Názor k článku Uslintaná madla, špinavé vozíky a mrtvolky myší pod pokladním pásem od Já - Před několika lety jsem si pro něco byl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 10. 2016 14:33

    (neregistrovaný)

    Před několika lety jsem si pro něco byl v Intersparu v Arkádách na Pankráci. Snad byla nějaká mimořádná prodejní akce, už se nepamatuji. Pravděpodobně byl pátek a to bývá fofr. Většina vozíků už byla v použití, u samé zdi zbývalo pár posledních na které se dostává jen vzácně. Výsledek u oranžové bundy černé rukávy, pomalu až k loktům, putovala rovnou do pračky. Jsem hluboce přesvědčen, že ten vozík tam stál více než 2 roky, mezitím ho nikdo nepoužil, dokonce možná vůbec nikdy, a s největší pravděpodobností od výroby NIKDY neprošel jakoukoliv očistou. Ty způsoby očisty ve článku zmiňované jsou o těch kteří se alespoň POKOUŠEJÍ něco udělat. Skutečnost je daleko horší. Vozíky slouží dokud se nerozpadnou, s vodou se setkají maximálně tak při povodni. V našem zájmu jsou prakticky vozíky co možná nekvalitní, které se rozpadnou dříve, nežli je na nich ta špína naprosto nepřehlédnutelná.
    Ve vozících vidím děti, a ne vždy tak, že mají obuté nohy venku, vidím i psy, sice s pelíškem, ale stejně ...
    Kdysi jsem si dával rohlíky do košíku volně - bez sáčku. Kdeže loňské ...
    Zaujaly mne i tácy v prodejnách podávajících jídlo a občerstvení. V těch lepších případech je otřou špinavým hadrem. V těch horších si nechávají talíře a příbory dávat do okénka, a tácy zvlášť. Nakonec se celý štos táců pouze přemístí do regálu ze kterého si jej berou noví zákazníci. A stále dokola.
    Musím přiznat, že k tomu přispěli i výrobci táců, kteří své výrobky netestovali na mytí v myčce. Už jsem často zažil takové, které při tom výrazně změnily tvar, a změnily také přístup provozovatelů k hygieně. Takže vzácně dobrá zpráva, skutečně se našly v minulosti takové provozy kde se přinejmenším jednou pokoušeli umýt tácy v myčce!!!
    Takových věcí by se našla celá řada, většina výrobků má hrdla nekrytá, a pijete-li z lahve, jíte-li z kelímku, prostě nemůžete se divit ...
    Doporučoval bych namátkové kontroly nejen provozovatelů, ale také kupujících, kteří berou nebalené pečivo do ruky bez ochrany, když se jim nezdá tak jej tam klidně ohmatané vrátí, posadí i několik děti v botách do vozíku do vnitřního prostoru určeného pouze na potraviny, stejně tak se psem, i když ten bývá v tomto případě naboso.
    A stěry? Začal bych porovnáním dosažených výsledků vždy u téhož řetězce u nás a ve všech sousedních státech. Na výsledky bych byl docela zvědavý. Skutečným výsledkem by ale byl vliv těchto akcí na zlepšení kultury prodeje.
    Čisté vozíky? Jak to řešit? Snad jedině vozíky vracet na jednom místě a jinde je vydávat. Tam kde se budou vracet čistit nejprve špinavou vodou od předchozí várky vozíků a potom dočista přehřátou párou. To by mohlo pomoci. Náklady nevysoké, bohužel však také nenulové, a tak si říkám zda jsem to nepsal zbytečně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).