Je dost těžké zjistit, v kolika nehodách "pod vlivem" opravdu hrál roli alkohol, ve většině statistik je to prostě "čárka" a moc se to nerozebírá. Takže stane-li se větší nehoda a řidič nadýchne 0,3, tak to ve statistice je, ač byl vliv podobné dávky na 90% nulový a šlo prostě o chybu či neopatrnost, která by se dotyčnému stala i za střízliva.
Navíc se u nehod zmiňuje alkohol i v případě, že člověk, u kterého byl zjištěn, nehodu nezavinil, což statistiku dále zamotává.
Osobně se alkoholu za volantem úspěšně vyhýbám, jsem si naprosto jistý, že přes 0,6 prom jsem za volantem neměl naprosto nikdy a i počet jízd, kdy bych dýchl nějaké zbytkové minimum v řádu 0,3-0,4 by se dal spočítat na prstech. Nicméně určitou zkušenost s reakcí na něj mám z jedné sportovní činnosti, která je na pozornost a reakce proti autu spíš náročnější. Na základě toho si dovolím tvrdit, že vliv jednoho piva je u mě naprosto nulový, možná dokonce spíš pozitivní ve smyslu jistého uvolnění stresu. Dvě piva už ale kladem nejsou a při třech už jdou reakce dolů zcela nesporně a sednout si za volant takto by byla hloupost a nezodpovědnost. Celkem vzato tato zkušenost dost sedí na hladiny tolerance někde mezi 0,3-0,5 uznávané ve většině Evropy...