Je to již 30 let od doby, kdy se u nás začaly otvírat první supermarkety. A 25 let, kdy se v Česku otevřel první hypermarket Globus. Tento řetězec nyní přichází s modernizovaným konceptem hypermarketu, který má být komfortnější pro zákazníky. Společnost o tom informuje v tiskové zprávě. Prvním hypermarketem v novém pojetí je Globus v Českých Budějovicích, rekonstrukcí prošel i hypermarket v Praze-Čakovicích.
- Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o.
- První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně-Ivanovicích.
- V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů.
- Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznictví, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi a kavárnami.
- Vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin, které jsou označeny Poctivá výroba Globus.
Funkční, přehledný prostor k nakupování
Globus nastartoval novou vlnu modernizace svých obchodních domů rekonstrukcí hypermarketu v Českých Budějovicích předloni. Tento koncept obchodu, který se ukázal na jihu Čech jako velmi úspěšný a zákazníky vítaný, se právě dokončil i v Praze Čakovicích.
„Podstatou nového prostoru je funkční a velice příjemný prostor se širokou nabídkou regionálních i mezinárodních, ale zejména vlastních produktů pod značkou Poctivá výroba Globus, které vyrábíme přímo v prostorech naší prodejny,“ popsal Jochen Baab, jednatel společnosti.
Sledování výroby potravin
Zážitek z nakupování má umocnit otevření prostoru právě s pohledem do vlastních výrob Globusu: „Naše výroby jsou koncipovány tak, aby zákazník přímo na místě viděl, kdo a jak mu jeho zboží připravuje. Zákazníci uvidí, jak se válí těsto, jak cukrářka zdobí dort, jak řezník připravuje maso k obědu nebo kolegyně z lahůdek krájí sýr. Rovněž příprava jídel v naší restauraci probíhá přímo před zraky zákazníků. V tom je Globus jedinečný,“ vyříká Jochen Baab.
Globus dále ve svém novém konceptu snižuje výšku regálů pro větší přehlednost a přidává grafické prvky pro lepší orientaci uvnitř.
Související zboží je na prodejně vedle sebe
Aby nakupování bylo ještě pohodlnější, rozdělil sortiment do tzv. světů. „Sortiment je uspořádán tak, aby zákazníci našli spolu související zboží u sebe. Máme například Svět lahůdek, tedy sýry a delikatesy hned vedle vinotéky,“ říká Jochen Baab. Podle něj tak zákazníci šetří díky snadné orientaci čas při nákupu.
„Ze zpětné vazby zákazníků víme, že se v novém interiéru Globusu v Českých Budějovicích cítí velmi pohodlně a věříme, že změnu ocení po dokončení rekonstrukce i zákazníci v pražských Čakovicích.“ Modernizací prošly v Praze Čakovicích i další oblíbené zóny, například Ovoce a zelenina, Pekárna a Řeznictví. Rozšířen je oblíbený Zdravý svět a novinkami budou například Svět domácnosti nebo Dětský svět.
Specialitou je nové Drůbeží řeznictví, které přímo navazuje na klasický řeznický pult. „Výroba masa přímo na prodejně je jednou z největších hodnot, které přinášíme našim zákazníkům,“ říkají v Globusu.
Více mezinárodních i tuzemských potravin
Na moderní nákupní ploše našel nově své speciální místo sortiment z mezinárodní kuchyně: „Takto ucelená nabídka mezinárodních a exotických potravin není běžná. Přitom zejména mladí zákazníci jsou zvyklí v kulinářství objevovat a experimentovat, proto se soustředíme i na jejich přání,“ uvedl Jochen Baab.
I v novém pojetí interiéru hypermarketu zůstává zachována široká nabídka regionálních potravin. Každý z patnácti Globusů má desítky stálých dodavatelů z vlastního regionu a jak říká, neustále hledá další.
„Chceme i nadále nabídku regionálních produktů rozšiřovat, oslovujeme farmy, které mohou nabídnout našim zákazníkům zajímavé a kvalitní regionální potraviny. S českými dodavateli i ve zmiňovaném Drůbežím řeznictví, které jsme nově otevřeli právě v Čakovicích. Zákazníci jistě ocení tuzemské drůbeží maso z pomalu rostoucích kuřat,“ říká jednatel.
Úspora energií
V novém konceptu Globusu se myslí i na ekologii a zrak zákazníků. Světla jsou pouze LED, úspornější na spotřebu energie a v každém koutu svítí jinou intenzitou a barevným tónem. Nedochází tak k přesvícení celé nákupní plochy, což je příjemnější i pro zrak nakupujících.
Součástí rekonstrukce hypermarketu v pražských Čakovicích je výměna stěžejních technologií. Výrazným příspěvkem k úspoře energie je například uzavíratelný chladicí nábytek pro prodej čerstvých potravin.
Součástí modernizace hypermarketu v pražských Čakovicích je také příprava prostorů k vyzvednutí nákupu z e-shopu iGlobus.cz. Ten již provozuje Globus v hypermarketu Zličín a e-shop bude rozvíjet dál.
Dílčí nebo celkovou modernizací prošly, anebo postupně projdou, všechny hypermarkety Globus. K velkým úpravám v posledních letech došlo ve všech patnácti hypermarketech Globus i při budování restaurací a kaváren, které prodávají potraviny vlastních výrob tamějších pekařů, cukrářek, řezníků a kuchařů. Každoročně na rekonstrukce a inovace Globus vynaloží investice v řádu desítek milionů korun.