Inspektoři hrozili zvýšením pokut, řetězce slibují nápravu

3. 5. 2012

Sdílet

Dozorové orgány ČR se sešly s představiteli významných maloobchodních řetězců kvůli nekalým praktikám. Státní zemědělská a potravinářské inspekce (SZPI) iniciovala po sedmi letech jednání u kulatého stolu s představiteli významných maloobchodních řetězců. Jednání se uskutečnilo 2. května 2012 v Brně. Dozorové orgány byly zastoupeny vedením SZPI a Státní veterinární správy, za obchodní řetězce se kulatého stolu zúčastnilo 29 představitelů top managementu významných subjektů na trhu. 

Dozorové orgány ČR se sešly s představiteli významných maloobchodních řetězců kvůli nekalým praktikám.

Státní zemědělská a potravinářské inspekce (SZPI) iniciovala po sedmi letech jednání u kulatého stolu s představiteli významných maloobchodních řetězců. Jednání se uskutečnilo 2. května 2012 v Brně. Dozorové orgány byly zastoupeny vedením SZPI a Státní veterinární správy, za obchodní řetězce se kulatého stolu zúčastnilo 29 představitelů top managementu významných subjektů na trhu. 

„Diskuse byla otevřená a převládla v ní věcná rovina,“ uvádí Pavel Kopřiva, mluvčí SZPI. Ústřední ředitel SZPI Jakub Šebesta na jednání konstatoval, že cílem dozorových orgánů není uložit co nejvíce pokut, ale zajistit nápravu situace v prodejnách. Vyzval řetězce ke spolupráci, protože současná zjištění inspektorů v terénu neumožňují jiný než konfrontační postup.

Pokuty nemají žádoucí efekt

Zástupci dozorových orgánů dále uvedli, že pokud se stávající praxe nezmění, budou nuceni přistoupit ke změně výše navrhovaných pokut směrem vzhůru, protože jejich dosavadní úroveň zjevně nemá žádoucí efekt.

„Zástupci obchodních řetězců konstatovali, že zjištěné nežádoucí praktiky nejsou součástí jejich obchodní strategie a deklarovali svou vůli přijmout opatření, která v krátké době povedou k nápravě,“ uvádí Pavel Kopřiva.

SZPI také hodlá v blízké budoucnosti otevřít internetový portál, kde bude průběžně zveřejňovat seznam problémových prodejen a závadných výrobků.

Zdroj: SZPI

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).