vnucovat náš způsob života, ale pokud sami projeví zájem o změnu, mohla by jim různá západní feministická hnutí pomáhat. Třeba v takovém Íránu existují feministická hnutí, která usilují o rovnost, jakou máme zde, a jsou velice těžce stíhána režimem, a mně osobně připadá ostudné, že se jim od západních feministek nedostane alespoň morální podpory (když už ne materiální).
    Původní myšlenka feminismu byla velice dobrá (rovnost), v dnešní době jsou ale na západě hlavní problémy, kvůli nimž hnutí vzniklo, vyřešeny a feminismus je poněkud vyčpělý. Připadá mi, že soudobé feministky řeší na západě pseudoproblémy, aby se zviditelnily. Přitom je zde ale obrovský potenciál, jak doopravdy pomáhat jinde.

  • 20. 8. 2010 22:43

    BLEK. (neregistrovaný)

    „problém je v zažitém myšlení lidí, které se mění pomaleji než zákony.“

    Ne, ten problém je v myšlení žen. Řeknu ti příklad: k počítači přístup máš (jinak bys ten příspěvek nenapsala), tak si na ten počítač teď můžeš stáhnout z internetu programátorské nástroje (zdarma a legálně — tzv. free software), můžeš si přečíst návody jak programovat, a zkusit si něco naprogramovat. Já jsem se taky takhle sám naučil programovat. „Zažité myšlení lidí“ v tom nemá absolutně žádnou váhu, nikdo nad tebou nestojí a nezakazuje ti programovat. „Zažité myšlení lidí“ může maximálně způsobit, že si rodiče nebo kamarádi řeknou, že jseš divná, ale to si říkali i v mém případě (jsem muž).

    Všimni si rozdíl mužského a ženského řešení. Muž prostě chce programovat, tak programuje, a žena místo toho řeší „co by na to řekli ostatní lidé kdybych programovala?“

    Ty to, aby sis něco stáhla a začala programovat, asi neuděláš, a to z toho důvodu, že tě to nebaví. Upřímný přístup by byl přiznat si „mě to prostě nebaví, tak to nedělám“, eventuálně to zobecnit „programování baví míň procent žen než mužů a proto programuje míň procent žen než mužů“ a nehledat v tom bulíky. To že ženy míň programují neznamená, že by byly méněcenné.

  • 20. 8. 2010 23:11

    Lenka (neregistrovaný)

    :))))))))))))))))))
    Ale já se tím živím… A že tě to ani nenapadlo, co? To je to zažité myšlení. Ale to neva, časem si zvykneš. ;)
    > „Zažité myšlení lidí“ může maximálně způsobit, že si rodiče nebo kamarádi řeknou, že jseš divná
    No, to asi jsem, a co? :) V práci se na mě někteří kolegové (ale spíš jen ojedinělé výjimky) ze začátku dívali s nedůvěrou, ale myslím, že už si zvykli. Po pár měsících zjistili, že mi to celkem myslí, a s mojí existencí se srovnali. A to je právě to, o čem píšu – je třeba překonat tu počáteční zažitou nedůvěru pomocí pozitivních příkladů. Rozhodně není dobré řešit to nějakými zákony – třeba takové kvóty jsou v tomto vyloženě kontraproduktivní. Kdyby byly kvóty, to by mě na začátku teprve nikdo nebral vážně – všichni by si mysleli, že jsem to místo dostala jenom díky kvótám, a v takové atmosféře bych pracovat určitě nechtěla, i když tu práci mám jinak moc ráda.

  • 20. 8. 2010 23:46

    BLEK. (neregistrovaný)

    Ano, nenapadlo mě to, protože ženy obecně programují málo. BTW. V čem programuješ?

    U mě největší předsudek, s jakým jsem se setkal, bylo, že když jsem spolubydlící řekl, že jsem psychopat a krájel jsem si večeři nožem, tak se lekla a myslela, že jí tím nožem napadnu. Ale jsem schizoidní psychopat, ten není agresivní, spíš tupý.

  • 21. 8. 2010 0:18

    Lenka (neregistrovaný)

    >U mě největší předsudek, s jakým jsem se setkal, bylo, že když jsem spolubydlící řekl, že jsem psychopat a krájel jsem si večeři nožem, tak se lekla a myslela, že jí tím nožem napadnu. Ale jsem schizoidní psychopat, ten není agresivní, spíš tupý.
    To já bych se nelekla. Díky tvé letité osvětné práci na rootu již vím, že schizoidní psychopatie se neprojevuje náhodným vražděním motorovou pilou, nýbrž neprovozováním styku se ženami. :)

  • 21. 8. 2010 1:24

    BLEK. (neregistrovaný)

    To by měla být pro ženy pozitivní věc, aspoň se pak nemusí bát znásilnění :)

  • 20. 8. 2010 23:36

    pylma (neregistrovaný)

    Moje reakce bude podobna, jako Lencina prede mnou. Jses uplne mimo. Presto trvam na tom, ze zena to v IT ma tezsi. Vypocetni techniku jsem vystudovala a muzu Te ujistit, ze vyucujici si sakra davali pozor, aby se nereklo, ze zenam nadrzuji. Ale ani jedinemu z mych kolegu nikdo nerekl, ze chce zkousku za kratkou sukni, ne za znalosti. Ve vyssich rocnicich uz si to netroufli, kdyz uz jsme se vzajemne znali. Podobne v praci pak clovek musel prekonavat pocatecni neduveru.
    S Lenkou souhlasim, ze kvoty nic nevyresi. Uz si nejsem jista, ze by proces meneni zaziteho mysleni neurychlila nenasilna propagace pozitivnich prikladu.
    A co se tyka podpory vychodnich kultur, sice mas pravdu, ale tam bych se opravdu hodne bala, aby se to nezvrhlo do exportu nasi kultury…

  • 20. 8. 2010 23:56

    BLEK. (neregistrovaný)

    Mně se taky děcka ve škole posmívaly a do žádného kolektivu jsem nikdy nezapadl, protože mě nezajímaly jejich problémy, ale počítač. A taky jsem někdy dostal špatnou známku ne za neznalost, ale za nepřesvědčivý projev.

  • 21. 8. 2010 9:09

    BlackRider

    Jenze to mysleni se nikdy nezmeni, protoze programatorek bude vzdycky malo. To je jeden z rozdilu mezi muzem a zenou, se kterym zadny feministky nic neudelaj…

  • 20. 8. 2010 22:53

    BLEK. (neregistrovaný)

    <i>„pokud zena umi programovat, tak to musi dokazat, protoze se to u ni proste nepredpoklada.“</i>

    Toto snad nemylíš vážně. To je normální, že když se člověk uchází o práci, tak musí dokázat, že práci rozumí.

    <i>„Kdo vi, jestli to umi, je to prece zenska.“</i>

    Takovýchto předsudků je ve společnosti spousta: „kdo ví jestli to umí, nemá sebejistý pohled v očích“. „Kdo ví jestli to umí, má tenký pisklavý hlas“. „Kdo ví, jestli to umí, nabízí nám tu zakázku podezřele levně“. „Kdo ví, jestli to umí, je to (anarchista/ko­munista/fašis­ta…)“ Atd. Když se ti předsudky nelíbí, tak nic nedělej a přemýšlej kdo tě kde za co může diskriminovat.

    <i>„tak za to dostane mensi plat, protoze by si mohla poridit deti“</i>

    Tak ať si ženský založej vlastní firmu. Když budou lepší než firma řízená muži, tak víc vydělají a budou moct dávat zaměstnankyním i větší platy.

  • 10. 9. 2010 23:27

    kh (neregistrovaný)

    je to tak, ze to kazdy musi dokazat, ale zeny to musi dokazat vic prave proto, ze existuji predsudky o tom ze zeny jsou mizerne programatorky zejmena kdyz pekne vypadaji. Jeste tak nejaka vyschla matematicka… to (cesti) muzi v IT snesou.
    Skoda ze nemate moznost se na to podivat zkusenostmi 40catnika. To co se dnes povazuje za normalni zamestnani pro zenu (IT, programatorka) pred 20ti lety bylo nemyslitelne. Proste bychom ji jako chlapi vystipali ven svyma sovinistickyma kecama nebo by musela byt 2× tak dobra jako my.
    Takze ja na zaklade svych zkusenosti tvrdim, ze to co zeny „muzou a nemuzou zvladnout“ je v podstate z velke casti stereotyp doby.
    A ten se neustale meni.
    Ano jsou tady urcite limity, ale ty jsou tak individualni (uvedomte si, ze existuji zeny, ktere zvladaji velmni vyraznou fyzickou zatez, napriklad Katerina Nuemannova) ze bychom jako princip nemeli vubec uvazovat o tom, ze existuje neco jako „zenstvi“ a „mustvi“.
    Proste je to velmi siroky pojem a kazdy by mel mit svobodu naplnovat sve mustvi a zenstvi tak jak povazuje za spravne.
    Da se rict, ze ji dneska ma, ale problem je, ze ona i on maji svobodu delat co chteji, ale nekdy jim spolecnost (co je zvykem a ocekavano) a zakony kladou prekazky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).