Péči o vlasy si nedovolí zanedbávat 60 procent lidí. Vyplývá to z internetového průzkumu společnosti Sanep, v němž odpovídalo celkem 23 439 dotázaných lidí od osmnácti do devětašedesáti let.
V péči o vlasy jsou však dvojnásob starostlivější ženy. Investici do péče o vlasy totiž považuje za potřebnou dvojnásobné množství žen oproti mužům. Své vlasy přitom celkem 44 procent z nás svěřuje do péče profesionálů.
čtěte také: Je barvení vlasů opravdu tak škodlivé?
Při výběru kadeřnictví přitom nejčastěji rozhoduje místo bydliště. Každý druhý člověk zkrátka vyhledá kadeřnictví, které je poblíž domova. Druhým podstatným kritériem výběru je kvalita služeb.
Ta je však důležitější pro ženy – podle toho vybírá kadeřníka 30 procent žen. Muže (17 procent) zajímá spíš, kolik za služby zaplatí. Do kadeřnictví nikdy nevkročilo jen 15 procent žen a 40 procent mužů. Dohromady jde celkem o čtvrtinu populace.
Kadeřník či kadeřnice? Ženám to jedno není
Celkem 65 procent žen dává přednost tomu, aby se jejich vlasů dotýkala jen ženská ruka. Kdežto víc jak třetině mužů je jedno, jestli je bude stříhat muž, či žena, nikoho nepreferují.
Zajímavým zjištěním je, že na doporučení známých dá při výběru kadeřnictví 24 procent žen, ale jen 12 procent mužů. U značky kosmetiky, jakou módní vlasový salon používá, je rozdíl mezi ženami a muži ještě výraznější. Předem se zajímá o vlasovou kosmetiku, která bude pečovat o jejich hřívu, celkem 43 procent žen, ale totéž zajímá pouze 9 procent mužů.
čtěte dále: Účes tvoří 70 procent celkové image
Z toho vyplývá i další věc: jednu konkrétní značku vlasové kosmetiky při návštěvě kadeřníka preferuje 26 procent žen a pouze 7 procent mužů.
A které kadeřníky lidé nejvíc znají? Jednoznačně díky svému angažmá v televizi je to pražský salon Libora Šuly, následovaný držitelkou mnoha mezinárodních cen za své kadeřnické výkony Petrou Měchurovou.
Ne náhodou platí odedávna: vlasy jsou korunou krásy. Znamenají od pravěku sílu, energii, plodnost, krásu, významný sexuální symbol i první věc, které si na protějšku (spolu s výrazem očí) všimneme. Říká se, že Francouzka, i kdyby neměla do výplaty už ani haléř, a čekalo ji hladovění, koupí si za poslední peníze květinu a svěří se do péče kadeřníka. Možná proto jsou tak krásné a mají vždycky takový šmrnc.