I nízké hladiny alkoholu ovlivňují chování, ale je třeba zkoumat, jak se tato změna chování projeví v provozu.
Tyto výzkumy se dělaly a posléze byly zapomenuty, protože se ukázalo, že nízká hladiny alkoholu sice zhoršuje reakční dobu, atd. ale současně si člověk také uvědomuje tyto hendikepy a jede opatrněji. Ve výsledku jízda člověka s nízkou hladinou alkoholu byla výrazně bezpečnější než jízda člověka zcela střízlivého.
Mnohé teoretické principy se v praxi projevují nečekanými způsoby. Další příklady, kdy snaha o zvýšení bezpečnosti provozu na základě pouze teoretických úvah vedla (a většinou bohužel stále vede, protože ti teoretici si své omyly nepřipustí) ke zhoršení situace:
Podle statistik v Rakousku po zavedení povinného svíce aut ve dne došlo ke skokovému nárůstu nehod s tragickými důsledky (vedle svítícího auta není vidět chodec nebo cyklista). Také teď v Rakousku chtějí povinnost svícení zrušit (neb už ji snad zrušili, nevím).
Stejně tak povinné nošení cyklistických helem vedlo ke zvýšení úrazů, protože se ukázalo, že motoristé jsou k cyklistovi s helmou méně ohleduplní (myslí si, že když je chráněný, tak si můžou dovolit více).